15. října 2016 17:17

Zach Galifianakis a sexy Kristen Wiig v bláznivé komedii vyloupí banku. Budeme se u toho bavit? (Recenze)

Zach Galifianakis uloupí 17 milionů dolarů a poté uniká před nájemným vrahem.

Pokud nás snímek Masterminds něčím zaujal, tak to byl slibný trailer a především pak tvář jednoho z nejznámějších komiků současnosti 47letého Zacha Galifianakise. Bláznivé komedie v rychlém tempu a s trochu zapeklitějším dějem má publikum obecně rádo a jak jsem byli svědky u snímku Pařba ve Vegas, v němž Galifianakis zazářil, občas se z takové šílenosti může stát i dobrý film. Tenhle herec si získal u filmových diváků pověst muže s netradičně potrhlým humorem, a tak jsme spolu se slibným trailerem, zajímavou dějovou premisou, která se navíc inspirovala skutečnou událostí, a povedeným hereckým osazením čekali, že dostaneme další originální bláznivou komedii, která v nás bude ještě nějakou chvíli rezonovat. Dočkali jsme se nebo jsme odcházeli z kina v rozpacích?

Napřed je třeba zmínit, že komedii režíroval Jared Hess, poměrně nevýrazný režisér, který na svůj velký zásah stále ještě čeká. Na scénáři se pak podílela trojice Chris BowmanHubbel PalmerEmily Spivey. I nevýrazné tváře z filmového štábu však občas překvapí, a navíc jsme dostali skvělý herecký ansámbl. Hlavní roli Davida si zahrál Zach Galifianakis. David je obyčejný chlapík, a tak trochu křupan, který doma trpí pod pantoflem náročné snoubenky (Mary Elizabeth Ellis). Jeho prací je převážet peníze z bank v obrněném voze a jeho na první pohled nezáživný život vyplní až jeho kolegyně Kelly (Kristen Wiig), která s ním občas nezávazně flirtuje. Ta se po odchodu z práce nechá přesvědčit skupinou přátel pod vedením muže jménem Steve (Owen Wilson), aby přiměla Davida k vyloupení úschovny peněz, odkud David každé ráno převáží miliony dolarů. Zamilovaný chlapík se rozhodne, že pro Kelly udělá cokoli a loupež se mu s menšími problémy podaří vykonat. Skupině tak najednou přistane v kapse 17 milionů dolarů a začíná útěk před svobodou, ale také okaté rozhazování.

Zdroj: Glen Wilson/Armored Car Productions

Filmy o bankovních loupeží mají spoustu fanoušků. Je zábavné sledovat, jak loupežné gangy promýšlejí každý krok, aby se jim jejich plán vyvedl dokonale a vyhnuli se ruce zákona. Nic takového jsme od Masterminds samozřejmě nečekali, protože by to do konceptu bláznivé komedie rozhodně nezapadalo. Už od začátku dostáváme Zacha Galifianakise takového, jakého ho známé a když se na plátně dočkáme i krásné Kristen Wiig, vypadá to skutečně slibně. Úvodní nadšení však postupně upadá a v průběhu sledování filmu nadzvihnete koutky jen několikrát. Potěšující jsou zejména herecké výkony vedlejších postav, konkrétně Owena Wilsona a především pak Jasona Sudeikise, který hraje nájemného zabijáka vyslaného pro Galigianakisův skalp. Zde však výčet skutečných pozitiv pohasíná.

Samotný hlavní hrdina snímku jakoby měl dvě tváře. Divák žije část filmu v tom, že sleduje prachobyčejného zmanipulovaného hlupáka, jindy však jakoby David přehodil kabát a chová se uvědoměle, ale vzápětí je to zase korunovaný křupan. A největším průšvihem je absence originálního humoru. Povedené gagy jsou uměle protahovány, aby z nich bylo vytřískáno co nejvíce, to má ale úplně opačný účinek. Dějové zvraty jsou předvídatelné na míle daleko a i když se jedná o žánr, v němž se na to moc nehledí, některé dějové nelogičnosti téměř fyzicky bolí. Občas se pousmějete, ale většina humorných scén spadá spíše do škatulky trapné nebo špatně načasované

Abych to shrnul, tak Zilionáři jsou jedním slovem zklamání. Není to tak úplně o tom, že by si herci neodmakali své role naplno nebo, že by to bylo špatně natočené. Hlavní problém tkví v tom, že přestože se jedná o komedii, málokdo si v ní najde dostatek humorných scén, díky nimž by se popadal za břicho a válel po zemi. Velmi vás potěší příběhová část, v níž se pohybuje Jason Sudeikis, protože ta je skvěle vyvážená, zahraná a vtipná. Bohužel takových scén je v komedii pramálo, a tak se ve výsledku dočkáte jen přímočarého průměrně zábavného snímku, který sice uteče jako voda, ale ve výsledku z toho moc nemáte. 6/10

0/10