Koncepce pohonu zadních kol, šestiválcového motoru a manuální převodovky udělá z nového BMW M2 mimořádně zajímavý artikl.
Přestože 2. generaci „malého“ kupé značky BMW nepřijala veřejnost skrze zvláštní tvary zcela nejpozitivněji, zejména ryze sportovně založení puristé se radují.
Řada 2 kupé totiž zastupuje jedno z nejlepších šoférských nástrojů na trhu, které se i přes mezigeneračně znamenitý nárůst rozměrů a hmotnosti nejlépe odvolává na sportovní historii značky.
Mnichovští přitom stále neodhalili své největší želízko v ohni. Tím je vrcholná verze M2, tedy nejmenší, ale zároveň snad nejlepší M v portfoliu. To se však za pár měsíců změní.
Automobilka už totiž pilně pracuje na nové generaci, kterou nám právě servíruje na prvních oficiálních fotografiích. Tím, že k jejímu odhalení má dojít až na podzim, nové M2 stále zahaluje maskovací fólie. Jednotlivé detaily však již nyní naznačují, že verze M se bude relativně markantně odlišovat od klasických provedení – svědčí o tom značně hranatější přední nárazník a maska či citelně rozšířený rozchod kol.
Jiný tvar očividně dostanou i přední světlomety a víme už i to, že zásadní změnou projde i kokpit. Na rozdíl od běžné řady 2 kupé totiž M2 dostane velký klenutý displej nad palubní deskou.
Toto všechno jsou ale de facto jen optické záležitosti, v tomto případě se podstatně větší pozornost zaměřuje pod kapotu. To, že o pohon se postará třílitrový šestiválec, jsme už věděli nějaký ten pátek, BMW ale s oficiální sadou fotografií přináší na svět také informaci o tom, že chystané M2 kupé bude posledním M modelem s čistě spalovacím motorem.
Jinými slovy, všechny novější počiny už budou podléhat menší či větší elektrifikaci, a tedy budou spoléhat na hybridní technologii. Éra ryze spalovacích vozidel tak pomalu, ale jistě končí i ve vodách BMW.
Přesné parametry značka zatím nespecifikuje, třílitrový řadový benzínový šestiválec, který doprovází dvě turbodmychadla, by však mohl disponovat výkonem až kolem 353 kW/480 koní a 550 Nm.
Právě taková čísla nabízí v „základním“ provedení modelů M3/M4, odkud agregát pochází. M2 má vážit něco málo přes 1 600 kilogramů, na výběr přitom bude nejen osmistupňová automatická převodovka, ale i šestistupňový manuál.
V obou případech se přitom bavíme o výhradně zadním pohonu. Právě koncepce pohonu zadních kol, šestiválcového motoru a manuální převodovky udělá z M2 mimořádně atraktivní artikl.