Největší sociální síť ztrácí důvěryhodnost i peníze.
V posledních týdnech se sociální sítě dostávají do stále větších problémů. Všechno to začalo v momentě, kdy Kylie Jenner oznámila na Twitteru, že se jí nelíbí nová aktualizace Snapchatu a samotné společnosti najednou akcie klesly tak nízko, že ztratila přes 1 miliardu dolarů.
Nedávno v tomto trendu pokračovala i Rihanna, která také Snapchat připravila o stovky milionů dolarů a aktuálně utrpěl obrovské ztráty Facebook. Sociální síť se zmítá ve skandálu týkajícímu se britské firmy Cambridge Analytica, která zneužila informace o více než 50 milionech uživatelů. Včera se v médiích postupně zabýval i zaznamenáváním hovorů a zpráv uživatelů na Androidu, a tak Facebook na finančních trzích trpí.
Od 16. března tohoto roku spadly akcie Facebooku již o zhruba 13 procent a v nejnižším bodě zatím společnost přišla už o 100 miliard dolarů v hodnotě svých akcií. Momentální ztráta se pohybuje kolem hranice 70 miliard dolarů a postupně ze sociální sítě začínají odcházet i velké společnosti, které tam zadávaly své reklamy. Jednou z prvních společností se stala druhá největší německá banka Commerzbank, následovala ji Mozilla Corp. a reklamy zastavil už i prodejce autodílů Pep Boys.
Na internet postupně vycházejí další informace o tom, jak Facebook pravděpodobně věděl o nestandardním nakládání se soukromými informacemi už mnohem dříve, a tak padá i důvěryhodnost celé sociální sítě. Bude ještě zajímavé sledovat, zda Facebook dokáže otočit veřejné mínění ve svůj prospěch, nebo se propadne ještě mnohem hlouběji.