Nové zákulisní informace předznamenávají revoluci v pohonu Mazdy 6.
Asi se shodneme, že automobily značky Mazda patří v současnosti k tomu nejkrásnějšímu, co je na trhu. Jako důkaz poslouží zejména modely 3 a 6, jejichž exteriér je mimořádně atraktivní. Neméně zajímavě působí i jejich technika – Mazda jako jedna z mála značek stále nabízí atmosférické motory, tím to ale zjevně neskončí. Na povrch se totiž právě prodraly informace, že nová generace modelu 6 přijde s velkou změnou koncepce pohonu.
Novou Mazdu 6 uvidíme v roce 2022, kdy se podle informací portálu Car & Driver novinka ukáže s typem pohonu, kterým jsou dlouhá léta známá zejména vozidla mnichovské automobilky BMW. Nástupce aktuální generace přijde se zcela novou podvozkovou platformou. Její doménou mají být podélně uložené motory vpředu a pohon zadních kol. Ba co víc, vrcholem v nabídce údajně bude řadový šestiválec SkyActiv-X s mild-hybridní technologií.
Není žádným tajemstvím, že v současnosti Mazda stále více spolupracuje s automobilkou Toyota, což může vyvrcholit právě v příchodu nové šestiválcové jednotky. O ní se totiž už delší dobu šeptá v případě nových modelů Lexus IS i RC, což tím pádem začíná dávat po této informaci větší smysl. Nejvýkonnější verze nové šestky tak může v šestiválcové verzi disponovat výkonem až na úrovni kolem 350 koní.
Tyto informace ostatně jakžtakž potvrzuje i koncept Mazda Vision Coupe starý pár let. Právě ten má představovat jakousi designovou předlohu pro novou generaci Mazdy 6 – svědky budeme sportovně-elegantního designu s agresivnějším podtónem. Ten má podtrhávat sportovněji laděnou techniku. Už i samotný koncept s dlouhou přední kapotou a kokpitem posunutým dozadu naznačil, že sériová verze může skutečně dostat řadový podélně umístěný šestiválec.
Dokonce se v kuloárech šeptá i o 2dveřové alternativě, to jsou už ale prozatím opravdu příliš velké spekulace. To, jak může nová 6 vypadat v sériovém provedení, nám naznačují velmi kvalitně udělané vizualizace.
Ty do současného vzhledu zapracovaly některá řešení a designové prvky ze zmíněného konceptu Vision Coupe. Výsledek tedy stojí rozhodně za to. Nechme se proto překvapit, jak na tom bude japonský zástupce střední třídy ve finální podobě a zda opravdu přijde s radikální změnou koncepce pohonu.