Sedmá sezóna je v plném proudu.
Hráči zkoušejí nové vychytávky, playhardeři sbírají vítězství a začátečníci objevují důležité prvky hry. Po prvním týdnu hraní sedmička přinesla mnoho nového, a proto jsme se rozhodli, že to shrneme do krátké recenze.
Mapa je výrazně změněná
Po poušti máme už i zmrzlou oblast. Jihozápadní část mapy je pokrytá sněhem a změnily se i některé části. Zmizely třeba lokality Grease Groove a Flush Factory, přibyly Polar Peak, Frosty Flights a Happy Hamlet. Tato oblast již dlouho nebyla vylepšená, proto jsme takový krok ze strany Epic Games přivítali. Za zmínku stojí i hangáry. Je jich celkem 8 a najdeš kolem nich nový stroj – letadlo.
Kromě zmíněných zásadních změn se na mapě událo mnoho menších, ty však dopodrobna rozepisovat nebudeme. Pokud jsi pravidelný hráč Fortnite, postupně je objevíš sám.
Thanose nahradil meč
Pamatuješ si na čtvrtou sezónu Fortnite? Mohli jsme si zahrát mód, ve kterém jsi našel rukavici Thanose a měl jsi nevídané schopnosti. V sedmé sezóně se objevil meč, který je spjat s příběhovou linií Fortnite. Meč však není samostatný mód, ale patří do základních typů hry (solo, duo, squad). To mnozí hráči kritizují.
Díky meči, který najdeš v nové lokalitě Polar Peak, máš 200 hp a 200 shieldu. Na jeden úder s ním dáš 75 dmg, takže dokážeš hráče vypnout na tři rány. Nevýhodou je, že po uchopení meče vyhodíš všechny ostatní zbraně. Můžeš však stále stavět, což u Thanose možné nebylo. Jde o zajímavý element hry, který opět oživil tradiční gameplay.
Když po tobě někdo začne sekat, musíš se pekelně soustředit, abys dal 400 dmg. Meč je silný předmět, ale dá se proti němu hrát. Je však třeba mít přesnou mušku a nepanikařit.
Letadla oživila hru
Fortnite se dlouho bránil doplňkům, které pomáhaly hráčům s přesunem po mapě. Komunita hráčů (hlavně streameři) si stěžovala, že po landnutí a vyzabíjení lidí v lokalitě 15 minut běžíš před stormem a nikoho nepotkáš.
Epic tedy začal přidávat pomůcky, aby hra byla v mid-game přitažlivější. Dostali jsme nákupní vozík, rifty, bouncery, cubes, auta, čtyřkolky. Docela dost, co říkáš? Vývojáři si to však asi nemysleli a přidali letadlo.
Letadlo je první stroj hry, se kterým můžeš dávat dmg střelbou (všechny stroje dávají dmg i při nárazu). Jak jsme zmínili výše, najdeš je v jednom z 8 hangárů, které jsou umístěny po mapě. Po nastoupení si musíš zvyknout na ovládání, které ti zabere pár minut. Ze začátku je velmi těžké někoho trefit, ale po jistém čase se dá najít způsob, jak někoho zasáhnout.
Nám se podařilo zabít letadlem hráče až na třetí pokus pilotování. Začalo nás to však bavit a postupně jsme během jednoho letu zabili i tři hráče.
Letadlo je však spíše na přesouvání z bodu A do bodu B. Prioritně zřejmě nemá sloužit jako zbraň, protože se dá poměrně snadno zničit (800hp) a stroj jako takový je dost nemotorný (když po tobě někdo střílí, nemůžeš se účinně vyhnout).
Pokud tvé letadlo někdo zničí a ty v něm sedíš, dostaneš 25 dmg. Střílením dáš 30dmg a stavby ničíš v podstatě instantně. Této mechanice bychom především vytkli, že během létání nevidíš životnost stroje, ve kterém sedíš (nikde neukazuje hp letadla) a malý dmg (klidně by samopal mohl dávat i 40dmg, protože trefit hráče ze vzduchu je opravdu dost těžké).
Mnoho malých vylepšení
Kromě hlavních změn má nová sezóna hodně drobných překvapení. Za zmínku stojí například lanovka, která ti pomáhá dostat se na vyšší místa bez použití materiálu a ušetří ti čas.
Novinkou je také „alobal“. Slouží jako kosmetický doplněk, aby mechanika a zbraně, které používáš, měly nový vzhled. Přibyla také nová zbraň, některé itemy zmizely a některé byly vylepšeny. Podrobněji je to rozepsané v patch notes na stránce Epicu. Vyšel už i patch 7.01.
Hype kolem Creative Modu byl velký, ale příliš nenadchnul
S novou sezónou přišel i nový mód. V něm můžeš, pokud máš zakoupený battle pass, stavět svou mapu a upustit uzdu fantazii. Vyzkoušeli jsme, nenadchlo. Je to spíše zábava pro streamery a jejich komunity než pro obyčejného hráče.
Neskutečně mnoho bugů
Třetí sezónu mnoho hráčů hodnotí jako nejlepší. Servery šlapaly, hráči se přirozeně zlepšovali a nebylo moc bugů. Epic však tlačil během každé nové sezóny na pilu a výsledkem jsou nestabilní servery, enormní množství bugů a nedomyšlené zásahy do samotného základu mechaniky hry.
Během týdne našeho testování nové sezóny jsme zažili tolik chyb, bugů a lagování, že to neumíme ani spočítat. Hodnotíme to jako největší problém. Nejhorší je to, že Epic to jakoby neřeší. Některé bugy se táhnou už téměř tři sezóny a stále nebyly opraveny (levitující ammo boxy, z dálky modrý, zblízka zelený automat na zbraně a podobně).
Za sedm dní hraní jsme se setkávali pravidelně hlavně s těmito bugy: lagování letadla, po vyskočení z letadla se nedalo hýbat, levitující ammo boxy, otevřené truhly se z dálky jevily jako zavřené, změna barvy automatu na zbraně, stěny postavené v zemi, bugující zvuk téměř v každé hře, bugující animace, špatné hitboxy, rozbité zbraně (jejich střelba, kolik dávají dmg).
Epic zřejmě nechce, aby se hra stala kompetitivní
Letadla, meč, lanovka a mnohé jiné. Obrovské změny, které přijdou ze dne na den, brání Fortnite dostat se o úroveň výš. Hra se nikdy nedostane na úroveň pro, pokud vývojáři budou dělat téměř každé dva měsíce invazivní změny, které výrazně ovlivňují přirozený vývoj hry.
Fortnite je díky těmto změnám možná atraktivnější pro slabší hráče, ale pro ty lepší jde často o obrovské mínus, které degraduje hodnotu hry.
Také bychom po tolika sezónách přivítali žebříček, který by odrazil kvalitu hráče. Chvíli nějaký byl, ale nebylo to ono. Nyní je leaderboard, který jaksi nefunguje. Špatné by nebyly ani podrobné in-game statistiky, které by například ukázaly, kolik lidí jsi zabil se kterou zbraní. Něco podobného posílá Epic na mail aktivním hráčům, ale například nám na mail nic nepřišlo a to máme každou sezónu něco odehráno.
Fajn, ale může to být lepší
Sedmá sezóna je docela povedená. Má své chyby, ale naštěstí není až tak invazivní, jako byla ta předcházející (cubes, duchové, procházení přes zeď a podobně). Největším trnem v oku jsou bugy, které kazí celý dojem a požitek ze hry. Pokud by jich ve hře nebylo tolik, sedmá sezóna by se klidně vyšplhala na hranici 9 bodů. Pro neschopnost Epicu odstranit alespoň závažné bugy jsme se rozhodli pro slabších 7. Jak hodnotíš novou sezónu ty?