Irská aerolinka má i dnes řadu kritiků.
Organizace Which? opět vyhlašovala anketu o nejhorší leteckou společnost a nikoho po posledních pěti letech zřejmě nepřekvapilo, že titul znovu získal Ryanair. Zákazníci každý rok hodnotí aerolinky zaměřené převážně na kratší trasy v různých kategoriích, přičemž Ryanair tentokrát získal nejnižší možnou známku v oblastech nastupování, pohodlnost sedadel, jídlo a nápoje, ale i prostředí na palubě.
Ačkoliv Ryanair pravidelně zažívá rekordní měsíce, až 70 % účastníků průzkumu organizace Which? se vyjádřilo, že by v žádném případě s irskou aerolinkou neletěli. Organizace upozorňuje zejména na to, že standardní cena letenek sice odpovídá reklamám, ale Ryanair vydělává převážně na skrytých poplatcích.
![Ryanair vyhlásili za najhoršiu leteckú spoločnosť už šiesty rok po sebe](https://i.refresher.sk/public/adam-n/ryan.jpg)
Cestující si stěžují na poplatky za výběr konkrétního místa, nově už i za nutnost nákupu prioritního nástupu, pokud si chce člověk vzít své příruční zavazadlo na palubu. A co víc, organizace Which? upozorňuje, že cena za umístění velkého kufru do podpalubí dokáže často cenu letenky zdvojnásobit.
O nic lépe na tom v oblasti přístupu k zákazníkům neskončily ani aerolinky Wizz Air a Vueling, které v této kategorii dostaly 2 hvězdičky jako Ryanair. British Airways se umístily na 15. místě z celkových 19 aerolinek, easyJet skončil 11. a nejlépe se umístila lokální aerolinka Aurigny Air Service, druhá zase společnost Swiss a třetí společnost Jet2.
Ryanair se už stihl na konto průzkumu vyjádřit. Jeho zástupci médiím vzkázali, že průzkum mezi 8000 členy organizace Which? nemá žádnou relevanci a jakoukoli hodnotu, když jej porovnáme se 141 miliony celkových zákazníků irské firmy. Průměrná cena za letenku v Ryanair prý stojí jen 39 € (1 000 korun), což přispívá k tomu, že Ryanair je v Evropě aerolinkou číslo 1.