Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Sobota 14. 12. 2019 svátek má Lýdie

hledej na refresheru

Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
Gastro - Podniky
1
Antonín Havlík
21. září 2018, 14:26

Uber Eats se v Praze spojuje s McDonald's a přináší zajímavé novinky. Rozvoz jsme vyzkoušeli na vlastní kůži

Na 30 tisíc obsloužených zákazníků, to je měsíc s Uber Eats. Nyní rozšiřuje své služby. Ohrozí českou konkurenci Dáme jídlo?

Antonín Havlík
21. září 2018, 14:26
Uber Eats se v Praze spojuje s McDonald's a přináší zajímavé novinky. Rozvoz jsme vyzkoušeli na vlastní kůži
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
1
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

S rozvozy jídel se v Praze roztrhl pytel. Zatímco české Dáme jídlo má na tuzemském trhu už svoji několikaletou, téměř nikým jiným neohroženou tradici, letos se jako konkurence přiřítil finský Wolt, hned následovaný americkým Uber Eats. Právě tyto známé značky mohou vztah k české službě úplně klidně zpřetrhat nebo jí to alespoň udělat těžší.

 

Důkazem je nová spolupráce Uber Eats a nejznámějšího fastfoodového řetězce McDonald's. Nejde totiž jen o pouhé rozšíření portfolia, ale o regulérní partnerství, které zahrnuje speciální pult pro vyřizování objednávek a také plomby na papírových taškách, což zaručí, že do objednávky nikdo nezasahoval.

 

Uber Eats se v Praze spojuje s McDonald's a přináší zajímavé novinky. Rozvoz jsme vyzkoušeli na vlastní kůži

 

Tuto jednoduchou vychytávku žádná konkurence v současnosti nemá, ale úroveň doručování jídla to bezesporu posouvá dál. Zároveň je řidič interně dopředu informován o aktuálním průběhu dané objednávky, takže nikde nemusí zdlouhavě čekat. Optimalizace je tomto případě vyladěná k dokonalosti a Uberu nelze nic než gratulovat.

 

Má se začít Dáme jídlo bát? Možná. S americkým gigantem nemá oficiální spolupráci, její kurýři totiž objednávají jídlo na pobočkách jako anonymní zákazníci. Šéf českého McDonald's naznačil, že proti českému rozvozu „pravděpodobně podnikne určité kroky“.

 

Z nabídky McDonald's je u Uber Eats možné objednávat téměř cokoli kromě zmrzlin a horkých nápojů. Objednávat lze zatím ze čtyř poboček: z Muzea, z Vodičkovy ulice, na Florenci a u Arény Eden, a to od 11:00 do 23:00. Do konce roku chce rozšířit nabídku na 40 provozoven. Cena rozvozu je za sjednocenou cenu 49 Kč. 

 

Řidiči Uberu mají při rozvážení speciální režim. Nesmějí totiž převážet současně pokrm a současně člověka a aby se zaručila co největší čerstvost jídel, smí zároveň doručovat maximálně jednu objednávku. V Praze je na 2 tisíce řidičů Uberu a tým se stále rozšiřuje o další cyklisty i pěší kurýry.  

 

Uber Eats se v Praze spojuje s McDonald's a přináší zajímavé novinky. Rozvoz jsme vyzkoušeli na vlastní kůži

Vyzkoušeli jsme za vás

Jak ale funguje Uber Eats s McDonald's ve skutečnosti? Nebylo nic snazšího, než si objednat, a vyzkoušet rozvoz na vlastní kůži. 

 

Objednávku jsme ve velmi přehledném rozhraní potvrzovali ve 12:24, přičemž celý proces jejího přijetí, přípravy, včetně času doručení jsme mohli po celou dobu přehledně sledovat jak na počítači, tak na displeji telefonu. 

 

Uber Eats se v Praze spojuje s McDonald's a přináší zajímavé novinky. Rozvoz jsme vyzkoušeli na vlastní kůži

 

Podobně jako u přepravy osob je i v tomto případě vidět na mapě aktuální poloha řidiče, spolu s odhadovaným časem doručení. Ten Uber Eats už od začátku odhadl na 12:58, čekat bychom tedy teoreticky měli 34 minut.

 

Je vidět, že rozhraní má již za sebou roky uživatelské zátěže a tento čas se tedy nakonec ukázal jako reálný. Ve skutečnosti jsme čekali dokonce o minutu méně. Služba je tedy spolehlivá a v této podobě ji můžeme doporučit.

 

Další vývoj trhu s doručovaní jídla budeme i nadále sledovat. Uvidíme, co přinese do konce roku a jestli se časy doručení budou ještě vylepšovat. A hlavně, jak na to celé zareaguje konkurence.

Přes jakou službu objednáváš jídlo?
Dáme jídlo
276 hlasů
Wolt
43 hlasů
Uber Eats
132 hlasů
Ohodnoť článek
12
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHORU
Nejčtenější
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.