Tento krok přináší divákům a divačkám nový způsob sledování, kdy se instagramové příspěvky stávají součástí televizního programu v průběhu celého dne.
Vývoj unikátní novinky vznikal „in house“ a trval půl roku. „Platforma Instagram v televizi neboli IGvTV je postavena na zcela nové technologii, kterou jsme sami vyvinuli a která posouvá vysílání Óčka na novou úroveň. Umožňuje pracovat s úpravou videa v několika vrstvách v reálném čase, ve kterém monitorujeme příspěvky z Instagramu a následně je pouštíme do vysílání. Je to mimořádný krok nejen v Česku, ale i na celosvětové úrovni,“ uvedl technický manažer Óčka Petr Mareček.
Výběr instagramových příspěvků se přebírá pod pečlivým redakčním dohledem, tedy bez online reklam a automatických algoritmů. Zásadní jsou popkulturní zprávy nejen z hudební scény, ale i ze světa filmu, sportu, zábavy, vzdělání a lifestylu.
„Z tisíců veřejných profilů jsme pečlivě vybrali ty nejzajímavější a náš výběr neustále aktualizujeme. Kromě postů z vlastních profilů sledujeme populární interprety, hudební labely, festivaly, ale i profily jako NASA, UFC nebo MARVEL. Rovněž dojde i na zapojení diváků prostřednictvím soutěží. Zájemci tak dostanou šanci objevit se na určitý čas se svým osobním profilem v televizi,“ sdělil šéf sociálních médií Óčka Michal Janíček.
„Jde o redakční servis zpráv, který doplní naše denní playlisty. Zatímco u zpravodajských TV jde o textovou infolištu, my zobrazujeme proud autentických postů včetně fotek a videí způsobem, jakým je dnes běžné konzumovat zábavu i zprávy při scrollování na sociálních sítích – a to za poslechu populárních hitů,“ vysvětlil programový ředitel Alexandr Guha a dodal, že IGvTV vysílání nezakrývá, ale organicky doplňuje, takže infotainment poběží současně s videoklipy, pořady a i přes reklamní breaky, aniž by do nich zasahoval.