Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Sobota 14. 12. 2019 svátek má Lýdie

hledej na refresheru

Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
Móda
38
Lucia Čakyová
14. srpen 2019, 11:13

Odmítání rozmanitosti, propojení se sexuálním predátorem i finanční problémy. Co se děje se značkou Victoria's Secret?

Světoznámá značka má více problémů, než by se mohlo zdát.

Lucia Čakyová
14. srpen 2019, 11:13
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
38
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Značka Victoria's Secret je jedním z největších řetězců se spodním prádlem v USA. Zejména koncem 90. letech 20. století a začátkem tohoto tisíciletí zažívala obrovský úspěch.

 

V posledních měsících je její jméno spojováno spíše s negativními než pozitivními zprávami. Proti značce se organizovaly protesty a z každé strany se na ni valí ostrá kritika. 

 

Odmítání rozmanitosti

Značka Victoria's Secret byla dlouhodobě známá svým negativním postojem k plus size, LGBT+ nebo transgender modelkám. Odmítala i rozšiřování rozmanitosti na přehlídkách Victoria's Secret Fashion Show. V době, kdy světu vládnou hashtag #MeToo a #bodypositivity, to byl krok zpět.

 

Ke zlepšení image značky nepomohla ani nedávná vyjádření nyní už bývalého marketingového ředitele značky Eda Razka. V rozhovoru z listopadu minulého roku se pro Vogue vyjádřil, že transgender modelky na přehlídce Victoria's Secret nemají co dělat. Podobně se vyjádřil i o plus size modelkách. Později se za svá vyjádření omluvil a označil je za necitlivá.

 

 

71letý Razek začal pracovat pro značku v roce 1983. Před pár dny podal výpověď poté, co značka začala historicky poprvé spolupracovat s transgender modelkou Valentinou Sampaio. Pro Victoria's Secret šlo o velmi překvapivý krok, který může pomoci při potřebném rebrandingu. K tomu se však ještě dostaneme.

 

 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Kelsey Merritt (@kelseymerritt),

 

Zrušení letošní přehlídky Victoria's Secret

Nejočekávanější přehlídka roku Victoria's Secret Fashion Show se většinou konala na přelomu listopadu a prosince a modelky se na ni připravovaly několik měsíců dopředu. Šlo nepochybně o nejkrásnější přehlídku roku, která vzbuzovala zájem široké veřejnosti. Téměř dvacet let se vysílala v předvánočním čase prostřednictvím televizních stanic CBS a ABC.

 

Podle The Wall Street Journal sledovanost show začala postupně klesat od roku 2011, kdy dosáhla svého vrcholu. Ostatně, loňská přehlídka se konala 8. listopadu v New Yorku, ale oficiálně se vysílala až 2. prosince prostřednictvím televizní stanice ABC. Přehlídka dosáhla rekordně nízkých čísel sledovanosti. A není se čemu divit.

 

V současné digitální době je vysílání prostřednictvím televize několik týdnů po konání show velmi zastaralý formát. Záběry z přehlídky se postupně objevovaly na Instagramu nebo na YouTube. Vysílání přehlídky už dávno nevyhovuje současným požadavkům, což si uvědomilo i vedení značky.

 

V květnu se proto rozhodlo, že show se již nebude vysílat v televizi. Před pár dny jsme se dokonce dozvěděli, že Victoria's Secret Fashion Show bude tento rok zrušena. Neznamená to, že přehlídka bude zrušena navždy. Lidé z VS jen musí pozměnit tradiční koncept. Samotný šéf společnosti L Brands Les Wexner, která vlastní značku Victoria's Secret, řekl, že móda se vyvíjí, a tak se musí vyvíjet i show.

 

 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Victoria’s Secret Fan Page (@victoriassecretfshow),

 

Propojení značky se sexuálním predátorem Epsteinem

Jeffrey Epstein byl bohatý americký finančník. Jeho jméno ti možná nic neříká, ale kdysi šlo o velmi vlivného člověka s vazbami i na prezidenta Donalda Trumpa. V roce 2007 se na veřejnost poprvé dostaly zprávy, že zneužíval nezletilé dívky.

 

Epstein si za to odseděl 13 měsíců, během nichž mohl vycházet přes den z vězení a musel v něm trávit pouze noc. První kauza se nějak ututlala, ale později na povrch vyplavaly velmi znepokojivé informace. Finančník měl podle všeho dlouhá léta zneužívat nezletilé dívky ve svých nemovitostech v New Yorku a na Floridě.

 

Kromě toho byl obviněn z obchodování s lidmi. Epstein trval na své nevinně a prohlásil, že dívky se vším souhlasily a myslel si, že jim bylo více než 18 let. Po případném usvědčeni mohl strávit za mřížemi až 45 let. V sobotu jsme se však dozvěděli, že 66letý miliardář ve vězení podle všeho spáchal sebevraždu.

 

Jak jeho jméno souvisí se značkou spodního prádla? Epstein nikdy nepracoval pro Victoria's Secret nebo L Brands. Pravdou však je, že do značné míry ovlivňoval chod společnosti. Dvě dekády byl pravou rukou šéfa společnosti L Brands Lese Wexnera. Mimo jiné mu spravoval osobní finance, jak informuje The New York Times.

 

NAČÍST CELÝ ČLÁNEK BEZPLATNĚ
Podpoř tvorbu kvalitního obsahu
Roky tvoříme kvalitní autorské články, které nikde jinde nenajdeš. Pokud chceš více takových článků, předplať si REFRESHER+ a dostaneš další výhody.
CHCI PODPOŘIT

 

Epstein prý mladým ženám říkal, že je modelingový agent pro značku Victoria's Secret, a tak je přilákal k sobě. Společnost L Brands byla o tom podle všeho už v 90. letech informována, přesto nepodnikla žádnou akci.

 

Epstein se stýkal i s dlouholetým šéfem marketingu Victoria's Secret Razke. Ten byl několikrát hostem v neslavných Epsteinových nemovitostech, ve kterých se měly konat sexuální orgie.

 

Vztah mezi Epsteinem a L Brands oficiálně skončil v roce 2007. I když Wexner přerušil všechny kontakty s finančníkem, Victoria's Secret nadále spolupracovala s modelingovou agenturou MC2 Model Management, jejímž majitelem byl Jean-Luc Brunel obviněný ze sex-traffickingu, tedy obchodování s lidmi. Brunel vykonával nelegální obchody s více muži, mezi jinými i s Epsteinem. Modelky z agentury MC2 kráčely například i na Victoria's Secret Fashion Show v roce 2015, což nebylo až tak dávno.

 

Je tedy jasné, že vedení Victoria's Secret nebralo všechny uvedené záležitosti s potřebnou vážností. A i když se značka od Epsteina distancovala, finančník bude navždy spojován se společností.

 

Bývalý marketingový ředitel Ed Razek

 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Russell James (@russelljames),

 

Finanční problémy

O tom, že se značce nedaří tak, jak by chtěla, svědčí i finanční problémy. V únoru jsme tě informovali, že mateřská společnost L Brands v průběhu roku zavře 53 obchodů po Severní Americe, přičemž v roce 2018 zavřela už 30 prodejen. To však nemusí nutně znamenat, že společnost má finanční potíže. Značka se chce spíše soustředit na růst prodejů ve svých stávajících prodejnách, ale i na trhy jako například Čína.

 

Podle CNN Business stále méně lidí nakupuje spodní prádlo značky Victoria's Secret. Tržby společnosti klesají již delší chvíli a jeden z analytiků na Wall Street předpověděl, že čas na záchranu již vypršel. Ženy v USA více nakupují u konkurenčních prodejců jako například ThirdLove, Fenty nebo American Eagle Outfitters, tedy u značek, které preferují pohodlnost spodního prádla před sexappealem.

 

Zdá se, že značka Victoria's Secret nesleduje trendy v módním byznysu. Zatímco se spoléhá na nepohodlné push-up podprsenky, jiné značky se soustřeďují na výrobu custom podprsenek pro ženy všech tvarů a velikostí.

 

 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Russell James (@russelljames),

 

Kritika ze všech stran

Je známo, že značka najímá velmi štíhlé a vysoké modelky, za což bývá často terčem kritiky. Topmodelka Karlie Kloss byla donedávna jednou z klíčových tváří Victoria's Secret. Se značkou začala spolupracovat v roce 2011 a mohl jsi ji vidět kráčet na více přehlídkách.

 

Nedávno se však rozhodla s VS definitivně ukončit spolupráci. Americká topmodelka pro britský Vouge řekla: „Neměla jsem pocit, že obraz, který světu ukazuji, opravdu odráží, dokud jsem a také, jaké poselství chci vysílat mladým dívkám ve světě.“ Podle ní by chtěla ukázat ženám, že být krásná neznamená mít jen dokonalé křivky ve spodním prádle.

 

Politiku Victoria's Secret ostře zkritizovala i zpěvačka Halsey, která na loňské přehlídce vystupovala. Halsey je členka LGBTQ+ komunity, a tak se jí pochopitelně nelíbila již zmíněná kontroverzní vyjádření marketingového šéfa Razka, který odmítal transgender modelky na přehlídce. Halsey prostřednictvím Instagramu prohlásila, že pozici VS nemůže akceptovat a distancuje se od ní. Instagramový post byl mezitím vymazán. 

 

Jen před pár dny se více než sto známých modelek podepsalo pod otevřený dopis adresovaný generálnímu řediteli značky Victoria's Secret Johnovi Mehasovi. V dopise žádají společnost, aby změnila svůj přístup k ženám. Autorky v něm vyjadřují obavy z údajného spojení značky se sexuálními útoky či obchodování s modelkami.

 

Výčitky směřují i k chování některých fotografů. V dopise se píše, že tito muži využívají svůj profesionální vztah s firmou k lákání a následně zneužívání zranitelných dívek. Autorky dopisu žádají, aby se VS připojila k projektu RESPECT, ve kterém se módní značky zavazují přijmout zvláštní pravidla pro všechny zaměstnance a mít nezávislý systém podávání stížností. Mezi podepsanými modelkami se nachází například bývalý andílek VS Doutzen Kroes dále Christy Turlington Burns, Kinga Rajzak či Milla Jovovich.

 

 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Model Alliance (@modelallianceny),

 

Naděje na změnu?

Zdá se, že značka chce svou image změnit větší rozmanitostí. Svědčí o tom i fakt, že před pár dny do své nové kampaně pro segment VS Pink historicky poprvé obsadila transgender modelku Valentinu Sampaio.

 

Spolupráci pro The New York Times potvrdil modelčin agent Erio Zanon. Valentina Sampaio je podle agenta přesvědčena, že „jde o skvělou příležitost prolomit bariéry v módním byznysu a přispět k větší reprezentaci různorodých lidí“. I když tento krok měl přijít od VS už dávno předtím, je dobré, že se značka začala hýbat správným směrem. Čeká ji však ještě dlouhá cesta.

Zdroj: huffpost.com, com.au, bloomberg.com, theatlantic.com, papermag.com, wwd.com, cnn.comNáhledový obrázek: instagram /@russelljames Tagy: Victoria's Secret, problémy
Přidej se k těm, kteří nás podpořili. Předplať si R+ VÍCE
Ohodnoť článek
3
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
Nejčtenější
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.