
YouTube připravuje konkurenci TikToku s názvem Shorts
Krátká videa, která se dají pořídit přímo v aplikaci YouTube, lépe propracovaná funkce kapitol i nové způsoby monetizace. To vše čeká uživatele YouTube v roce 2021.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.

Rok 2021 se ponese ve znamení vylepšování a propracovávání. Minimálně na YouTube. Tou nejdůležitější funkcí v rámci novinek na YouTube, která se pro uživatele jeví, bude přímá konkurence TikToku – YouTube Shorts. Krátká, patnáctisekundová vertikálně točená videa, jejichž pořízení bude možné přímo v mobilu v YouTube aplikaci.

Podle informací na blogu YouTube se zdá, že největší internetový server pro sdílení videí hledá způsob, jak se vyrovnat čínskému TikToku. Beta verze byla spuštěna v Indii již v prosinci, a funguje dvěma způsoby.
Tento článek dočteš bezplatně, ale s předplatným REFRESHER+ získáš přístup k více než 1752 zamknutým článkům a dostaneš další benefity.
VÍCE O PŘEDPLATNÉMKdyž uživatel získá přístup ke Short kameře, může začít natáčet svůj obsah přímo v aplikaci. Pokud ne, může nahrát své video, které nemá více než 60 sekund, s hashtagem #Shorts v názvu. Videa se budou zobrazovat na YouTube homepage v záložce Shorts. Možnosti natáčení jsou jinak podobné jako na TikToku – nahrávání s hudbou, kontrola rychlosti natáčení, odpočítávání, a další.
Novému formátu se daří. Podle YouTube získává 3,5 miliardy zhlédnutí denně. Proto se v příštích týdnech chystá spuštění Shorts i v Americe.
Nejedná se však o jedinou novinku. V posledních letech si uživatelé platformy oblíbili rozkouskování videí do kapitol, které by mělo být postupem času nejen přístupnější, ale i intuitivnější. Nejenže se budou snažit vyvinout způsob, jakým by bylo možné „kouskovat“ videa i na tabletu, ale v budoucnu by se měly kapitoly ve videích tvořit i automaticky.

Zajímavé možnosti přinese YouTube i v rámci monetizace obsahu. Doposud bylo možné podpořit tvůrce obsahu na live streamech, v budoucnu bude však možné je podpořit i jednorázově. V několika zemích se testuje tzv. applause, jenž funguje tak, že si sledující přes ikonu koupí jeden aplaus, který se mu zobrazí jako tleskající animace nad videem. Dalším rozšířením bude i nákup produktů skrze videa, jenž ocení hlavně firmy a podnikatelé.
Rozšíření by se mělo dočkat i rozhraní YouTube Kids, které od roku 2015 umožňuje rodičovskou kontrolu nad obsahem, jenž jejich dítě na YouTube sleduje. Novinkou by se měla stát možnost přidávání specifických videí a kanálů podle toho, jak rodiče uznají za vhodné.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.


