Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Středa 15. 7. 2020 svátek má Jindřich

hledej na refresheru

Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
Zdraví - Strava
31
Simon K.
3. únor 2016, 11:21
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Lži, pofidérní fitnesky či zaprodanost ve fitness průmyslu. Vládne ignorantství, nevědomost nebo hloupost?

Ignorantství, neznalost, hloupost. Možná naivita a možná marketing. Možná zkažený svět a špatná doba. Trendy, mýty, instagramy a dnešní fitness realita.

Simon K.
3. únor 2016, 11:21
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
31
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Žijeme v době, kdy lidé věří téměř všemu, co si přečtou. Žijeme v době, kdy ti, co mají titul, jsou automaticky chytřejší, kvalifikovanější a jejich informace jsou 100 % pravdivé. Kdy lidé, jejichž tělo dobře vypadá, jsou hned nejpovolanější a není možné, aby jejich fitness rady nebyly skutečně pravdivé. V době, kdy lidé nepřemýšlejí, nechtějí přemýšlet a dělat research jestli to, co si přečetli, má smysl a je to pravda. V době, kdy je relevantnost a kvalita informací založená na počtu followerů na Instagramu. Ale nedivím se. Hledat pravdu v takovém kvantu dezinformací, které jsou veřejné a často podepsané "odborníky", není pro běžného člověka významné. Kde hledat? Co je skutečně pravda? Obyčejná mladá slečna či maminka, která se snaží zhubnout a zformovat zadek, prostě nemůže vědět, co je pravda a co ne, tak se jednoduše orientuje podle toho, co se omílá ve fitness kruzích pořád dokola. Nebo podle toho, co jí vyskočí na Facebooku, podle titulů, postavy, krásy, článků, které slouží někomu jen jako marketingový nástroj pro prodej produktů nebo podle stupidit v televizi či podle počtu followerů. Čím více, tím větší pravda.

 

Lži, pofidérní fitnesky či zaprodanost ve fitness průmyslu. Vládne ignorantství, nevědomost nebo hloupost?

 

Kdo má slabší srdce a pravda ho skolí, nasype do ran sůl, ten by měl hned stisknout kombinaci kláves CTRL+W. V tomto článku se nedozvíme, jak to je s lepkem, neřekneme si tady, co stojí za tajemstvím tréninku pro maximalizaci nárůstu svalů, neobjasníme si ani problematiku anabolického okna po tréninku. Upřímně nás mrzí, že musíme zveřejnit tento článek, ale situace je taková, že je to nutné, i když se to mnohým určitě nebude líbit a na konci si možná řeknou to typické: „aaeh, závidí. Obyčejní hejtři!“ Byli bychom však rádi, pokud při a po čtení pomyslně zastavíte čas a zkusíte se zamyslet.

 

Jídelníčky šité na míru

Začněme tím, co není jen politováníhodné a špatné, ale navíc může vážně poškodit zdraví a skutečně zničit mentální stav člověka. Jídelníčky od "fitnesky". Předem však napíšeme velkými písmeny, ČEST VÝJIMKÁM. Ze 100 náhodných žen, které cvičí, bychom našli alespoň 80 těch, které mají instagramový účet, nebo ty odvážnější facebookové fanstránky "XXX YYY Fitness" a alespoň polovina by nabízela jídelníčky šité na míru. Pokud žena vypadá dobře, lidé si myslí, že její jídelníčky musí dělat zázraky a musí být excelentní. Vidí krásu, chtějí krásu. Zaplatí veškeré peníze a dostanou to, co chtějí? Částečně. No a bohužel není řeč jen o "instagramových fitneskách", ale i o těch profesionálních, pokud to tak můžeme nazvat. Nebylo to tak dávno, co se na Facebook dostal jídelníček jedné slovenské dvojnásobné mistryně bikini fitness. „Je sympatická, pěkná, vypracovaná, soutěží, dokonce nejednou vyhrála a nabízí jídelníček? Toto je instantní koupě!“ Bohužel, a někdy je to i chválabohu, že bohužel, existuje internet. Zde vidíte jídelníček, který se dostal na veřejnost, resp. jeho cenzurovaná verze.

 

Lži, pofidérní fitnesky či zaprodanost ve fitness průmyslu. Vládne ignorantství, nevědomost nebo hloupost?

 

Při rozpočítávání kalorií daných jídel, které se dostalo ven společně s jídelníčkem, se zjistilo, že:

 

V pondělí měl člověk (řekněme žena), přijmout 660 kalorií (79g bílkovin, 49g sacharidů a 23g tuků)
V úterý 1252 kalorií (93g bílkovin, 149g sacharidů, 29g tuků)
Ve středu 645 kalorií (50g bílkovin, 91g sacharidů, 8g tuků)
Ve čtvrtek 802 kalorií (73g bílkovin, 106g sacharidů, 8g tuků)
...... (Dále již dny rozpočítány nebyly) ......

  

Nicméně běžná žena, která chce zhubnout, toho moc o kaloriích neví (takže si je asi nenahodí do MyFitnessPal), vidí na papíře jen daná jídla a myslí si, či doufá, že toto je to správné na její cestě za hubenější postavou. Omyl. Všimněte si těch nízkých hodnot. Kdo alespoň minimální vidí do výživy, ví, že toto je kritické a zdraví ohrožující. Při takovém jídelníčku jsou možné (na základě mixu různých studií) tyto věci: žlučové kameny, únava, poškození vlasů, kostí, ztrácení cenné svalové hmoty, nevolnost, méně vážně a velmi vážné narušení metabolických procesů, zničení produkce některých hormonů a s tím spojené další zdravotní komplikace, poškození metabolismu a zcela běžné jsou i "ženské věci" jako vážné problémy s menstruačním cyklem a podobně. Nemluvě o narušení psychiky. „Aaaale, vždyť když držím dietu, je to asi normální.“ Ne, není. Nebo se vám toto zdá normální?

 

Následky

Lži, pofidérní fitnesky či zaprodanost ve fitness průmyslu. Vládne ignorantství, nevědomost nebo hloupost?

Hubnout bychom měli postupně (!!) - zvýšením naší aktivity, zkvalitněním tréninků, přidáním pomůcky jménem kardio, následně pomalou a postupnou restrikcí kalorií. Nakonec, o tom máme na Fitcultu hromadu článků. Určitě však ne plněním takového a jemu podobného jídelníčku. Ty nejsou ničím kouzelným, pouze stačí znát potraviny a jejich nutriční informace.

 

Pár dní poté se dostal na internet další skvost. Uvedeme (budeme citovat, i s chybami) si jen část jídelníčku, pro představu (konkrétní názvy suplementů budou cenzurovány)

 

5:00 - Glutaf****** 5g + Ana*** Amino prof 5g + 3000 mg l-carnitine + Thermo fus*** 4 tab, střídat s Therm ene*** power 6 tab. + 1000 mg Vitamín C + 0-3 - 05l čaj

6:00 - 60 minut Airobní aktivita (schody,stepper,výpady ... zaměření na gluteály) + kontrakce na sedací svaly 3x 100 opakování na každou půlku Během airobky pijeme 5 - 10g bcaa powder

12:00 - 100g losos + 50g zelené fazole

14:30 - zelenina, případně, když mas trénink dej 50g kuřecího

 

Summa-sumárum jídelníček obsahoval 10 jídel, přičemž jídlem bychom mohli označit jen asi 3 fáze. Doplňky výživy předčily samotné potraviny a zde již něco není v pořádku. Další rána pod pás nastává po kompletním sčítání kalorií, které podle zdrojů činí 848 kalorií, k tomu kardio 5krát týdně nalačno a dalších 4krát 40 minut kardia spolu s tréninkem. A pro koho byl jídelníček určen? Pro běžné dívky, které chtějí zhubnout. Kdo se trošku vyzná ví, že toto hraničí s dalším závažným případem. Opravdu smutné, když víme, že jde o "profesionálního trenéra".

 

A nebuďme naivní a nemysleme si, že toto je jen náhodný, ojedinělý a nešťastný případ. Kdo se orientuje ve fitness trochu hlouběji a nejeden rok, ví, že těchto případů je nepočítaně. Stravovací plán, který má uložený ve Wordu již desátý rok a posílá ho každému - řada za řadou. Nezáleží, zda si muž, žena, je ti 17 let nebo 71. Tady máš jídelníček "přímo pro tebe" a jsme domluveni. Na první pohled možná vtipné, na druhý až tak ne. Pokud některou potravinu náhodou nemůžeš, řekne ti, že náhrada neexistuje. Skvosty jako "jablko můžeš jíst jen první měsíc, od 12hod do 17hod" nebo "vejce jez i v syrovém i vařeném stavu" či ráda, že "ze sýrů můžeš jíst jen Kleopatra Light po jednom měsíci mého jídelníčku". Co je toto za výmysl? Bohužel krutá realita dalšího osobního trenéra s počtem lajků na Facebooku přesahujícím několik desítek tisíc. Nyní nastává opět slzy-se-mi-tlačí-do-očí představa. Tisíc žen dostane podobnou věc do mailu. Každá druhá tyto rady posouvá dalším ženám, kamarádkám. Ty dalším a.... odmítám pokračovat. Fatální následky si dokážeme všichni společně představit. Bonus č.2, inspirativní přeměny zákazníků. Skvělé! Jen škoda, že téměř všechny ti najde reverzní google vyhledávač obrázků s odkazy na zahraniční fóra či náhodné tumblr blogy různých lidí z Ameriky či jiných koutů světa. Kam to spěje?

 

Lži, pofidérní fitnesky či zaprodanost ve fitness průmyslu. Vládne ignorantství, nevědomost nebo hloupost?

 

Těžké peníze díky lžím - marketing, fitnesky, fitnesáci, biohackeři, erotický průmysl, moc

Témata, která se víceméně vážou na předchozí kapitolu. Mnoho lidí si nechce uvědomit, že fitness průmysl je enormně propletený marketingem a je spjatý s vytvářením povědomí o produktech a tlačením ke konečným spotřebitelům. Je třeba si uvědomit, že krása nedělá z člověka na slovo vzatého odborníka, ani 45centimetrový biceps, ani více než 10 000 followerů na Instagramu, ani certifikát (hlavně na Slovensku) a bohužel ani vyhraná soutěž (viz. jídelníček výše). Samozřejmě určitě existují lidé, kteří podléhají tomuto všemu, ale i tak jsou to skuteční odborníci, kteří si zaslouží poctu. V našich končinách však většinou platí smutná realita, že pokud někdo zhubl nebo vypadá dobře, nebo i soutěží, musí mít pravdu a jakýkoliv produkt z jeho rukou a informace z jeho úst musí být legitimní. V Americe je to několik společností s doplňky výživy, jejichž devizou je propagace produktů přes ženy s fejkovými prsy i zadky. A to nejsou jen detoxikační čaje, o kterých jsme již psali dříve. Jsou to různé blokovače sacharidů, spalovače tuků, urychlovače metabolismu či testosteronové boostry. Řečnická otázka - co se stane, pokud firma s dvěma miliony fanoušků propaguje nefunkční hloupé doplňky výživy a jiné produkty?

 

A pak, že tu máme mánii detoxů...

Lži, pofidérní fitnesky či zaprodanost ve fitness průmyslu. Vládne ignorantství, nevědomost nebo hloupost?

 

Marketing je vládce, nevědomost je dárce. Dnes je bohužel fitnesák a fitneska každý, kdo cvičí půl roku a má kurz osobního trenéra (se kterým by se mělo něco seriózního dělat, protože jeho relevantnost je hluboko pod zemským povrchem společně s kvalitou podávaných informací na kurzech). Vlastní fanouškovské stránky, pár fotek, motivační citát k tomu, a základna fanoušků je vybudována. Už jen rýžovat na předpotopních produktech skrz affiliate marketing, případně si dále hrát na výživového poradce a brát nehorázné peníze za jídelníčky, jaké jsme viděli výše. Nebo obojí. Je snadné budovat povědomí o značce, když máme pod palcem lidi dokonce až s milionovou fanouškovskou základnou. Zde se však točí miliardy eur či dolarů, což si někteří neuvědomují.

 

Kdo je nyní pohoršen a diví se, proč zveřejňujeme fotky z Brazzers? Bohužel jde jen o další suplementy propagující a motivační fitnesku z Instagramu. Asi se už nedivíme, že mnohé mají tolik followerů, že? A to není jen o zahraničních případech. Mnohé pochází i z našich končin.

Lži, pofidérní fitnesky či zaprodanost ve fitness průmyslu. Vládne ignorantství, nevědomost nebo hloupost?

 

V našich končinách zase letí zeštíhlovací pásy na zúžení boků. Tím to však nekončí a propagují se různorodé hlouposti založené na marketingu. Co je ještě smutnější? Všechny tyto výroky jsou z úst profesionálních fitnesek, dokonce s podtitulem IFBB. Ano, i takový je náš český a slovenský fitness průmysl.

Lži, pofidérní fitnesky či zaprodanost ve fitness průmyslu. Vládne ignorantství, nevědomost nebo hloupost?

 

Naštěstí, očividně stále existují lidé, kteří to mají v hlavě srovnané.

Lži, pofidérní fitnesky či zaprodanost ve fitness průmyslu. Vládne ignorantství, nevědomost nebo hloupost?

 

 

Nicméně, ne všichni. Stále existuje kvantum lidí, kterým stačí, že se s daným výrobkem vyfotí jejich oblíbená fitneska nebo kulturista. Pokud navíc řekne, že sám tento produkt používá/konzumuje, jde o automatický nákup.

Lži, pofidérní fitnesky či zaprodanost ve fitness průmyslu. Vládne ignorantství, nevědomost nebo hloupost?

Jednoduché šíření lživých informací díky nevědomosti

Asi 3-4krát nám přišla zpráva, proč nepíšeme články častěji - každý den - že jsou skvělé a chtěli byste jich více. V první řadě za taková slova děkujeme a rádi bychom měli článků jak na běžícím pásu. Jejich vyprodukování si však žádá spoustu času, abychom zachovali kvalitu. Pro mnohé weby je snadné mít množství článků i na denní bázi. Speciálních diet jsou stovky, detoxikačních diet a potravin také a zaručené návody jak zhubnout, které jsou něco jako lep na kliky a které se dají dokola recyklovat, jen v podobě trošku jiného kontextu a nadpisu, také. Dnes to bude mrkvová dieta, zítra detoxikační kiwi a na další den okurková 28denní dieta se zaručenými výsledky v podobě zhubnutí. Ano, opravdu zhubneš, stačí se na to však podívat kritičtějším okem. Pokud každý den konzumuješ kalorie pod bazální metabolismus, je jasné, že kila jdou dolů. Kromě toho si nádherně rozhážeš hormony, zničíš zdraví, pokazíš metabolismus a po skončení dietky jsi tam, kde jsi i byla, ba dokonce jsi na tom ještě hůř. Následovat nějakou nesmyslnou dietu založenou na hloupostech nejhrubšího zrna je však jednodušší, než svůj drahocenný čas věnovat četbě o kaloriích, kalorickém deficitu a makronutrientech, aby lidé chápali, o čem celé hubnutí je, na čem je založeno a že v dietě nemusí jíst pouze tilapii bez soli a pepře osmkrát denně. Jen škoda, že zmíněné věci mají na Slovensku vždy zaručený úspěch.

Lži, pofidérní fitnesky či zaprodanost ve fitness průmyslu. Vládne ignorantství, nevědomost nebo hloupost?

 

 

Rovněž si myslím, že pokud se snaží někdo pomoci v rámci různých fitness témat, nemůže hrdě napsat, že: „bezvýznamný písek = sacharidy.“ Nejde jen o hloupost, ale takovým stylem se pouze šíří dezinformace a k žádné nauce to nevede. Když však lidé dokáží natlačit svůj obsah do komerčních pořadů či pofidérních názorotvorných médií bohužel nikdy, opakuji, nikdy se situace v Česku a na Slovensku nezlepší. Nuže, neplatí, že já jsem trenér/kulturista/fitneska/bikinářka, mně můžeš věřit. A je velká škoda, že to neplatí.

 

Gely na zeštíhlení boků?

Lži, pofidérní fitnesky či zaprodanost ve fitness průmyslu. Vládne ignorantství, nevědomost nebo hloupost?

Korzety jsou v Česku a na Slovensku nový nepovedený trend.

Lži, pofidérní fitnesky či zaprodanost ve fitness průmyslu. Vládne ignorantství, nevědomost nebo hloupost?

 

Když přední fitneska ukradne někomu jinému fotku, ale nevšimne si, že je na ní tag.

Lži, pofidérní fitnesky či zaprodanost ve fitness průmyslu. Vládne ignorantství, nevědomost nebo hloupost?

 

Angelina má tak silné nohy, že se pod ní láme podlaha.

Lži, pofidérní fitnesky či zaprodanost ve fitness průmyslu. Vládne ignorantství, nevědomost nebo hloupost?

 

Když jsou jejich zadky tak kulaté, že zmizí i čáry na stěně

Lži, pofidérní fitnesky či zaprodanost ve fitness průmyslu. Vládne ignorantství, nevědomost nebo hloupost?

 

Konečně, produkt století! Zajíst koláč FATFIGHTEREM a je po problému...

Lži, pofidérní fitnesky či zaprodanost ve fitness průmyslu. Vládne ignorantství, nevědomost nebo hloupost?

 

A že to s Photoshopem byla jen náhoda... Inu, nebyla.

Lži, pofidérní fitnesky či zaprodanost ve fitness průmyslu. Vládne ignorantství, nevědomost nebo hloupost?

Lži, pofidérní fitnesky či zaprodanost ve fitness průmyslu. Vládne ignorantství, nevědomost nebo hloupost?

Lži, pofidérní fitnesky či zaprodanost ve fitness průmyslu. Vládne ignorantství, nevědomost nebo hloupost?

 

Když si bikiny fitnesky funkčně žvýkají ...

Lži, pofidérní fitnesky či zaprodanost ve fitness průmyslu. Vládne ignorantství, nevědomost nebo hloupost?

 

Bohužel ani někteří slovenští doktoři nemusí mít pravdu.

Lži, pofidérní fitnesky či zaprodanost ve fitness průmyslu. Vládne ignorantství, nevědomost nebo hloupost?

 

... a je toho pochopitelně více. Věřte nám, článek na toto téma jsme nechtěli publikovat. Nechtěli jsme se zabývat tím, s čím možná nic neuděláme. Nechceme v žádném případě šířit nějakou negativitu - o tom zdravý životní styl a radost z něj, rozhodně není. Nicméně situace je tak špatná a zdá se, že se jen a jen zhoršuje, že jsme ho zveřejnili. Víme, že někteří nebudou nadšeni a řeknou si, že jen závidíme, ale myslíme si, že mnozí s námi budete souhlasit. Chceme prostě poukázat na odvrácenou stranu fitness průmyslu, kterou mnozí neradi vidí. A znovu opakujeme, čest výjimkám. Pokud se tě však nic z tohoto netýká, nemáš být proč dotčen(á). Na závěr jen dodám, dělejte si research, nevěřte všemu, co uvidíte v televizi, nekupujte AB Generators za 2 699 Kč, zapamatujte si, ne všechny fitness weby na světě nabízejí informace tak, aby seriózně pomohly lidem, ne každý, kdo má super formu, má i znalosti, a ne každý, kdo si dá přívlastek fitness trenér a výživový poradce, poskytuje kvalitní informace. Otevřete oči, zůstaňte open-minded, užívejte si cvičení, stravování a fitness. Je to životní styl, který mnozí ničí. Zůstaňte Fit & Fresh!

Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Ohodnoť článek
0
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
Dostávej nejlepší obsah mailem
Nestíháš všechno sledovat? Pošleme ti do schránky nejčtenější a nejlepší obsah.
Žádný spam. Kdykoli se můžeš z odběru odhlásit.
Posílat e-mail
Nejčtenější
Domů
Sdílet
Diskuse
Hledat
Více
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.