Pátek 15. 12. 2017 svátek má Radana, Radan

hledej na refresheru

Chirurgové v Číně poprvé úspěšně transplantovali lidskou hlavu. Na mrtvém těle pospojovali míchu i nervy za 18 hodin

Další krok v odvážném plánu profesora Canavera se vydařil.

18. listopad 2017, 12:52
zdroj: Nicolas Halftermeyer
18. listopad 2017, 12:52

Odvážné prohlášení italského profesora Sergia Canavera se už konečně blíží do finální fáze. Canavera už před dvěma lety vyšel na veřejnost se svým plánem transplantovat živou lidskou hlavu a postupem času svou aktivitu v této oblasti zvyšoval. V první polovině tohoto roku dokonce jeho tým transplantoval hlavu z jednoho potkana na druhého, čímž vytvořil dvouhlavá zvířata, která vydržela při životě následujících 36 hodin. Lékaře tehdy nezajímalo to, jak dlouho budou zvířata žít, ale zda je možné úspěšně pospojovat jejich jednotlivé součásti, a to se podařilo.
 
Povzbudilo je to k dalšímu experimentování a v daleké Číně se v posledních týdnech potají pracovalo na experimentu, který nás opět přiblížil k transplantaci živé lidské hlavy. Chirurg Xiaoping Ren úspěšně transplantoval lidskou hlavu z jednoho mrtvého těla na druhé mrtvé tělo, přičemž expertům se podařilo pospojovat míchu, nervy i jednotlivé cévy s bezhlavým tělem. Kontroverzní profesor Canavera vychválil čínský tým do nebes a prohlásil, že celá podrobná zpráva o operaci bude zveřejněna v následujících dnech, ba co víc, stejná operace na živém člověku je podle něj už za dveřmi.

 


 

Operace trvala 18 hodin a přinesla požadované výsledky, což Canavera povzbudilo do odvážnějšího prohlášení o tom, jak bude v budoucnu transplantace lidské hlavy pomáhat zachraňovat životy. Prvním pacientem, který má kontroverzní operaci podstoupit, měl být Rus Valery Spiridonov, jenže debutová transplantace se s největší pravděpodobností odehraje v Číně a Canavera už dokonce má několik dobrovolníků, kteří ji chtějí podstoupit bez ohledu na potenciální následky. Myšlenku transplantace lidské hlavy už množství odborníků kritizovalo, ale Canavera se vzdát nechystá a pokud má dostatek financí, prostoru a dobrovolníků na své experimentování, pak ho nikdo jen tak lehce nezastaví.

 


Vyjádři svůj názor na článek
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Odpad Méně takových článků
Super! Více takových článků
Řekni nám, proč se ti článek nelíbí:
Děkujeme za tvůj názor!
Pomáhá nám i autorům při zkvalitňování obsahu na stránce.
Zobrazit 23 komentářů
Diskuse
Diskuse je jen pro přihlášené
23 komentářů
Seřadit komentáře podle oblíbenosti času přidání
avatar
Martin Plachta19. listopad 2017, 0:45

Bravóóó jste jedni z prvních a doufám , že né na dlouho. Hlavně aby to nezarhli nějaký pomatenci ve jménu nějakého boha. To by jsme se vrátili do doby temna.

1 Odpovědět · Nahlásit
avatar
Ludmila Justová St19. listopad 2017, 19:20

Kdyby se jim podařilo pospojovat míchu, tak by mnoho ochrnutých už dávno mohlo běhat. Na mrtvých to jde, ale kdo zaručí, že tělo pak nebude ochrnuté?????

0 Odpovědět · Nahlásit
avatar
Tommy Miky19. listopad 2017, 14:23

Trochu se obávám že dobrovolníci z Číny nebudou až takoví dobrovolníci....:-( a taky bych si tipnul, že jich bude dost, vězení v Číně jsou totiž plná dobrovolníků.....

0 Odpovědět · Nahlásit
avatar
Koko Džambo18. listopad 2017, 23:15

tekže teď už stačí jen dobít bleskem a může chodit...

0 Odpovědět · Nahlásit
avatar
Pedro Gonzales18. listopad 2017, 17:40

Ten činan nemá ruce a na druhé fotce doktor ukazuje,že je má.To musela být spolupráce.

0 Odpovědět · Nahlásit
avatar
Wendy Leigh18. listopad 2017, 17:24

To je toho, já na mrtvých žabách mám dvě propojené hlavy už v 6 letech, a trvalo to mi 20minut a stačila k tomu sešívačka! (Pro ochránce zvířat - Vy debilové - Je to vtip, ale jde o pointu - Že na mrtvých je to zákrok tak na hovno, že se není čím chlubit, a mohly ho udělat před 50 lety a vysledek by byl stejně nahovno jako teď) Ať to bude na živých tak o tom piště, ale sletovat dva mrtvé kusy k sobě, že uděláte jen škatulata batulata batulata s udeklou hlavou, to mohli dělat i v roce 1790-1793 ve Francii a stačila jim k tomu jehla a režná niť, jen stačilo si pod gilotinou poplést glavy komu patřila která vy volové!

0 Odpovědět · Nahlásit
avatar
Rodolfo18. listopad 2017, 18:23

Tak si najdi kontakt na toho chirurga a mu napis ze je debil a ty sa vyznas do toho lepsie. Urcite si ovela uspesnejsi a tvoja praca prinesie ludstvu viac ako ta jeho.

4 Odpovědět · Nahlásit
avatar
Wendy Leigh18. listopad 2017, 20:18

Ty očividně vůbec nechápeš pointu:

Když napíšeš/Tedy napíšou: Chirurgové v Číně poprvé úspěšně transplantovali lidskou hlavu. (A až druhou větou, tedy oddělenou informací se dozvídáš, že na mrtvém těle) Je to stejné, jako by jsi informoval stylem ...

Christiaan Barnard nebyl první kdo transplantoval srdce, už v roce 1153(Zvoleno náhodně) Transpmatoval srdce saracénký chirurg (Alli Chalífa)(Zvoleno náhodně) Jeho pacient byl sice už 2 dny mrtvý, a srdce bylo od 4 dny mrtvého vojáka, ale povedlo se mu skopovým střívkem ho v dutině po 45minutách přišít - Jako dokuď to nebude na živém pacientu, tak to úspěšná trnasplantace prostě nebude! Bude to vždy a jen pouze úspěšné přišití mrtvé věci A, k mervé věci B - Na které nepůjde vyvrátit, že to nefungovalo, protože si pacient neštěžoval, stejně jako si nestěřují dvě mrtvé žáby sešité sešívačkou, ani zmínění vojáci sešití v 12. století! To je celá pointa!

1 Odpovědět · Nahlásit
avatar
Marian G.20. listopad 2017, 14:12

Dokážeš v té své makovici pochopit, že tady nejde o přiští jen tak něčeho ale jde o HLAVU?!. To není jak přišit malíček. Pokud dokážou spojit míchu a i na mrtvole otestovat její funkční propojení, tak je to hodně velkej posun a ÚSPĚCH. Ale dobrý, asi se v tom vyznáš a je to banalita, tak jak říká Rodolfo, stačí se mu ozvat.

0 Odpovědět · Nahlásit
avatar
Wendy Leigh20. listopad 2017, 14:42

A jak víš, že ta propojená mícha k něčemu je? Přesněji, to že přiletuješ optickej kabel konec A, ke konci optického kabelu B, tím je taky propojíš, ale už nikdy s nimi přenos dat neuděláš!

Furt nechápeš problém toho, že dokud to je na mrtvé hlavě, tak to, že k sobě připojili cévy, míchu, nervy, a já nevícm co všechno, všech 1.117 dílků co 1.117 otvorů kam mělo zapadnout, ti je kničemu, když neověříš že to funguje - Míchu propojili jen tak, že přiletovali drát A jeho konec z hlavy, ke konci B co trčel z těla! A říkají tomu, že jí propojili, ale není živá, neověří si, zda dokáže přenášet informace, ovládat tělo, zda hlava uvědomující si sama sebe dokáže unést to nervové, šokové, psychcké přepějí jen toho, že byla oddělena od těla a je na jiném ... To, že k sobě přiletovaly cévy, nervy - To není nic světoborného, cévy se k sobě sešívají běžně, takže ta to body? Proč? Nervy? Stejná pointa, za co jim dávat body, není to nic světoborného ...

A míchu? Spojili k sobě dva kusy drátu kterým nic nevede, nepovede, a nedokážou si ověřit, že to spojili dobře, že to bude fungovat nic! Tak za co chtějí body, opět trvám na tom, že přišít to sesívačkou má stejnou hodnotu - Protože akorát připojili kus masa A k tělu B! Ale hlavně neřeší to pointu!

Neprovedli tak úspěšnou transpantaci hlavy na světě, jestliže pacienti nebyli živí, tak provedli možná tak "přišití mrtvých hlav" ale rozhodně ne transpantaci - Jak se nám snaží vsugerovat článek!

To je asi to samé jako: "Provedli první úspěšnou trnaspantaci hlav. Na mrtvolách!" = "Jsem první člověk který přistál na Marsu. V novém simulátoru od NCsoft games."

0 Odpovědět · Nahlásit
avatar
Vlado Cifruľák18. listopad 2017, 17:22

Máte chybu v prvom odstavci, v poslednej vete, v slove tiel. Nemáte začo, faktúru za pravidelné opravy zašlem poštou....

0 Odpovědět · Nahlásit
avatar
Jarda Horák19. listopad 2017, 8:48

To již před mnoha lety vědci v SSSR vynalezli přístroj pomocí kterého mohli mluvit s mrtvým i několik hodin po smrti. Vynález měl drobnou chybu, mrtvý jim neodpovídal.😂

-1 Odpovědět · Nahlásit
avatar
pernada19. listopad 2017, 0:58

Kdysi jsem četla knihu Hlava profesora Dowella,sci-fi,které se zabývalo morálními aspekty těchto experimentů.Co lékařská etika?Ruce,nohy,orgány-budiž,ale transplantace hlavy?To je nekonečně přes čáru.

-1 Odpovědět · Nahlásit
avatar
lese18. listopad 2017, 23:43

Nemalo by to byt technicky transplantovanie tela? Kedze hlava nas robi tym, cim sme a ked odide hlava, tak je mi na prd, ze ju daju do ineho tela...

-1 Odpovědět · Nahlásit
avatar
Sousedovic Kocour18. listopad 2017, 23:14

Podobná zrůda jako Mengele. Bez soucitu k živým tvorům, jen peníze a sláva. Přeju mu aby ho na konci tunelu čekal Bůh a přišil mu hlavu na p.del :)

-3 Odpovědět · Nahlásit
avatar
Ondřej Wotawa24. listopad 2017, 1:15

nebýt tohohle malého procenta ,,šílenců,, jak říkáš, tak bys dnes mohl umřít klidně i na nachlazení. Ikdyž dělají ,,nemorální,, zákroky, tak to má výhody toho, že se může medicína developovat.

0 Odpovědět · Nahlásit
avatar
Mišo Jakab20. listopad 2017, 12:31

to je trolling? nechápem k čomu. nasledujúcu operáciu ako darca hlavy dobrovoľne podstúpi počítačový vedec Valerij Spiridonov, ktorý je ochrnutý a nemá nohy. asi má svoje dôvody, že je ochotný podstúpiť taký zákrok aj s rizikom smrti. menil by si s ním v mene etiky v medicíne?

telo je od darcu orgánov. to je človek, ktorý zahynul pri autonehode alebo inej udalosti, jeho orgány sú dostatočne funkčné na to aby ich niesol iný človek. čo je na tom bez súcitu k živým tvorom? ak by chirurgovia neinkasovali peníze, nemal by nás kto ošetrovať a operovať. ty by si niekomu zachraňoval život 18 hodín v kuse zadarmo? sláva k tomu patrí pretože je to velikánsky historický úspech.

0 Odpovědět · Nahlásit
avatar
Wendy Leigh5. prosinec 2017, 9:03

To nemáte úplně pravdu - Pokud by se jednalo o tělo např. po autonehodě, bylo by poškozené traumatem (možné vnitřní zranění) protože šance, že by dotyčný měl tak težké poškození hlavy, že by zemřel, ale tělo bylo zcela v pořádku, bez poškození, aby "obdarovaného" nijak neohrožovalo, je docela mizivá - Sice chápu Vaši myšlenku, ale obávám se, že tudy cesta nepovede, jako např. u orgánů - Když vezmete nabouranému plíci/srdce/ledvinu, je docela jedno, že má rozdrcenou holení kost, žebra, slinivku, modřini, cévy, podlitiny po těle, ale u transpantace celého těla to bude něco jiného ...

Takže dárce takového těla by musel být někdo (už vidím zástupy dobrovolníků - ironie) kdo přijde jen o hlavu, ale orgány a vše ostatní zůstane nepoškozené, takže se vylučuje autonehoda, ale i mnohé způsoby smrti, včetně některých druhů poprav. Ale nabízí se možnost "dobrovolníků" například právě z Číny, kdy/kde se popravuje střelou do týla, kdyby se střílelo dostatečně vysoko a pod dobrým úhlem, jen se zabije mozek a usmrcené tělo by se dalo pak použít.

Ovšem pak tu máme otázku ještě etickou, to že z těla vezmete třeba srdce, aby někomu zachránilo život, a zbytek těla svého blízkého pohřbíte, asi bude působit zcela jinak, když Vám vezmou tělo třeba dcery/bratra nevim koho, a přišijou na něj hlavu jiného člověka, a najednou tělo vašeho příbuzného vlastně stále bude žít, ale nebude už patřit do rodiny? Myslím, že tohle asi bude zíkladní kámen úrazu, protože tady už asi nepůjde jednoduše aplikovat pouze "přání" dárce, tedy "dárce" na orgány, ale bude muset být přihlíženo, i k přáním pozůstalých, protože i když "dárce orgánů" to může myslet nanejvíš vstřícně a dobře, že zachrání aspoň další život, psychická újma a vůbec morální pojetí toho, že tělo najednou bude žit v jiné rodině, fungující, místo aby bylo pohřbeno původní rodinou, asi bude nutně zohlednitelný aspekt, který i přání "dárce" bude moci zvrátit, pokud rodina vyjádří nesouhlas, protože pak by asi "darování" byť za cenu záchranu jednoho života, v rodině "dárce" mohlo vyvolta mnohem více škody, a pragmaticky se to proto nepovolí.

0 Odpovědět · Nahlásit
avatar
Mája Šustrová19. listopad 2017, 19:33

Nějak zapomínáte, že ta vaše "zrůda" byla jedna z těch, na kterých staví moderní medicína. A nebýt těchto zrůd tak dneška nevíme jak ošetřit byť jen (v dnešní době) banální omrzliny.

0 Odpovědět · Nahlásit
avatar
Ondřej Wotawa24. listopad 2017, 1:16

Přesně! Souhlasím, taky jsem napsal...

0 Odpovědět · Nahlásit
avatar
NepríčetnýJOKER19. listopad 2017, 12:08

Keď ochrnieš a nebudeš sa vedieť ani pohnúť jedine čo ti ostane bude tvoje pomätená hlava tak budeš prosiť aby ti ju prišili na iné funkčné telo

2 Odpovědět · Nahlásit
avatar
Aleš20. listopad 2017, 12:53

Jasně. A co takoví boháč. Normálně by musel zdechnout a takhle si jen nechá vyměnit schátralé tělo za nové a bude v pohodě. Stačí uříznout šišku nějakému chudákovi.Super.

0 Odpovědět · Nahlásit
avatar
Jakub Sítník20. listopad 2017, 16:50

Jakoze si myslis, ze nejaky 80 lety seschly deda, si necha prisit hlavu na 20 leteho jedince jo? :D Ahaaaahahahaa :D tak to si me pobavil Alesi :D A pak si zacnou hlavu prehazovat i travestiti, protoze jednodussi, nez jim udelat z pera vaginu a silikonove kozy, bude jim jen prehodit hlavu ze jo? Ty ses moc chlape :D :D :D

0 Odpovědět · Nahlásit
Odebírej REFRESHER videa