Odhady ztrát prodejců poskytl ekonom Lukáš Kovanda.
Podle ekonoma Lukáše Kovandy přijdou letos prodejci alkoholu kvůli akci Suchej únor o 730 milionů korun. Tratit bude podle něj na daních i stát. Kdo si naopak polepší, to budou prodejci nealkoholického piva a limonád.
Účast téměř desetiny populace
Do akce „Suchej únor“, tedy výzvy nepít celý únorový měsíc alkohol, se podle organizátorů v roce 2021 zapojilo na 700 tisíc lidí, tedy desetina dospělé populace v Česku. „Ze zprávy Alkofakta 2020, kterou sestavili organizátoři akce „Suchej únor“ a Ladislav Csémy z Národního ústavu duševního zdraví, vyplývá, že přibližně 90 procentům účastníků akce se podaří její cíl naplnit. To znamená, že zhruba 630 tisíc lidí si alkohol opravdu zcela odpustí. Ač by jej – nebýt akce „Suchej únor“ – jinak tito lidé konzumovali (a kupovali),“ sdělil Lukáš Kovanda.