Taxikáři nedokáží oblíbené aplikaci konkurovat, a tak se rozhodli řešit problémy po svém.
Mnozí z vás už určitě měli možnost zaregistrovat, že se po delší době v hlavním městě opět naplno obnovil konflikt mezi pražskými taxikáři a řidiči za aplikaci Uber. Tedy lépe řečeno, nejde o vzájemný konflikt, spíše jednostrannou záležitost z iniciativy taxikářů ovládajících Prahu dlouhá léta. Těm se pochopitelně nelíbí, že vinou obyčejné aplikaci jim ostatní velmi jednoduše přebírají klientelu díky podstatně nižším cenám i mnohem lepší dostupnosti. Uber se za pár let stal jednou z nejhodnotnějších mobilních služeb světa a odhaduje se, že jeho řidiči po celém světě do roku 2016 najeli vzdálenost, která by stačila na zpáteční cestu na Saturn. S klidným svědomím ho tedy můžeme označit za revoluci v dopravě, která se však nesetkává s pochopením na všech frontách.
Už v únoru projevili „tradiční“ taxikáři iniciativu a v hojném počtu zablokovali hlavní město. Uber zachoval chladnou hlavu a svým zákazníkům nabídl slevu 50 procent na následující tři jízdy a v konečném důsledku se ho protest nijak vážněji nedotkl. Pražští taxikáři nyní útočí opět a jak již mnozí víte, v posledních dnech okupovali Letiště Václava Havla, kde se sdružovali a nejen verbálně útočili na řidiče Ubru, pro které je toto místo pochopitelně oblíbenou destinací. Zároveň dali primátorce Krnáčové ultimátum, že se stáhnou pouze v případě, že dá pokyn k úplnému zrušení provozu aplikace v Praze.
Nemysleli však na skutečnost, že nic podobného v její kompetenci není a jedinou možností je Uber kontrolovat. Pro Českou tiskovou kancelář se Krnáčová vyjádřila takto: „Na ultimáta jsem nikdy nereagovala, nicméně i kdybych to tentokrát udělat chtěla, nic bych nezmohla. Taxikáři nechápou, že město nemůže Uber zakázat ani pro něj určovat podmínky. To je úlohou těch, kteří vytvářejí zákony, a to je v tomto případě ministerstvo průmyslu a obchodu.“ Reakce taxikářů na sebe nenechala dlouho čekat. Jejich mluvčí David Bednář prozradil, že se v příštím nebo tom následujícím týdnu chystá velký protest, jehož součástí bude i zablokování dopravy v celé Praze.
Taxikářům vadí, že Uber jezdí řidiči bez taxikářské koncese, jejich auta nejsou evidována jako speciální vozidla taxislužby a nemají ani taxametry. Tyto všechny náležitosti jsou relativně nezanedbatelným nákladem, což se v konečném důsledku odráží i na ceně. Zapomínají však, že běžnému zákazníkovi, který se potřebuje rychle, levně a pohodlně přepravit z bodu A do bodu B, je koncese úplně ukradená. Nesrovnatelný je i komfort při objednávání, protože volání na dispečink nepříjemné drzé paní už dávno není v módě. Zavolat si odvoz prostřednictvím aplikace a zaplatit přes internet je podstatně jednodušší.