Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Pátek 6. 12. 2019 svátek má Mikuláš, Nikolas

hledej na refresheru

Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
Doporučujeme zapnout browser notifikace, pokud budeš přihlášený na Refresheru na tomto zařízení.
Tech - Hry
1
Vladimír Mičuda
16. říjen 2019, 15:06

Fortnite smazali, čímž šokovali celý svět. Následně přišla prakticky nová hra a strhla na sebe pozornost herní komunity (Recenze)

To, co si dovolilo studio Epic Games, je nevídané.

Vladimír Mičuda
16. říjen 2019, 15:06
Fortnite smazali, čímž šokovali celý svět. Následně přišla prakticky nová hra a strhla na sebe pozornost herní komunity (Recenze)
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
1
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Milovaný i nenáviděný Fortnite to opět rozbalil ve velkém stylu. Posledních pár měsíců to už nebylo ono. Ano, Epic Games (EG) pravidelně každou sezónu přinášelo nové prvky do hry, vlévalo do ní obrovské peníze a offline akce nabraly na epičnosti. Nevyvolalo to ale takový rozruch ve světě her, jak tomu bylo v minulosti, kdy měla kreslená battle royale hra obrovský hype. Je to ale přirozené.

 

Z každé hry po čase vyšumí ta magičnost a hraní se překlopí do stereotypu. Růst komunity se zastaví a přijde stagnace, následně hra začne upadat a ztrácet aktivní hráče. Vývojáři z Epic Games ale od začátku razí svou vlastní cestu plnou nekonečných vylepšení. Přinesli novou battle royale hru přímo konkurující tehdy úspěšnému PUBG, který lámal rekordy.

 

 

Měla propojené různorodé prvky, což bylo do té doby nevídané. Ve hře jsi mohl stavět, střílet či tančit a to byly hlavní důvody, proč se dostala k širokým masám. Avšak ten nejhlavnější byl pravděpodobně to, že kreslená hra je zdarma. No nezkus ji.

 

Máme za sebou už 10 sezón a titul si prošel nejrůznějšími změnami. Zbraně přicházely a odcházely, pohyb po mapě byl stále jednodušší, až se z toho stala tak mobilní hra, že to místy bylo otravné. Pokud jsi s Fortnitem začínal třeba v deváté či desáté sezoně, bylo pro tebe prakticky nemožné hru vyhrát, resp. alespoň někoho zabít. A to se EG opravdu snažilo, aby hru vyhrála občas i nějaká lamka.

 

Přidávalo mechaniky, které lepším hráčům kazily hru, ale tím slabším pomohly dostat se alespoň z první zóny. Přišli roboti, lanovky, letadla, a nakonec vznikl chaos. Neustálé změny způsobily, že hratelnost utrpěla bolestivé rány.

 

Kapitola dva změnila základy hry

Lidé v EG si zřejmě řekli, že to takhle dál nemůže pokračovat. Vymysleli plán, jak hru prodat celému světu a zároveň jí vdechnout nový život. Po desáté sezoně všichni čekali jedenáctou. Přijde nový příběh, nové skiny, pár změn a vychytávek, které ten guláš ještě více zahustí. Klasika. Ale co se nestalo?

 

Na konci sezóny vyletěla do nebe raketa. Po krátkém divadle se všichni ve hře začali vznášet a jakási černá díra „vcucla“ celou hru i s mapou. Hráči před sebou měli jen černou obrazovku se světle modrým kruhem.

 

 

Co se to děje? ptali se streameři na Twitchi, když hra nefungovala už několik minut. Z minut se staly hodiny, Fortnite na sociálních sítích mlčel. To ale nebývá běžné, denně přidá několik příspěvků na Facebooku a Twitter. Pokud jsi zašel na stránku Epic games / Fortnite, našel jsi tam oficiální stream Fortnitu z Twitche. Čili černou obrazovku a kroužek.

 

 

Všichni byli zmateni, žádné hinty ze strany EG nebyly. Odrazilo se to na sledovanosti, Fortnite streamy praskaly ve švech. Dohromady miliony hráčů sledovaly své oblíbené streamery, aby se dozvěděli, co se to děje. I Halien, jeden z nejúspěšnějších slovenských streamerů, měl přeplněný Twitch. V jednom okamžiku ho sledovalo až 8 000 lidí.

 

Fortnite skončil

Nic se ale nedělo a takto to bylo celou noc. O battle royale hře začala psát média po celém světě. Na druhý den postupně přicházely leaky a potvrzovaly, co se šuškalo před jedenáctou sezónou. Nová mapa, návrat ke kořenům a vychytávky, které hru vylepšují, ale neubíjejí.

 

Fortnite neexistoval a šokovalo to celý svet. Následne prišla prakticky nová hra

 

Naposledy jsme se detailně podívali na hru koncem roku 2018. Tehdy začala v pořadí sedmá sezóna a slibovala výrazné změny, proto jsme Fortnite pořádně zmapovali. Přišla letadla, lanovky, sníh a magický meč. Od té doby uběhly další tři sezóny a změnilo se toho tolik, že bychom se nedopsali. Recenze před rokem nám ale poslouží k vypíchnutí toho, v čem se hra v nové kapitole změnila nejvíce a jasně ukáže, jak vývojáři změnili myšlení a hlavně směr, kam se chtějí v budoucnu ubírat.

 

 

Hru spustili ve úterý kolem oběda, v době, kdy bývá po celém světě online nejvíce hráčů. Pokud jsi ji už vyzkoušel, určitě sis všiml, že zmizela většina nástrojů a pomůcek, které ti usnadnily cestování po mapě. To je nejzásadnější změna hry a prakticky jsme se vrátili k jejím začátkům.

 

Fortnite neexistoval a šokovalo to celý svet. Následne prišla prakticky nová hra

 

Exkluzivní obsah pro předplatitele REFRESHER+
od 57,50 kč na měsíc
PŘEDPLATIT
Už máš předplatné? Přihlásit se
PROČ SI PŘEDPLATIT?

Co se dozvíš po odemknutí?

  • Jak vypadá nová mapa a co přibylo;
  • proč je více vody a na co slouží udice;
  • jaké skrýše přidaly;
  • proč se ti vyplatí těžit materiál a co přidali do DUO a SQUAD;
  • jaké bugy a glitche tě v nové kapitole čekají.

Náhledový obrázek: Fortnite Tagy: hry, recenzia, Epic Games, Fortnite
Ohodnoť článek
3
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
Nejčtenější