I po modernizaci zůstává nejvýkonnější Polo věrné motoru 2.0 TSI.
Pravděpodobně ti neuniklo, že Volkswagen v dubnu zmodernizoval své Polo, které v rámci faceliftu dostalo modernější techniku a nové estetické řešení. Nyní přichází na řadu vrcholná verze GTI s obdobnými vylepšeními a decentní zlepšení nastalo i v případě samotné pohonné jednotky. Tou je čtyřválcový agregát 2.0 TSI, se kterým je Polo GTI ozdobou dané třídy.
Zatímco dosud měl motor výkon rovných 200 koní, nyní 2litrová jednotka disponuje silou 152 kW / 207 koní a točivým momentem 320 Nm. Poháněna jsou samozřejmě nadále výhradně přední kola, na která posílá sílu standardně dodávaná 7stupňová automatická převodovka DSG.
Z 0 na 100 km/h dokáže novinka akcelerovat za 6,5 sekundy, maximálka je 240 km/h. Přední náprava je vybavena elektronickou uzávěrkou diferenciálu, tedy systémem XDS, GTI je přitom o 15 milimetrů níže k zemi, chybět nemůže ani adaptivní podvozek s obecně tužším naladěním.