Jedna společnost zaplatí za reklamu během Super Bowlu neuvěřitelných 64 milionů dolarů.
V USA se blíží den D s názvem Super Bowl, nastoupí proti sobě Los Angeles Rams a New England Patriots. V přímém přenosu zápas nabídne kanál Sport 1. Big Game, jak zápas mnozí označují, je jednou z nejvýznamnějších a nejsledovanějších událostí roku na celém světě. 53. ročník finále NFL se uskuteční tento víkend na stadionu Mercedes-Benz v Atlantě v Georgii.
Lístek až 15 000 dolarů, jedna 30sekundová reklama osm milionů
K obrazovkám se přilepí každý rok více než 150 milionů lidí, kteří si kromě skvělého zápasu vychutnají i zajímavou hudební show během poločasové přestávky a uvidí nejdražší reklamní spoty na světě.
Pokud by ses chtěl dostat na stadion, bude tě to stát docela slušný balík. Jeden lístek se prodává v rozmezí 2 500–15 000 dolarů, na černém trhu bys ho dokázal najít za desetitisíce.
Super Bowl nabízí nevšední emoci
Kromě samotného zápasu je součástí i poločasové hudební vystoupení, headlinerem 13minutového minikoncertu bude americká popová skupina Maroon 5. Na pódiu uvidíš kromě zmiňované kapely ještě Travise Scotta a Big Boie. Před prvním hvizdem zazpívá americkou hymnu Gladys Maria Knight.
Mnozí známí umělci účinkovat na Super Bowlu ale nechtějí. Důvodem je přístup NFL k hráči a politickému aktivistovi Colinu Kaepernickovi. Bývalý hráč na pozici quarterbacka za tým San Francisco 49ers v srpnu 2016 na začátku zápasu během hymny poklekl namísto toho, aby se postavil.
Chtěl tím vyjádřit protest proti policejní brutalitě vůči Afroameričanům a proti rasově motivovaným útokům, které po nástupu Donalda Trumpa do funkce prezidenta zesílily. Kaepernick si od té doby nezahrál a soudí se s NFL. Řada umělců s postojem NFL nesouhlasí a vyjádřili to nepřijetím nabídky vystoupit během Big Game. Jde například o Jay-Zho, Rihannu, Pink či Cardi B.
Skvělé reklamy jako bonus
Další neodmyslitelnou součástí Big Game jsou reklamní spoty. Cena půlminutové reklamy neustále roste, letos odborníci odhadují částku 8 milionů za spot, což je o 300 000 dolarů více než loni.
Nejvíce reklamního prostoru si koupil největší pivovar na světě Anheuser-Bush. Během osmi reklam bude propagovat 7 produktů, dohromady zakoupil 5 a půl minuty. Za spoty tedy celkem zaplatí až 64 milionů dolarů.
Toto je 10 nejlepších reklam, které s vysokou pravděpodobností uvidíš letos během Super Bowlu
Amazon propaguje Alex
Pivo Stella Artois s „The Dude“ Jeffem Lebowskim a Sarah Jessicou Parker
Pepsi tradičně provokuje
Pringles
Michelob ULTRA se Zoe Kravitz
Budweiser
Doritos, Backstreet Boys a Chance the Rapper
Mražená jídla Devour
Avocados From Mexico a zajímavá reklama v podobě soutěže
Bumble a Serena Williams