Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
30. května 2016 v 12:24
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Ikonická M3 slaví padesátku, BMW si připravilo 450koňovou specialitku 30 Jahre

TECH
Uložit Uložené

Je tomu již přesně 30 let, co se v Mnichově na světlo světa prodrala první M3ka.

Psal se rok 1986 a BMW představilo model, který zaznamenal takový úspěch, že i samotná automobilka později přiznala, že takový enormní zájem a kladné ohlasy ani nečekala. Řeč je o sportovním modelu M3 generace E30, který dodnes mnozí nejen z řad značky považují za nejlepší a nejikoničtější trojkový bavorák všech dob, což ostatně potvrzují i ​​několikery inzeráty s astronomickými částkami. Letos je tomu přesně kulatých 30 let, co vzešla z výrobní linky vůbec první M3, proto při této příležitosti poznáváme speciální edici současné, v pořadí již 5. generace tohoto tradičního sportovního modelu z Mnichova. Jistě si pamatujete nedávnou specialitku M5 30 Jahre, která, jak již i název napovídá, oslavovala 30. narozeniny sportovních pětek. Stejný osud tak potkal i o třídu menšího zástupce z divize M, který si v duchu obdobných skutečností přičítá k názvu dodatek 30 Jahre.
 
Ve srovnání se zmíněnou 5kou však nejde až o tak exkluzivní verzi, jelikož výkon oslavné edice M3 30 Jahre poskočil pouze o 19 koní, čímž se dostáváme na úroveň "klasických" vyhotovení se sportovním paketem Competition. Papírově tak jde o výkon 331 kW / 450 koní, které produkuje známý, dvakrát přeplňovaný 3litrový řádový šestiválec. O zpřevodování se stará buď manuální nebo automatická převodovka, která již tradičně posílá sílu pouze na zadní kola. Tato specialitka nabízí akceleraci na 100 km/h za rovné 4 sekundy, zatímco maximální rychlost je 250, respektive 280 km/h. Navenek ji poznáme podle speciálního modrého laku Macao který svého času pokrýval karoserii i první em trojky. Kromě tohoto odstínu bude možné sáhnout i po stříbrném laku Frozen. Ve smyslu obou barev je barevně odlišen i interiér, kde je na výběr z modrého čalounění Merino nebo šedého Silverstone. Jak vnějšek tak i vnitřek je posetý plaketami této edice, přičemž decentní odlišností oproti sériovce je i početnější použití karbonu, především na palubní desce. Ani tentokrát tomu nebude jinak a edice 30 Jahre vznikne pouze v 500kusové sérii, přičemž její cena bude navýšena o celých 270 000 korun ve srovnání se standardní M3kou.

Ikonická M3 slaví padesátku, BMW si připravilo 450koňovou specialitku 30 Jahre
Ikonická M3 slaví padesátku, BMW si připravilo 450koňovou specialitku 30 Jahre
Ikonická M3 slaví padesátku, BMW si připravilo 450koňovou specialitku 30 Jahre
Ikonická M3 slaví padesátku, BMW si připravilo 450koňovou specialitku 30 Jahre
Ikonická M3 slaví padesátku, BMW si připravilo 450koňovou specialitku 30 Jahre
Ikonická M3 slaví padesátku, BMW si připravilo 450koňovou specialitku 30 Jahre
Ikonická M3 slaví padesátku, BMW si připravilo 450koňovou specialitku 30 Jahre
Ikonická M3 slaví padesátku, BMW si připravilo 450koňovou specialitku 30 Jahre
Ikonická M3 slaví padesátku, BMW si připravilo 450koňovou specialitku 30 Jahre
Ikonická M3 slaví padesátku, BMW si připravilo 450koňovou specialitku 30 Jahre
Ikonická M3 slaví padesátku, BMW si připravilo 450koňovou specialitku 30 Jahre
Domů
Sdílet
Diskuse