Legendární značka koly se vrací ke kořenům. K příležitosti oslavy 125. výročí založení firmy se změní její vizuál, se kterým se začne prezentovat od podzimu.
Světoznámá značka sladkého syceného nealkoholického nápoje a největší konkurence Coca-Coly se chce při příležitosti velkého výročí zastavit a prokázat úctu produktu vrácením se zpět ke klasické značce.
Logo, kterým se firma prezentovala od roku 2008, nahradí zvýrazněný nápis PEPSI v kolečku ohraničeném černým zvýrazněním mezi červeným, bílým a modrým pruhem, informuje USA TODAY. Jedná se o poměrně velkou změnu vzhledem k nynější prezentaci, která zahrnuje nápis Pepsi v bílém fontu napsaný úzkými písmeny mimo logo, které je ohraničeno bílým kruhem s výrazným červeným prvkem doplněným bílou a modrou barvou.
Cílem přepracování loga bylo ukázat „velkou energii, sebevědomí a smělost produktu“, uvedl pro USA TODAY šéf designu PepsiCo Mauro Porcini. Ke změně loga dojde v USA a v Kanadě ještě tento rok, a to na podzim v rámci propagačních akcí po celé Severní Americe. Celosvětově se logo změní v roce 2024.
Pepsi v kruhu
Proč ke změně vůbec došlo? Firma údajně přehodnocovala svou značku již několik let, přičemž z průzkumu veřejného mínění mezi zákazníky zjistila, že se jim líbil nápis Pepsi v kruhu. Tedy design, který převládal v 70. a 80. letech.
„Bylo tam implicitní spojení, o kterém jsme si mysleli, že tam dnes ani není. Výzvou pro nás bylo, jak můžeme vzít něco, co bylo součástí naší minulosti, a promítnout to do současnosti a budoucnosti,“ uvedl marketingový ředitel Pepsi Todd Kaplan.
Firma si od loga slibuje i jeho praktičtější využití, a to nejen na oblečení či kamionech, ale také ve virtuálním světě. „Vypadá to jako odznak, který můžete nosit, ale je v souladu s nejnovějšími trendy v oblasti vizuální komunikace,“ řekl Porcini. Ve videu je navíc zvýrazněno spojení loga a hudby v jeho „pulzování“ do rytmu. „Hudba je v DNA značky,“ dodal šéf designu.
Pepsi na sebe nedávno upozornilo reklamou s Lindsey Lohan, která v prosinci, v rámci duchu Vánoc, pila v reklamě nápoj s mlékem s názvem „pilk“, tedy spojení Pepsi a mléka. Ať už se tato kombinace lidem líbila, nebo ne, udělala vítaný rozruch. Video s herečkou, která nápoje mixuje, obletělo svět a nasbíralo desítky milionů zhlédnutí nejen na TikToku, ale i na dalších sociálních sítích.
Kontroverzní kombinace oživila také věčnou debatu ohledně souboje mezi Coca-Colou a Pepsi, kdy někteří tvrdí, že mléko Pepsi nezachrání. Kromě toho však velké množství influencerů nápoj ochutnávalo, čímž přispěli k popularitě samotného reklamního obsahu. Ne všem však tato kombinace chutnala, což debatu ještě prohloubilo. Jestli nové logo věhlasné značky vzbudí také takovou pozornost, je diskutabilní.