Produkce je naplánovaná na rok 2020.
Audi už delší dobu naznačovalo zcela nový model, dosud jsme však netušili, o co jde. Na celou situaci vrhl světlo až právě probíhající autosalon v Los Angeles, kde nám německá automobilka servíruje mimořádně atraktivní koncept e-tron GT. Ve smyslu posledních modelů samotný název jasně naznačuje, že jde o elektromobil.
K nedávno odhalenému sériovému SUV e-tron a dřívějšího crossoveru e-tron Sportback se tak nejnověji přidružil elektrický vůz z kategorie gran turismo.
Čtyřdveřový sedan (ano, není to pětidveřový liftback) má na mušce zejména několik let na trhu etablovanou Teslu Model S či chystané Porsche Taycan. I v tomto případě Audi jasně naznačuje, že elektrická vozidla nejsou ani zdaleka nudná, o čemž svědčí hlavně přitažlivý design.
I když by se to na první pohled nemuselo zdát, e-tron GT měří na délku až 4,96 metru, zatímco na šířku 1,96 metru. Novinka je přitom vysoká jen 1,38 metru, což výraznou měrou přispívá k značně dravému a sportovnímu podtónu. Karoserie kombinuje hliník, vysokopevnostní ocel a uhlíkový kompozit, ze kterého je například střecha. Audi přitom na vývoji úzce spolupracovalo i s Porsche.
V rámci tradice nechybí rozměrná single frame maska, do velké míry je však její výplň pochopitelně zaslepená. I přesto, že Audi v současnosti patří mezi naprostou špičku v estetickém návrhu světel, e-tron GT nabízí opět ještě propracovanější a efektnější světla.
Samozřejmě, nic jiného než LED technologii už nelze ani čekat. Stejně tak jsme si už zvykli i na plynule klesající střechu, která se stala doménou modelů A5 a A7 Sportback, avšak GT vystupuje citelně sportovněji.
V neposlední řadě k celkové dynamičnosti přispívají ostré linie, množství hran a výrazné členění a otvory. Celek stojí na velmi atraktivních 22" discích, které schovávají vystupující blatníky. Interiér studie je čtyřmístný, řešení dveří bezrámové a palubní deska navazuje na současný trend Audi.
V hlavní roli tak dominuje technokratický design a několik obrazovek. Jedna si našla místo před řidičem, druhá v rámci horizontálně orientované palubky. Třetí, o něco menší, je určena pro ovládání klimatizace. Většina zbývajících ovládacích prvků byla zredukována a přesunuta přímo na multifunkční volant.
O quattro pohon se stará dvojice elektromotorů na každé nápravě. Audi tvrdí, že jde o permanentní pohon všech čtyř kol, vše přitom sleduje sofistikovaná elektronika, která se snaží vhodně přerozdělovat sílu nejen mezi nápravami, ale i koly. Kombinovaný výkon soustavy je 434 kW/590 koní, lithium-ionové akumulátory s kapacitou přes 90 kWh jsou přitom šikovně umístěny v podlaze.
Papírové údaje hovoří za všechno. Z nuly na 100 km/h akceleruje e-tron GT za 3,5 sekundy, za přibližně 12 sekund přitom ručička protne hranici 200 km/h. Maximální rychlost je omezena na 240 km/h. Podle nové metodiky WLTP by měl elektromobil na jedno nabití absolvovat více než 400 km, je ale jasné, že při využívání plného potenciálu to nebude ani polovina.
Bližší specifikace známé nejsou, Audi ale plánuje elektromobil e-tron GT uvést do sériové výroby v roce 2020, k prvním zákazníkům se kusy dostanou v roce 2021. Designový návrh je údajně do většinové míry v produkční podobě, změny by měly nastat opravdu jen v detailech.
Zda se tak stane, uvidíme v sklonku několika let, už nyní se ale velmi těšíme, protože tento koncept patří k tomu nejzajímavějšímu, co automobilový průmysl poslední období vyvinul.