Nejvíc cool opice v džungli donutila H&M konat.
Skandál kolem mikiny s nápisem Coolest monkey in the jungle prezentované na černošském chlapečkovi zaznamenal ve světě obrovské pobouření. Prakticky okamžitě se na svých sociálních sítích vyjádřila společnost H&M ve volném překladu následovně: „Chápeme, že mnoho lidí je rozčílených kvůli obrázku s dětskou mikinou. My, kteří pracujeme v H&M, můžeme jen souhlasit. Hluboce se omlouváme, že fotografie vůbec vznikly a litujeme rovněž samotného potisku s nápisem. Kvůli tomu jsme nejenže obrázky odstranili z našich kanálů, ale také vyřadili kousek z nabídky. Je zřejmé, že náš program neodpovídal standardům.“
Skandál postupně nabíral na vážnosti a H&M přidalo dodatečnou omluvu na svých oficiálních stránkách a na sociálních sítích: „Rádi bychom uvedli naše stanovisko ohledně kontroverzního obrázku naší mikiny. Je to jednoduché – pochybili jsme a velmi nás to mrzí. Máme odpovědnost být si vědomi všech rasových a kulturních citlivostí – a tentokrát jsme se podle nich nezachovali.“
„Tento incident byl náhodného charakteru, což však neznamená, že ho nebereme s extrémní vážností nebo vědomím si pocitů, které jsme způsobili. Obrázek jsme z našich médií stáhli a z nabídky jsme vyřadili i mikinu. Budeme dělat vše proto, abychom se v budoucnu vyhnuli podobným nepříjemnostem.“
Stažení mikiny z prodeje a pravděpodobné zrušení všech objednávek, které stihli během krátkého času zaznamenat, nezabránilo chtivým byznysmenům na eBay, kteří ideu s nápisem okamžitě využili.
Kromě toho se k The Weekndovi přidalo hned několik světových celebrit, které sdílejí jeho rozhořčení. Mezi nejvýraznější patří rapeři Pusha T a Diddy nebo basketbalista Lebron James.