Tenhle okurkový salát letí hlavně na Tik Toku. Potřebuješ jen pár ingrediencí a svačinu máš hotovou. Jenže díky virálnímu trendu teď Island trpí nedostatkem okurek.
Obvykle za rok zemědělci na Islandu, nepředvídatelnému počasí navzdory, vypěstují přes šest milionů okurek. To ale nestačilo nakupujícím, kteří propadli TikTok trendu s okurkovým salátem. Potom, co influenceři začali sdílet recept na tento jednoduchý salát, vzali obyvatelé Islandu supermarkety útokem.
Nedostatku okurek nepomohl ani začátek školního roku a výměna rostlin pěstiteli.
Trend vznikl v Kanadě díky Loganu Moffittovi, přezdívaném jako okurkový král. Ten u sebe sdílel na TikToku připravuje jídla především z okurek. Recept na salát, který si získal miliony fanoušků po světě, se skládá z ingrediencí jako sezamový olej, česnek, rýžový ocet, čili olej a z nakrájených okurek. Někteří přidávají i avokádo, lososa nebo smetanový sýr. Trend se rozšřil hodně rychle, na což na Islandu nebyli připravení.
„Všechno se děje ve stejnou dobu,“ řekla marketingová ředitelka asociace farmářu (SFG) Kristin Linda Sveinsdóttir BBC a upozornila na to, že se nedostatek okurek způsobil i začátek školního roku.
„Je to poprvé, co jsme zažili něco takového,“ sdělila Sveinsdóttir a tvrdí, že kdyby trend přišel o něco dříve, kdy byla sezóna okurek v plném proudu, nepřišel by tak znatelný nedostatek. Jeden ze supermarketových řetězců Hangkaup zaznamenal dvojnásobnou poptávku po okurkách. Dokonce i manažer řetězce Vignir Birgisson uvedl, že i prodej koření a sezamového oleje se zdvojnásobil. Podle něj to ale není způsobeno virálním trendem.
Logan Moffitt, který odstartoval celé okurkové šílenství, má na svém účtu přes pět a půl milionů sledujících. Od července sdílí skoro každý den na svém profilu okurkové recepty. V posledním videu prozradil, že týdně spotřebuje kolem 17 okurek.