Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Refresher Česko
Otevřít v aplikaci Refresher
Stáhnout
X
29. července 2020 17:20
Čas čtení 1:02
Antonín Havlík

Praha dostane metro S – podzemní vlakovou dráhu. Nové stanice protnou Florenc, Operu, Karlovo náměstí i Bratří Synků

ZAJÍMAVOSTI ČESKO
Uložit Uložené

Hlavní město chce rozšířit svou už tak moderní síť městské hromadné dopravy.

O chystané podzemní vlakové dráze jsme na REFRESHERu informovali už v roce 2017. Jelikož tak rozsáhlý projekt je velmi náročný na přípravu, Adam Scheinherr tuto středu zveřejnil plán další fáze rozšíření sítě městské hromadné dopravy. Podle něj je nutné, aby moderní metropole rozvíjela železniční příměstskou dopravu seč to půjde. 

„Mám radost, že se Správou železnic společně posouváme projekt metra S, nové podzemní vlakové sítě. Praha v podstatě dostane dvě trasy metra navíc, díky kterým se můžeme těšit na revoluční změnu v přístupu k hromadné dopravě,“ vysvětluje Scheinherr dlouhodobý plán, který je zajímavý nejen pro Pražany, ale i pro obyvatele přilehlých regionů, kterým umožní spolehlivý a komfortní způsob, jak se pohybovat po městě.

Doporučeno
Zdražení MHD v Praze: podle analýzy by měl roční kupon stát i 8422 Kč. Cena se ale nejspíše zvedne o 365 korun Zdražení MHD v Praze: podle analýzy by měl roční kupon stát i 8422 Kč. Cena se ale nejspíše zvedne o 365 korun 29. července 2020 11:32

Praha dostane metro S – podzemní vlakovou dráhu. Nové stanice protnou Florenc, Operu, Karlovo náměstí i Bratří Synků
Zdroj: Správa železnic

Nové Metro S má nabídnout „bezkonkurenčně rychlé spojení v rámci celého území města a Středočeši získají lákavou a pohodlnou alternativu k autům,“ jak říká náměstek. Celý projekt má nyní získat autora studie proveditelnosti.

Jak vyplývá z mapky, trasa má propojit nádraží Smíchov, Karlovo náměstí a stanici Opera, kde se směr větví na budoucí stanici modrého metra D Náměstí Bratří Synků a na Florenc, odkud bude pokračovat na Karlín. 

„Město aktuálně připravuje územně plánovací dokumentaci a projekty jako terminál Smíchov, stanice metra D náměstí Bratří Synků i nový bezbariérový vstup stanice metra Karlovo náměstí se projektovaly tak, aby nepřekážely budoucím stanicím a tunelům metra S,“ popisuje Scheinherr a dodává, že tratě odlehčí nejen metru, ale také propojí obce ve Středočeském kraji. 

„Příměstské a městské železniční linky totiž udělají místo na kolejích a půjdou z povrchu pod zem. Bereme si inspiraci z Lipska nebo švédského Malmö, kde podzemní vlaky už několik let křižují podzemí měst a zcela změnily dynamiku pohybu po metropolích a ulevily tamní infrastruktuře,“ uzavírá.

Domů
Sdílet
Diskuse