Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
21. října 2017 10:18
Čas čtení 0:00
Radka T.

Po Dove čelí obvinění z rasismu Nivea. V reklamě si černoška na sebe nanáší zesvětlující krém

ZAJÍMAVOSTI
Uložit Uložené

Populární kosmetické značky čelí v poslední době obviněním z rasismu. Po Dove přišla na řadu Nivea.

Poté, co svět pobouřila reklama na tekuté mýdlo značky Dove, kterou mnozí označili za rasistickou, čelí skandálu další kosmetický gigant. Tentokrát je na přetřesu Nivea kvůli jejímu zesvětlujícímu krému.
 
Teprve nedávno sklidila negativní ohlasy reklama značky Dove, v níž se černoška po svlečení trička změní na zrzavou bělošku. Mnozí tuto pasáž spotu vnímali jako rasistickou. Firma se za reklamu omluvila a stáhla ji, i když na její stranu se postavila samotná černošská modelka Lola Ogunyemiová. Podle ní se značka vůbec nemusela omluvit, stačilo, kdyby pořádně vysvětlila svůj koncept. Podle Loly totiž reklama ve skutečnosti oslavuje etnickou různorodost, protože ona se ve spotu sice po svlečení trička "změní" na bělošku, ale po zrzce se následně objeví Asiatka.

Jenže nic netrvá věčně, a tak skandál kolem Dove pomalu upadá do zapomnění. Naopak, obvinění z rasismu nyní musí snášet značka Nivea, kterou vlastní společnost Beiersdorf. Problémem je, že v hlavní roli je opět černoška, která si na sebe natírá tělový krém, po kterém jí zesvětlí pokožka.

Reklama je určena pro Afričanky žijící v Ghaně či Kamerunu, tedy pro ženy, pro které je bělení pokožky běžné. Mnozí se však proti tomuto spotu rázně ohradili. "Vydělávání na tom, že lidé začnou nenávidět sami sebe, je nepřijatelné. Bělicí či zesvětlovací krémy jsou nejen fyzicky škodlivé, ale i neetické," prohlásila transgenderová modelka Munroe Bergdorfová. Podle ní je každá černá pokožka krásná, a to bez výjimky.

Mluvčí společnosti Beiersdorf AG ale uvedl, že společnost sice bere obavy vážně, ale jejím záměrem nikdy nebylo urážet spotřebitele. "Uznáváme právo každého spotřebitele zvolit si produkt podle svých osobních preferencí. Řídíme se tím, abychom jim zodpovědně poskytli nabídku kvalitních výrobků péče o pokožku," cituje stanovisko BBC.

Domů
Sdílet
Diskuse