Dvorní úpravce vozů koncernu VW Group nově vylepšuje pekelný hot-hatch.
S příchodem 3. generace RS3 se skalní fanoušci radovali, protože Audi i přes nelehkou dobu nezanevřelo na svůj pověstný pětiválcový motor. Německý výrobce sice mezigeneračně nezvýšil výkon (294 kW/400 koní a 500 Nm), je však k dispozici již od 5 600 ot./min. To je však očividně málo pro techniky dvorního koncernového úpravce ABT Sportsline, který servíruje zajímavá vylepšení.
Slavný agregát 2.5 TFSI, který je, mimochodem, několikanásobným držitelem titulu motor roku, totiž v rámci balíčku ABT Power S se softwarem ABT Engine Control disponuje výkonem až 338 kW/460 koní a točivým momentem 540 Nm.
Točivý moment pětiválce přenáší na všechna čtyři kola softwarově upravená sedmistupňová dvouspojková převodovka. Za úpravami stojí zejména nové naladění řídící jednotky. Díky zvýšení výkonu o 60 koní a 40 Nm dokáže pekelný hot-hatch akcelerovat z klidu na rychlost 100 km/h o 0,2 sekundy rychleji než sériové provedení – za pouhé 3,6 sekundy.
Ještě zajímavější je však informace o maximální rychlosti. S RS3 lze sériově uhánět rychlostí 250, 280 nebo 290 km/h (RS Dynamic a keramickými brzdami) vzhledem k volbě volitelného dynamického paketu přímo od Audi, ABT Sportsline však zachází ještě dál. Německý tuner totiž dokáže maximální rychlost posunout až na magickou hranici 300 km/h, což se tedy při hatchbacku nižší střední třídy moc nevidí.
Po vizuální stránce tentokrát ABT Sportsline zatím nepřišlo s téměř žádnými doplňky. Je třeba však dodat, že Audi RS3 jako takové je již v „základě“ opticky velmi vyhrocené. Ve srovnání s předchůdcem má nová generace až o 33 milimetrů širší rozchod předních kol a s tím souvisí také rozšířené blatníky.
Mimořádně agresivní nárazníky doplňují full-LED světlomety s přísnou grafikou a tmavým podkladem, zatímco vzadu jsou dvě oválné koncovky výfuku. Opomenout nelze ani brzdovou soustavu s keramickými kotouči na přední nápravě se speciálně přizpůsobenou charakteristikou posilovače brzd. Keramické brzdy bys v této třídě hledal marně.