Podle některých pobouřených členy mexických a latinskoamerických komunit je urážlivé a dehonestující, že se modelka snaží napodobit jiné etnikum jen kvůli svému vlastnímu profitu.
Influencerka, modelka a nově i podnikatelka Kendall Jenner představila svou novou značku známého mexického alkoholického nápoje tequila. Novinka s názvem 818 Tequila se však mimo jiného dočkala především kritiky od latinskoamerických a mexických komunit, informuje USA Today.
Mnozí lidé Kendall Jenner totiž obviňují z kulturního přivlastnění, o kterém je v posledních letech slyšet stále více. Definuje se jako kopírování prvků marginalizované kultury pro vlastní potřebu nebo pro vlastní použití členy jiné kultury.
Na kampaňových spotech 25letá modelka se zapletenými copy a slaměným kloboukem na zádech jezdí na koni po agávově farmě v mexickém Jaliscu, kde její tequilu vyrábějí.
Podle některých pobouřených členů mexických a latinskoamerických komunit je urážlivé a dehonestující, že se modelka snaží napodobit jiné etnikum jen kvůli svému vlastnímu profitu.
„Nepodporujte využívání naší kultury a zdrojů,“ vyzýval lidi pod příspěvkem uživatel na sociální síti. Přidali se i další, kteří hvězdu reality show Keeping Up with the Kardashians obviňovali z toho, že si osvojuje mexickou kulturu, ačkoli je běloška. Kendall Jenner se k obviněním zatím nijak nevyjádřila.
Aby toho nebylo málo, ozvala se i konkurenční značka tequily, jejíž produkty se vyrábějí ve stejné palírně jako 818 Tequila. Firma prodávající alkoholický nápoj pod značkou Tequila 512 poukazuje na přemrštěnou částku, kterou si Kendall říká za svou tequilu. Ačkoli obě značky pocházejí ze stejného lihovaru, modelka si za tu svou účtuje až dvojnásobek.