Automobil, který vznikl ve spolupráci značek Toyota a Subaru, se dočkal nové generace.
Zatímco Subaru vyrukovalo s novým BRZ už loni, jeho jednovaječné dvojče od Toyoty se na svět dostalo až nyní. Japonci totiž představili 2. generaci GT 86, která se nově už jmenuje GR 86. Novinka tak lépe zapadá do portfolia modelů odkazujících na Gazoo Racing, čili sportovní divizi značky. Na rozdíl od modelu GR Supra, GR 86 absolutně neskrývá to, že jde o společný projekt s jinou značkou.
Projekt „Toyobaru“ však vnímáme velmi pozitivně, obzvláště v časech, které sportovním, tedy spíše okrajovým modelům příliš nepřejí. Za téměř 10 let působení předchozí generace se prodalo přes 200 tisíc kusů, proto nefalšovaný sporťák dostal zelenou i v podobě nové generace.
A co víc, Toyota na rozdíl od Subaru plánuje s novým GR 86 přijít i na evropský trh, zatímco BRZ se k nám (zatím?) nechystá. Pochopitelně, důvodem jsou emisní normy, no a Toyota si s plejádou hybridních aut přece jen může dovolit vyskakovat s počiny tohoto druhu o něco více.
Na pohled jsou sourozenecké modely téměř identické, rozdíl je de facto jen v předním nárazníku. Tvar předních i zadních světel je stejný, akorát jejich grafika je v GR 86 decentně pozměněna. Oba modely Toyobaru jsou proto nově ještě příbuznější a platí to i z technické stránky.
Pod kapotou novinky je identický atmosférický 2,4litrový čtyřválec s výkonem 173 kW / 235 koní a točivým momentem 250 Nm. GR 86 dokáže mezigeneračně pokořit stovku o přibližně sekundu rychleji – 6,3 s. Samozřejmě, poháněna jsou výhradně zadní kola, na která přenáší sílu šestistupňová manuální převodovka. Za příplatek však bude možné zvolit i šestistupňový automat.
Neméně důležitou informací je samotná hmotnost, která je na úrovni jen 1 270 kilogramů. Do velké míry za to může početně zastoupený hliník na karoserii. Nová Toyota GR 86 má na domácí japonský trh vstoupit na podzim tohoto roku, krátce nato by se měla ukázat i v našich končinách. Do jaké míry bude evropská specifikace odlišná, zatím nevíme. Již nyní je však jasné, že opět půjde o cenově velmi přijatelný sporťák. Předchůdce se totiž na našem trhu prodával za něco kolem 700 až 800 tisíc korun.