Ferrari nemusí být jen červené.
Ať už se nám to líbí nebo ne, i taková značka jako Ferrari přistoupila k downsizingu, čehož důkazem je faceliftované FF, tedy model GTC4Lusso s dodatkem T. Ten totiž přišel nejen o specifický pohon všech čtyř kol, ale i dvanáctiválcový motor a s ním spojený výkon. Stále relativně nová záležitost představuje jakýsi nový „entry-level“ model čtyřmístného Ferrari, jehož motorové útroby bude vyplňovat V8 s dvojicí turbodmychadel. Abychom byli přesnější, jde o 3,9litrový agregát, jehož výkon představuje 610 koní při 7600 ot./min a zároveň 760 Nm. Osmiválcová verze váží jen 1740 kilogramů, přičemž výkon putuje pouze na zadní nápravu, čímž se z tohoto provedení stává po jezdecké stránce zcela odlišný automobil. Pro úplnost, akcelerace na stovku tomuto Ferrari trvá 3,5 sekundy, zatímco maximálka je 335 km/h. V tomto okamžiku však do hry vstupuje renomovaný úpravce Novitec Rosso.
Ten si vskutku kontroverzní Ferrari vzal do parády a výsledek, jako vždy, stojí za to. 3,9litrový osmiválec nadopoval na úroveň 709 koní a 882 Nm, čímž překonal i jeho V12 variantu. Díky rozsáhlejším úpravám dokáže takto vylepšené Lusso akcelerovat na stovku již za 3,2 sekundy, což je na poměry automobilů se zadním pohonem velmi solidní údaj. Ještě zajímavější je však zvukový projev, protože tuner sáhl po zcela novém výfukovém systému, díky kterému šarmantní Ferrari zní neskutečně dobře! Po zhlédnutí přiloženého videa pochopíte. Samozřejmě, změny neobešly ani design, ten se však změnil, chválabohu, jen v detailech. GTC4Lusso je zabalené do šedého odstínu, doplněné o černé detaily v rámci decentního karbonového aero paketu. O obutí se starají černé disky NF7 s červenou aplikací, přičemž pokud se ptáte na velikost, tak jde o 21, respektive 22" kola.