Seznamy od magazínu Forbes umí vždy překvapit. Jak však skončily největší módní brandy světa ve srovnání se zbytkem průmyslu?
To, že mezi nejhodnotnější brandy světa patří už dobrých pár let zejména Apple, Microsoft, Coca-Cola, Google, McDonald's nebo Facebook, doufáme nikoho nepřekvapuje, ale v nejnovějším seznamu od magazínu Forbes by se našlo několik zajímavých pozic i z módního odvětví. Branding totiž hraje v dnešní době významnou roli v různých směrech a značky s nejvyšší tržní hodnotou jsou tak právě ty, které dokáží kolem svého loga jednoduše generovat největší zisk. V případě módy je to sice trochu složitější, protože některé brandy se živí čistě prodejem oblečení a jiné dokáží vydělat i na botách, doplňcích, zavazadlech nebo beauty produktech, ale ve srovnání s loňským rokem můžeme i zde vidět pár výrazných změn.
Pozice / Značka / Hodnota značky / Změna oproti minulému roku / Příjmy / Reklama / Odvětví
Louis Vuitton byl například loni 14. nejhodnotnější značkou na světě (resp. nejhodnotnější módní značkou), ale tentokrát ho předběhlo několik zástupců z automobilového a technologického odvětví a v neposlední řadě i Nike, který letos dominuje mezi oblečením z 18. pozice. Překvapivý je také posun značky adidas, která obsadila 90. příčku i když loni byla na pozici 83.
Amancio Ortega je možná aktuálně jedním z nejbohatších mužů na světě, ale jeho Zara se umístila na 53. místě, zatímco konkurenční H&M obsadilo pozici 33. Celý seznam se značkami ze všech odvětví najdeš na Forbes.
Pro více informací ze světa módy sleduj Restyler