Středa 17. 1. 2018 svátek má Drahoslav

hledej na refresheru

Natáčí a jezdí v supersportech a jeho úlovky sleduje celý svět. To je život nejúspěšnějšího automobilového YouTubera u nás (Rozhovor)

Vyzpovídali jsme známého českého autmobilového YouTubera, kterého znají i daleko za našimi hranicemi pod jménem Cossie670.

20. červenec 2016, 20:03
20. červenec 2016, 20:03

Pokud sledujete náš projekt Exkluzivní automobily z českých a slovenských silnic, pojeme Cossie670 pro vás rozhodně není neznámou, jelikož co se týče fotek a videí z Česka, je pod nimi většinou podepsána právě tato osoba. Jinými slovy – pod tímto jménem se skrývá mladý kluk, jehož koníčkem je fotit a točit exkluzivní automobily. Abych ale byl přesnější a vyjádřil se v duchu odpovídající moderní době a pravé autíčkářské terminologii, bavíme se o chlápkovi, který je nejúspěšnějším automobilovým spotterem a YouTuberem v našich končinách. Protože jsmes ním i díky stránce exkluzivitaciest v úzkém kontaktu a se železnou pravidelností spolupracujeme při tvorbě jejího obsahu, rozhodli jsme se vás prostřednictvím rozhovoru alespoň trochu zasvětit do života osoby, jejíž zachycené úlovky nejednou oběhnou svět a sdílejí je ta nejznámější světová jména z automobilových kruhů.

 

Natáčí a jezdí v supersportech a jeho úlovky sleduje celý svět. To je život nejúspěšnějšího automobilového YouTubera u nás (Rozhovor)

 

Ahoj, představ se našim čtenářům.

Zdravím všechny čtenáře, jmenuji se Samuel, bydlím v Praze. Pod jménem Cossie670 mě najdete na YouTube, Facebooku a Instagramu. Rozhodně je to ale YouTube, díky kterému jsem vešel v povědomí lidí - nejprve jsem začínal jako běžný car spotter, ale v dnešní době se spíše věnuji natáčení přímo s majiteli supersportů.

 

Proč právě Cossie670? Co to znamená?
Možná jsem mohl zvolit název, který bude lépe vystihovat moji tvorbu jako například PragueSupercars nebo CzechCars. Chtěl jsem ale něco originálního a to je právě kombinace Cossie a 670. Cossie je jistě pro mnohé z vás známým pojmem – označení pro Ford Escort Cosworth. 670 poté číslice náležící Murciélagu SuperVeloce LP670-4 – autu, které patří mezi jedno z mých nejoblíbenějších.

 

Natáčí a jezdí v supersportech a jeho úlovky sleduje celý svět. To je život nejúspěšnějšího automobilového YouTubera u nás (Rozhovor)

Natáčí a jezdí v supersportech a jeho úlovky sleduje celý svět. To je život nejúspěšnějšího automobilového YouTubera u nás (Rozhovor)

 

Jak ses dostal k tomu, co děláš? Začal jsi to dělat, protože to dělali jiní v zahraničí a jsou proto slavní, nebo jen tak pro své potěšení, aniž bys věděl, že existuje nějaký car spotting a lidé se mu profesionální věnují?

Ze začátku jsem vůbec nevěděl, že nějaký car spotting existuje. Potkal jsem pár zajímavých aut a od té doby jsem se o to začal zajímat. Díky tomu jsem objevil CzechExotics.com – web pro české spottery (dneska už je vše hlavně Instagram). Zezačátku mě určitě hodně ovlivnil Tim (aka Shmee150), s kterým jsem byl v kontaktu ještě dříve, než „Cossie670“ vzniklo. To byl první impulz – dělat videa s auty a nahrávat je na YouTube. V době, kdy jsem začínal, to bylo u nás prakticky bezkonkurenční, což mi dalo jisté výhody. Postupem času jsem nechtěl zůstat jen u natáčení stylem hlavně to zachytit a nahrát na YouTube, ale spíš předat to v nějaké kvalitě. Celou dobu se snažím posouvat dále – doplňuji výbavu, poslouchám kritiku, odezvu a snažím se zlepšit kvalitu.

 

Jak reagují majitelé drahých aut, když jim fotíš auta (když to nebylo dohodnuto)? Vadí jim to? U nás to totiž není až tak rozšířené a chápané jako v zahraničí a majitelé bývají nejednou arogantní.
Občas se někdo zeptá, proč si fotím jeho auto. Po vysvětlení, že se o auta zajímám a že se mi zrovna tohle líbí, nebývá problém. Jinak jsem se setkal jen s pár nepříjemnými majiteli – tedy spíše majitelkami. Bohužel nemívají pochopení, že někoho můžou zajímat auta.

 

Momentálně už jde samotný car spotting v tvém případě trochu stranou a věnuješ se prioritně focení/natáčení vozidel s předem domluvenými majiteli. Je to pro tebe zajímavější, nebo už tě nebaví „bloudit“ městem a hledat?

Je to rozhodně zajímavější. Jen koukat na supersporty je bezva, ale projet se v nich, v tunelech a třeba i spálit gumu je mnohem lepší! Občas se naskytne příležitost i něco řídit, takže je to rozhodně lépe využitý čas než čekání na nějaké úlovky v městě. Zvlášť, když toho až tak moc nejezdí. Díky tomu jsem měl možnost řídit třeba Aventador Roadster nebo legendární Skyline R34 GT-R!

 

Natáčí a jezdí v supersportech a jeho úlovky sleduje celý svět. To je život nejúspěšnějšího automobilového YouTubera u nás (Rozhovor)Natáčí a jezdí v supersportech a jeho úlovky sleduje celý svět. To je život nejúspěšnějšího automobilového YouTubera u nás (Rozhovor)

 

Oslovují tě k focení majitelé, nebo ty je?

Nejčastěji musím já oslovovat je, protože není poptávka, takže musím vytvořit nabídku. Ale je samozřejmě několik případů, kdy mě oslovili sami majitelé. Ale nepovažuji se, ani se neprezentuji jako nějaký profi fotograf, takže nevím jestli pak někoho vůbec napadne mě oslovit na focení.

 

Určitě ses setkal s vícero bohatými, vlivnými nebo známými lidmi. Jaká je s nimi spolupráce?
Nejvíce si vážím těch, kteří i přesto, jaký mají vozový park a jak jsou bohatí, jsou ochotni sdílet zážitky s jejich mazlíčky i s obyčejnými fanoušky, jako jsem já.

 

Znají tě více u nás v Česku a na Slovensku, nebo v zahraničí? Nebo jinak – je tvým cílem oslovit spíše domácí, nebo zahraniční publikum?

Mým cílem je v poslední době oslovit spíše domácí publikum a má to jednoduchý důvod. Někdo takový tu chyběl, navíc v zahraničí jsou lepší podmínky, kterým prostě nemohu konkurovat. Co se týče statistik, na prvním místě celkově je USA, na druhém pak Česká republika a kousek za ní na třetím místě je Německo.

 

Natáčí a jezdí v supersportech a jeho úlovky sleduje celý svět. To je život nejúspěšnějšího automobilového YouTubera u nás (Rozhovor)Natáčí a jezdí v supersportech a jeho úlovky sleduje celý svět. To je život nejúspěšnějšího automobilového YouTubera u nás (Rozhovor)

 

Je náročné dělat to, co děláš?

Neřekl bych vyloženě náročné. Je to hodně o trpělivosti, stojí to spoustu času, člověk musí mít jasný cíl a neztrácet hlavu, být optimistický. Jinak to nejde. Spíš bych řekl, že je to finančně velmi náročné. Veškerá technika stojí dost a peníze z toho jsou minimální – spíš tak na kafe.

 

Jsi vysokoškolák, je tedy obtížné skloubit tvé povinnosti s tímto koníčkem? Jak vypadá tvůj běžný, produktivní den?
V pracovní dny mám školu, studuji na ČVUT v Praze. Spoustu času stojí správa facebookové stránky, které věnuji čas. Když mám cestu kolem, stavím se v centru Prahy, a když tam něco náhodou potkám, tak si udělám nějakou tu fotku. Po tom se věnuji odevzdávkám do školy nebo něco natáčím/fotím. Většinou ale zpracovávám, protože to vždy zabere nejvíc času.

 

Všiml jsem si, že momentálně vystupuješ jako tým s kolegou, ne jako jednotlivec. Je vás tedy víc?
Začínal jsem zcela sám a zhruba po roce a kousek jsem občas spolupracoval s kamarádem. Po necelém roce se z občasné spolupráce stala týmová práce. Já a Martin Š. (grafik, editor) stojíme za aktuální tvorbou Cossie670, na výpomoc je nás v týmu v případě potřeby ale víc.

 Natáčí a jezdí v supersportech a jeho úlovky sleduje celý svět. To je život nejúspěšnějšího automobilového YouTubera u nás (Rozhovor)

 

Které auto považuješ za svůj nejlepší úlovek a které je tvým největším automobilovým snem?
Určitě nejlepší úlovek bude F40, kterou jsem viděl v Praze jen jednou jedinkrát a to asi jen 3 minuty, než zajela do servisu. Nicméně za největší úspěch považuji rozhodně natáčení s N-Largem (02/15 na světě). Udělalo mi radost, že o mě (právě díky tomuto videu) slyšel i známý YouTuber Marchettino, s kterým jsem prohodil pár slov při návštěvě v Praze v rámci Gumballu3000. Největším automobilovým snem by pro mě byla rozhodně možnost řídit Zondu – to si myslím, že je reálný sen. Nereálným snem by bylo mít jí zaparkovanou v garáži.

 

Natáčí a jezdí v supersportech a jeho úlovky sleduje celý svět. To je život nejúspěšnějšího automobilového YouTubera u nás (Rozhovor)

 

Nejednou se na svých profilech pochválíš nějakým záběrem nebo videem, jak řídíš nějaké exkluzivní auto. Nebojíš se sednout si za volant takového Aventadora, resp. nedělá problém majitelům těchto aut vložit zodpovědnost do tvých rukou?

Samozřejmě, že člověk musí mít respekt, ale řídit Aventador není nic těžkého – zvládne to snad každý (jen je z něj špatný výhled a je to mírně širší). Lidé mi psali, proč na videích, kde jsem za volantem, zrychluji jen na rovnějších úsecích a nekropím nějaké zatáčky. Odpověď je jednoduchá. Nejsem blázen. Kdybych s tím autem měl nalítáno tisíce kilometrů, tak není problém. Jinak zrovna Aventador jsem řídil v rámci novinářské akce. Majitelé, kteří mi to půjčí, vědí, že už nějaké zkušenosti mám a navíc většinou pak sedí vedle mě. 

  

Během svého působení jsi spolupracoval s vícero známými osobnostmi z celého světa, které následně použily nebo sdílely tvůj obsah. Jak probíhá komunikace s těmito lidmi v mediálním světě? Vnímáte se navzájem, jste kamarádi, nebo jde jen o náhodu?

Nejtěžší je vždy navázání kontaktu. Známým osobnostem píše mraky lidí a odpovídat na každou zprávu je skoro nemožné. Já mám tu výhodu, že jsem s Timem (Shmee150) byl v kontaktu ještě když nebyl tak známý jako dnes. Spojují nás auta a videa – asi si občas mé tvorby někde všimne, je fajn s ním pokecat, když se vidíme. Loni mě v Londýně svezl v jeho McLarenu 650S Spider. To bylo fajn. Co se týče náhody, před dvěma lety byl v Praze Top Gear Live (v původním obsazení) a my jsme náhodou narazili na trio Jeremy Clarkson, James May a Richard Hammond po první show v centru Prahy. Prohodit s nimi pár slov byl zážitek, na který se nezapomíná.

 

Natáčí a jezdí v supersportech a jeho úlovky sleduje celý svět. To je život nejúspěšnějšího automobilového YouTubera u nás (Rozhovor)

Natáčí a jezdí v supersportech a jeho úlovky sleduje celý svět. To je život nejúspěšnějšího automobilového YouTubera u nás (Rozhovor)

 

Je možné se s něčím takovýmto reálně živit v Česku?
Bylo by to možné, kdyby tu bylo více autařů – samozřejmě pro všechny má tvorba zajímavá není. Ale i tak mám pocit, že tu lidí, kteří by se zajímali o auta více aktivně, moc není. Ani celkově nedosahuji celosvětových měřítek, takže se tím u nás živit nedá. Možná za těch 5-10 let, uvidíme.

 

Kde se vidíš za 5 nebo 10 let? Co považuješ za svůj cíl, plán do budoucna?

Jsem optimista, tak snad do deseti let dosáhnu milionu odběratelů. Teď vážně. Upřímně nedokážu odhadnout, kde budeme za 5/10 let. Záleží hlavně na tom, jak to půjde skloubit se studiem, prací a také jak se změní moje tvorba. Mým cílem není mít co největší počet odběratelů, fanoušků, i když to zajisté potěší. Rád bych hlavně propojil komunitu všech, co se zajímají o auta a sdílel s nimi mé zážitky v co nejlepší kvalitě. Nejvíce si cením odezvy fanoušků, jakéhokoliv komentáře či zprávy. 


Natáčí a jezdí v supersportech a jeho úlovky sleduje celý svět. To je život nejúspěšnějšího automobilového YouTubera u nás (Rozhovor)Natáčí a jezdí v supersportech a jeho úlovky sleduje celý svět. To je život nejúspěšnějšího automobilového YouTubera u nás (Rozhovor)Natáčí a jezdí v supersportech a jeho úlovky sleduje celý svět. To je život nejúspěšnějšího automobilového YouTubera u nás (Rozhovor)

Natáčí a jezdí v supersportech a jeho úlovky sleduje celý svět. To je život nejúspěšnějšího automobilového YouTubera u nás (Rozhovor)Natáčí a jezdí v supersportech a jeho úlovky sleduje celý svět. To je život nejúspěšnějšího automobilového YouTubera u nás (Rozhovor)Natáčí a jezdí v supersportech a jeho úlovky sleduje celý svět. To je život nejúspěšnějšího automobilového YouTubera u nás (Rozhovor)Natáčí a jezdí v supersportech a jeho úlovky sleduje celý svět. To je život nejúspěšnějšího automobilového YouTubera u nás (Rozhovor)Natáčí a jezdí v supersportech a jeho úlovky sleduje celý svět. To je život nejúspěšnějšího automobilového YouTubera u nás (Rozhovor)Natáčí a jezdí v supersportech a jeho úlovky sleduje celý svět. To je život nejúspěšnějšího automobilového YouTubera u nás (Rozhovor)

 

 


Vyjádři svůj názor na článek
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Odpad Méně takových článků
Super! Více takových článků
Řekni nám, proč se ti článek nelíbí:
Děkujeme za tvůj názor!
Pomáhá nám i autorům při zkvalitňování obsahu na stránce.
Zobrazit 16 komentářů
Diskuse
nebo odeslat jako anonym
16 komentářů
Seřadit komentáře podle oblíbenosti času přidání
avatar
lese20. červenec 2016, 23:10

Tak ten top gear mu neskutocne zavidim

29 Odpovědět · Nahlásit
Jano Valach22. červenec 2016, 12:13

pred chvilou sedel pri CBC v M2-jke :))

3 Odpovědět · Nahlásit
avatar
Rishko21. červenec 2016, 14:12

6K subs na YouTube ... wau, fakt celebrita

3 Odpovědět · Nahlásit
avatar
Lauda2421. červenec 2016, 15:22

A znáš snad někoho známějšího v této branži z CZ a SK?
Počkej... ty si na tento článek ještě někdy vzpomeneš ;)

15 Odpovědět · Nahlásit
avatar
rail22. červenec 2016, 11:51

fotku z Jeremy Clarksonom a ešte ktomu v CR závidím :)

2 Odpovědět · Nahlásit
avatar
.20. červenec 2016, 22:22

A POKEMON GO hraje?

-6 Odpovědět · Nahlásit
avatar
Formát C20. červenec 2016, 22:26

čo to je? nikdy som o tom nepočul

0 Odpovědět · Nahlásit
avatar
Krutá ale pravda20. červenec 2016, 22:13

Nikdy som o ňom nepočul takže je slabý...

-9 Odpovědět · Nahlásit
avatar
f12 berlinetta20. červenec 2016, 22:30

tiez som o nom nepocul, poznam len shmee150 a pomali ma aj auta prestavaju bavit, je to asi najhorsia vec do ktoreho som investoval.... pockat, nie....... nieee hahaha ......to najhorsie investicne rozhodnutie budu zeny lol

-12 Odpovědět · Nahlásit
avatar
jazdimnaferrari21. červenec 2016, 8:11

to ze si o nom nepocul a poznas len Tima vypoveda viac o Tebe nez o nom, takze by som na tvojom mieste zacal od seba ;) do coho si investoval? Burago?

10 Odpovědět · Nahlásit
avatar
  21. červenec 2016, 17:28

Komentář byl odstraněn pro jeho nevhodný obsah.


avatar
jazdimnaferrari22. červenec 2016, 11:54

:D

2 Odpovědět · Nahlásit
avatar
Petrolhead20. červenec 2016, 23:23

Tak už o něm slyšíš. Je jedno jestli na něj narazíš na YouTube nebo na Refresheru, to už přece o nějakým úspěchu vypovídá. I Shmee taky nějak začínal no ne? Ale ten měl BTW mnohem jednodušší dráhu než-li dostávat se do povědomí ve státu, kde se zajímá o super auta velká menšina populace.

16 Odpovědět · Nahlásit
avatar
= no subs bitch21. červenec 2016, 2:11

jeho videa maju velku sledovanost ale chlapec neuputa nicim...

-7 Odpovědět · Nahlásit
avatar
fetujemalejetofajn20. červenec 2016, 23:40

velká menšina populace. wtf?

-6 Odpovědět · Nahlásit
avatar
Petrolhead21. červenec 2016, 1:03

Sry pane kritik,
(oprava) *valná menšina

1 Odpovědět · Nahlásit
avatar
ZZZzzz20. červenec 2016, 22:32

*Y

-5 Odpovědět · Nahlásit
Odebírej REFRESHER videa