Vypadá to tak, že o kolekci bude mimořádný zájem a jednotlivé kousky se budou resellovat za mnohem vyšší ceny.
S vlastním merchem v poslední době experimentuje stále více značek, a to i přesto, že primárně s módou nijak zvlášť nesouvisí. Po velmi žádané kolekci od německého obchodního řetězce Lidl, kolem níž byl nesmírný hype, přichází s vlastním merchem i švédský nábytkářský gigant IKEA.
Společnost na oficiálních stránkách zveřejnila svoji vůbec první kolekci oblečení, ve které dominují především achromatické barvy jako bílá či černá s jednoduchými, ale zato estetickými designy. Nechybí ale ani klasické modro-žluté IKEA logo.
V kolekci se sloganem „Od skříňových řešení po skříňové možnosti“ se nacházejí trička a mikiny s velkým čárovým kódem, ale také designové vychytávky jako plátěná taška, deštník, láhve či ručníky.
Kolekce oblečení s názvem EFTERTRÄDA je zatím dostupná pouze v Japonsku, ale předpokládá se, že řetězec ji později zpřístupní i v rámci dalších trhů. Její prodej začne exkluzivně v IKEA Haradžuku a jen v omezených dnech (od 31. července do 6. srpna). Kolekce bude ale dostupná i na e-shopu.