Elektrický Born vsadil na atraktivnější křivky a vyšší výkon.
Už v době představení elektrické ID.3 od značky Volkswagen bylo veřejně známo, že dříve či později se na scéně objeví i její sourozenec od Cupry. Španělská sportovní odnož značky Seat totiž už tehdy oznámila, že právě Born bude prvním plně elektrickým modelem v jejím portfoliu.
Cupra Born už na první pohled netají svůj původ. Základní architektura MEB i její charakteristicky vyšší stavba karoserie totiž pochází z modelu ID.3. Oba konce elektromobilu jsou přizpůsobeny současnému designovému směřování značky, díky čemuž Born vystupuje značně atraktivnějším i sportovnějším dojmem.
Vpředu má, na rozdíl od Volkswagenu, elektrický Born členitější a sportovnější nárazník s většími naznačenými otvory a měrnou strukturou. Nechybí měděné detaily a zajímavý modravý lak. Full-LED světla jsou opticky propojena úzkým pásem, kde se objevil nápis Cupra, zatímco na kapotě je rozměrné logo značky.
S rozměry 4 322 x 1 809 x 1 537 milimetrů je Born nižší a delší než ID.3, rozvor náprav však zůstává stejný – 2 765 milimetrů. Z profilu jsou odlišnosti jen v estetickém ztvárnění zadního sloupku, naopak vzadu už nemohou chybět propojená LED světla s velmi efektní grafikou. Vrcholem v nabídce jsou až 20" dvoubarevné disky, ale nutno podotknout, že Cupra nabízí širší pneumatiky, které mohou mít až 235 milimetrů.
Palubní deska Born je o něco konvenčnější, ale dostává jakýsi futuristický nádech. Přímo na sloupku řízení jsou totiž malé digitální budíky, zatímco centrem minimalistické palubky je volně stojící 12" dotykový displej. I Born získal revoluční head-up displej s prvky rozšířené reality. Drtivá většina fyzických ovládacích prvků se vytratila, nahradili je displejem a pod ním umístěnými dotykovými plochami.