Podařilo se Kimu Jonesovi z Dior udělat nástupce kolekce Louis Vuitton x Supreme?
Dva největší soupeři ve světě sportovní obuvi se snaží uzavřít rok 2019 v plné parádě. Před několika dny se na internet dostaly první oficiální obrázky spolupráce adidas x Prada a pozadu tak nezaostává ani Nike.
Informace o historicky nejluxusnějším provedení tenisek z divize Air Jordan kolovaly v kuloárech již několik týdnů a během své včerejší módní přehlídky značky Dior ke kolekci podzim/zima 2020 se kromě nich odhalily i mnohé další zajímavé kousky.
Návrhář Kim Jones pracuje pod značkou Dior jen 18 měsíců, ale za tu dobu se mu podařilo překopat všechny základy luxusu podle moderních standardů. Jako první tak odstartoval své účinkování na vedoucí pozici tohoto módního domu spoluprací s legendárním umělcem jménem KAWS, následně si podmanil svět dámských kabelek díky tzv. saddle bags a aktuálně se snaží propojit kulturu francouzské vysoké módy s pouličním stylem z USA.

Značka Air Jordan slaví tento rok své 35. narozeniny a po desítkách verzí modelu AJ1, na kterých reselleři vydělali slušné peníze, tak odhaluje i historicky nejluxusnější provedení siluety, které se ale dostane do prodeje až v roce 2020.
Tenisky přicházejí v bílo-šedém barevném provedení, protože šedá barva je charakteristickou pro módní dům Dior již od jeho založení v roce 1947. Kromě toho však zaujmou zejména využitím ikonického monogramu Dior, který se dostal na vlnovku a i na jazyk bot.

Menší úpravou prošla i samotná loga na teniskách, u kterých nápis AIR JORDAN, resp. NIKE AIR nahradil text AIR DIOR, resp. DIOR AIR. Svůj pár už předem dostaly celebrity jako Travis Scott nebo Sean Wotherspoon, ale zbytek světa o ně bude muset pořádně bojovat.
To, že jde o exkluzivní spolupráci, tenisky jsou vyrobeny v Itálii z té nejkvalitnější kůže a do prodeje by se mělo dostat jen 1 000 párů s cenovkou $ 2 000 (v přepočtu zhruba 46 tisíc korun), totiž znamená, že jejich resell cena bude pravděpodobně dosahovat astronomických výšin a podobný profit si tak nenechají ujít tisíce sběratelů po celém světě.

Samotný Christian Dior byl údajně svého času fascinován americkou kulturou a právě proto se tak aktuální kreativní ředitel jeho módního domu rozhodl se streetwearovými spolupracemi zajít ještě dál.
Napříč celou kolekcí F/W20 se tak táhla nová verze loga Dior, která vychází z písma skateboardové značky Stussy, a tento design by měl být oficiální spoluprací. Kim Jones se tak pravděpodobně snaží pokračovat na vlně kolekcí typu Louis Vuitton x Supreme a podle záběrů ze včerejší prohlídky to vypadá tak, že se mu to i perfektně povedlo.