Úterý 24. 4. 2018 svátek má Jiří

hledej na refresheru

Doporučujeme zapnout browser notifikace, pokud budeš přihlášený na Refresheru na tomto zařízení.

Vyplatí se mezi Prahou a Bratislavou více RegioJet, nebo státní vlaky? Přinášíme ti velké srovnání

Vydali jsme se otestovat oba dopravce za účelem zjistit, který je pro studenty výhodnější.

22. prosinec 2016, 14:46

Vydali jsme se otestovat oba dopravce za účelem zjistit, který je pro studenty výhodnější.

Donedávna zajišťovaly železniční spojení mezi Prahou a Bratislavou pouze státní vlaky. O ty se staraly ZSSK (Železniční společnost Slovensko) a ČD (České dráhy), které poskytovaly poměrně rychlé i časté spojení. V neděli, 11. prosince 2016, se však na trati zjevila konkurence v podobě ikonických žlutých vlaků RegioJetu, který se takto rozšířil na další trať. Jelikož byly státní vlaky mimořádně využívány i studenty, nový dopravce může vyvolávat trochu zmatek. My jsme se rozhodli zjistit, která varianta je pro studenta výhodnější, a tak jsme se vydali na (trošku větší) otočku do Prahy, ze které ti přinášíme naše dojmy a subjektivní doporučení.

 

Cestou do Prahy jsme 16. prosince zvolili spoj RegioJetu RJ 1038 s odjezdem v 15:26 z Hlavní stanice v Bratislavě. Při dilematu s cestovními třídami jsme se po doporučení rozhodli pro zlatou střední cestu v podobě RELAX. Cestou do Bratislavy šlo 18. prosince o vlak EC 277 Slovan Českých drah s odjezdem z Prahy, hl. nádraží v 9:52. Jediná volná místa byla v druhé třídě. Oba vlaky stojí po cestě v Kútech, Břeclavi, Brně, Pardubicích, některé ještě i v Kolíně, České Třebové a v Ústí nad Orlicí.

 

 

1. Nákup lístku

REGIOJET | Jelikož máme pozitivní zkušenosti s nákupem lístku přes internet, vydali jsme se nejprve na jejich web. Ten je přehledný a hned na titulní stránce svítí box vedoucí na stránku informující o lince, o kterou máme zájem. Hned se dozvídáme, co všechno dostaneme k lístku zdarma. Procházíme k samotné koupi a dostáváme přehledný výpis nejbližších vlaků i se všemi potřebnými údaji. Ihned vidíme volná místa k dostupným třídám, po prokliknutí dostáváme vynikající přehled obsazenosti sedadel. Vybrat si tak můžeme místo v závislosti na obsazenosti, směru jízdy či sezení u okna. V nabídce je také virtuální prohlídka, kde se můžeme podívat, jak vypadá daný vagón či kupé. Přecházíme k rezervaci, kde se dozvídáme příjemnou zprávu. Rezervaci můžeme zrušit 15 minut před odjezdem a pokud jsme již zaplatili, peníze dostaneme zpět na kartu nebo se započítají jako kredit (pokud máme aktivní zákaznické konto). Potvrzení následně dostaneme na mail, který stačí ukázat stevardovi či stevardce - důležité je jen číslo lístku (a to pouze v případě, že se nás na lístek bude ptát. Pokud nevzniká podezření nebo lístek není na ISIC, stevardi cestující kontrolou lístků neobtěžují). Na webu však není zprvu jasné, co která třída nabízí a je třeba si to dohledat. Lístek lze zakoupit také v téměř jakékoliv prodejně RegioJetu, stejně jako u státních vlaků. Cena nejlevnějšího lístku se zákaznickým účtem (třída Standard) je 350 Kč. Za zmínku ještě stojí, že pokud cestuješ z Prahy, máš možnost strávit čekání na vlak v pohodlné čekárně s Wi-Fi a jak jinak, než s kávou zdarma.

Vyplatí se mezi Prahou a Bratislavou více RegioJet, nebo státní vlaky? Přinášíme ti velké srovnání

 

STÁTNÍ VLAKY | K tomu, aby sis před rokem přes web státních železnic zakoupil lístek na mezinárodní vlak, se musel stát zázrak. Aktuální stav je však výrazně lepší. Od naší poslední zkušenosti se začala zjevovat cena za lístek a také systém koupě lístku začal konečně fungovat (nyní si můžeme koupit lístek na spoje bez přestupu, tehdy svítilo tlačítko zakoupit pouze u některých spojích, algoritmus jsme neodhalili) a celkově působí přehledně. Ranou pod pás je možnost výběru sedadla, která je skrytá za miniaturní a snadno přehlédnutelný šipičku. Na rozdíl od RegioJetu, kde je místenka automaticky přidávána k lístku, tady ji nedostáváš a musíš si ji přikoupit. Jinak se budeš bít o poslední volná sedadla nebo sedět či ležet (studenti cestující v pátek dopoledne z Prahy vědí, o čem mluvíme) v uličce. Lístek v druhé třídě stál v našem spoji 470 Kč, plus navíc pokud chceš místenku, pohybuje se kolem ceny padesáti korun.

Vyplatí se mezi Prahou a Bratislavou více RegioJet, nebo státní vlaky? Přinášíme ti velké srovnání

 

 

2. Na stanici a po nástupu

REGIOJET | Po znechucení, které jsme zažili po vstupu na bratislavské hlavní nádraží, jsme se vydali na tradiční pražské nástupiště 1, kam vlak přijel téměř v půlhodinovém předstihu, čili byl dostatek místa na usazení. Se vším nám ochotně pomáhala usměvavá stevardka Lucka a teamleader Šimon. Místo jsme našli snadno a mimořádně nás potěšil zejména štědrý prostor na nohy či rozměrný stolek, na který se vejde notebook či množství jídla z menu - jako první si však na něm našel místo palubní časopis ŽLUTÝ i s palubním menu. Vlak vyrazil přesně a cestující hned začala obsluhovat další stevardka - zdarma jsme dostali neperlivý Rajec. Smartphone i notebook se ihned připojili na Wi-Fi, která i přes téměř do místa obsazeného vlaku funguje svižně a potěší i množství po voze poschovávaných zásuvek. Náš vagón je příjemně vytopen a působí domácí atmosférou, vše nasvědčuje pohodové a příjemné cestě.

 

Vyplatí se mezi Prahou a Bratislavou více RegioJet, nebo státní vlaky? Přinášíme ti velké srovnání

 

STÁTNÍ VLAKY | Ranní hlavní nádraží v Praze nám sice navodilo příjemnější dojem než Bratislavské hlavní nádraží, ten z nás však postupně opadal, čím více jsme se blížili k modrému vlaku Českých drah. Na rozdíl od RegioJetu, před vlakem nikdo nestojí, neusmívá se, ani nepomáhá se zavazadly a první průvodci se objevili asi deset minut před odjezdem. Jejich znalosti však nebyly právě ohromující, na otázku zda vlak stojí i v Kolíně odpověděla, že si není jistá (stál). Místa jsme si našli jednoduše a opět nás překvapil velký prostor na nohy i rozlehlý stolek. Wi-Fi našel jen smartphone a i tak se nedokáže připojit. Hned dvě minuty po odjezdu kolem nás projel vozík (říkají tomu minibar), ze kterého se na nás za jízdy paní zeptala, jestli nechceme něco malého k jídlu.

 

Vyplatí se mezi Prahou a Bratislavou více RegioJet, nebo státní vlaky? Přinášíme ti velké srovnání

 

3. Nabídka a personál

REGIOJET | Stevardka s vodou se vytratila a my otevíráme notebook, abychom napsali o stevardce s vodou. Hned ji střídá další, která před sebou tlačí vozík s termoskami. Každý si může vybrat jablečný mošt, horkou kávu či mátový čaj. Jelikož jsme dnes už překofeinovaní, rozhodli jsme se pro mošt, který okamžitě dostáváme. Seděli jsme hned ke konci vlaku, a tak se pracovitá stevardka ihned vrací, aby vzala objednávky cestujících na zboží z menu (RegioJet nevypravuje restaurační vozy). V přehledném menu je toho na výběr od nápojů a hotových jídel až po dezerty a snacky, tak jsme se toho rozhodli objednat rovnou několik. Začali jsme šunkovo-sýrovým croissantem (0,80 € / 20 Kč), což sice podle názvu zní jako polotovar z benzínky, reálně však dostáváme na vlakové poměry docela pokročilou gastronomii. Dezert reprezentoval méně vábivě vypadající, ale za to vynikající a svěží tvarohový koláč s drobenkou (0,40 € / 10 Kč). Začínáme však zjišťovat, že jídlo RegioJetu i za svou skvělou cenu sytí poměrně intenzivně, což je při faktu, že nás čekají ještě dva chody poměrně znepokojující. Caesar salát (2,40 € / 60 Kč) je zabalen zvlášť a všechny jeho složky jsou odděleny. Sushi set (3,20 € / 80 Kč) hned upoutá vynikající lososovou vůní a je víceméně obstojný. Stevardka za celou cestu přijde ještě mnohokrát, přičemž průběžně sbírá odpadky. Vyzkoušeli jsme i latté a mátový čaj zdarma. Čajík je mimochodem fakt dobrý.

 

Vyplatí se mezi Prahou a Bratislavou více RegioJet, nebo státní vlaky? Přinášíme ti velké srovnání

Vyplatí se mezi Prahou a Bratislavou více RegioJet, nebo státní vlaky? Přinášíme ti velké srovnání

Vyplatí se mezi Prahou a Bratislavou více RegioJet, nebo státní vlaky? Přinášíme ti velké srovnání

Vyplatí se mezi Prahou a Bratislavou více RegioJet, nebo státní vlaky? Přinášíme ti velké srovnání

Vyplatí se mezi Prahou a Bratislavou více RegioJet, nebo státní vlaky? Přinášíme ti velké srovnání

 

ČESKÉ DRÁHY | Vyjíždíme z Prahy a přichází otřesné překvapení. Wi-fi, kterou jsme chytali na stanici, byla zřejmě z jiného vlaku a spoj, kterým se mají snažit konkurovat RegioJetu, nemá internetové připojení. Navíc je signál v okolí mizerný a data nám fungují jen když vlak stojí. Nálada a produktivní jízda jsou obě zkažené, pochlubit se zatím můžeme jen čistotu a akustickým i vizuálním informačním systém. Najela k nám paní hlásící kontrolu lístků, ta je však vstřícná a dobře naladěná, a tak zlepší pocity z jízdy i nám. Na rozdíl od RegioJetu nabízejí státní vlaky i restaurační vůz, kde se podávají vařená teplá jídla. Dostali jsme skvělé doporučení, tak se tam s poměrně vysokými očekáváními vydáváme.
Hned na první pohled nás uchvacuje nádherný a moderně nadizajnovaný prostor. Vítají nás uniformovaní číšníci a hned dostáváme menu. Výběr není zrovna největší, ale na své si přijde každý a my jsme si dali klasickou svíčkovou (cca 190 Kč). Přinesli ji už za pár minut a na vlakové poměry šlo o obrovské překvapení. Kromě toho, že šlo snad o nejlepší svíčkovou, jakou jsme kdy jedli, byla i dobře naaranžovaná a my jsme zůstali v podstatě ohromeni. Stejně jako v dobré restauraci, i zde jsme dostali kávu až po jídle. Jediné, s čím nelze počítat, je klidný oběd - vlak se každou chvíli řítí přes zatáčku a udržet čtyři talíře na stole je uměním. I tak se nám však státní vlaky postaraly o neskutečné (pozitivní) překvapení.

 

Vyplatí se mezi Prahou a Bratislavou více RegioJet, nebo státní vlaky? Přinášíme ti velké srovnání

Vyplatí se mezi Prahou a Bratislavou více RegioJet, nebo státní vlaky? Přinášíme ti velké srovnání

Vyplatí se mezi Prahou a Bratislavou více RegioJet, nebo státní vlaky? Přinášíme ti velké srovnání

 

4. Komfort a cestování

REGIOJET | Žluté vlaky nabízejí tři cestovní třídy, na nichž závisí služby či místo k sezení. V nejlevnější, Standard, máš na výběr mezi šestimístným kupé a luxusním, přímo pro RegioJet nadizajnovaným vozem Astra. V něm jsou na sedadlech namontovány obrazovky se zábavným systémem, který nabízí připojení k internetu, pár filmů či Přátel nebo Teorii velkého třesku. Pro cestující s dětmi je ve vlaku i hravě zařízené Dětské kupé.
 
Vydali jsme se na WC. První nefungovalo, ale po upozornění ho stevard okamžitě zprovoznit. Vypadají vzdušně, pohodlně, všechno tam funguje a celou atmosféru dotvářejí i květy orchidejí. Mimochodem, Wi-Fi začíná mít i slabé chvilky, alespoň je však v obou státech (ne jako u autobusového spojení). Rovněž spojení slábne při projíždění kolem Brna, tam má však problém každý dopravce. Za Brnem však začíná internet polevovat, pocit ze svižného připojení kazí krátkodobé výpadky. 

 

Vyplatí se mezi Prahou a Bratislavou více RegioJet, nebo státní vlaky? Přinášíme ti velké srovnání

Vyplatí se mezi Prahou a Bratislavou více RegioJet, nebo státní vlaky? Přinášíme ti velké srovnání

Vyplatí se mezi Prahou a Bratislavou více RegioJet, nebo státní vlaky? Přinášíme ti velké srovnání

Vyplatí se mezi Prahou a Bratislavou více RegioJet, nebo státní vlaky? Přinášíme ti velké srovnání

 

STÁTNÍ VLAKY | Jak jsme už několikrát zmínili, vlakový personál se výrazně polepšil a dotváří příjemnou atmosféru. Minibar s nabídkou kolem nás projede každých pár desítek minut a jako poděkování za využití služeb Českých drah jsme dostali i malé čokoládky od krásné vlakvedoucí. Mimochodem, rozdíl mezi první a druhou třídou není příliš velký ani zde - všimnout si můžeme zejména vody či denního tisku zdarma, obě jsou však v RegioJetu zdarma u každé vlakové třídy.
Žádné překvapení se však nekoná na toaletě, která je přesně taková, jak bys očekával. Chladná, vykachličkovaná, nevábná a ošklivá. Alespoň že nechybí toaletní papír a někde bylo skryté i tekuté mýdlo.

 

Vyplatí se mezi Prahou a Bratislavou více RegioJet, nebo státní vlaky? Přinášíme ti velké srovnání

Vyplatí se mezi Prahou a Bratislavou více RegioJet, nebo státní vlaky? Přinášíme ti velké srovnání

 

5. Názory cestujúcich

REGIOJET |
Tomáš (28):
 "RegioJet je prostě pohodlnější, levnější a s atraktivnější nabídkou a lepším servisem. Jsem s ním více než spokojený, protože mají vlaky ve vynikajícím stavu. Žluté vlaky bych určitě doporučil každému."

 

Vyplatí se mezi Prahou a Bratislavou více RegioJet, nebo státní vlaky? Přinášíme ti velké srovnání

 

Monika (18): "RegioJet jsem si vybrala, protože jsem studentka a mám zde například slevu díky ISIC kartě. Navíc je mnohem pohodlnější a komfortnější. Na slovenský tratích jsem s ním měla jen dobré zkušenosti, věřím, že nezklame ani na cestě do Prahy. Plus mám přímo místenku k lístku, vlaky tak nejsou přeplněné. Stejně tak i palubní služby, dostupný program v obrazovce či personál převyšují služby státních železnic."

 

Vyplatí se mezi Prahou a Bratislavou více RegioJet, nebo státní vlaky? Přinášíme ti velké srovnání

 

STÁTNÍ VLAKY |

Cara (24): Cestuji z Velké Británie, z Glasgowu a používám anglickou dopravní aplikaci. Ta mi sice vyhodila RegioJet a také České dráhy, moje finální destinace je však Vídeň s přestupem v Bratislavě a tento spoj mi prostě vyhovuje. Navíc u nás v Číně, kde jsem se narodila, jsou podmínky zcela odlišné, i když to nemá na britské vlaky, oproti těm čínským je to sen. Cesta je skvělá a nemám problém ji komukoliv doporučit, jsem více než spokojená. (překlad) - (když jsme ji informovali, že někteří dopravci nabízejí nápoje zdarma, nechtěla nám věřit)

 

Vyplatí se mezi Prahou a Bratislavou více RegioJet, nebo státní vlaky? Přinášíme ti velké srovnání

 

Shrnutí

REGIOJET | Pokud budeš cestovat RegioJetem poprvé, překoná všechna tvá očekávání. Cestu zpříjemňuje početná a vždy ochotná i příjemná posádka, v ceně je zase množství nápojů. Menu si můžeš osvěžit mimořádně levnou nabídkou. Internet je i přes časté výpadky dobrý, těší množství zásuvek a obrovské množství prostoru v každé třídě. Se žlutými vlaky se cestuje mimořádně příjemně a zážitek nezkazí ani čtveřice opilých a mimořádně hlučných jedinců, na které jsme měli štěstí my. Žluté vlaky RegioJetu jsou naší jednoznačnou volbou při každé cestě do Prahy. Státní vlaky překonávají cenou, nabídkou, organizovaností, ochotou personálu, komfortem i zážitkem z cestování. Je vidět snahu dělat vše na více než 100% a každou další jízdou stále dokáží pozitivně překvapit. Žluté vlaky srovnání s přehledem vyhrávají.

 

STÁTNÍ VLAKY | Možná před rokem to byla absolutní katastrofa. Dnes jsou státní vlaky více než příjemným překvapením. I když mají co dělat, aby se dostaly na úroveň RegioJetu, jízda s nimi je velmi příjemným zážitkem. Restaurační vůz byl pro nás obrovským pozitivním překvapením, personál zase dokáže dokonale zakrýt nepříliš přátelský interiér. Internet však nefungoval celou cestu a nejsme jediní, kdo se na to stěžuje. Vlak je však téměř do plna obsazený, ale zejména staršími cestujícími, protože není pátek. Zmíníme ještě pěkný palubní časopis a pokud by zde byl internet, během cesty by nám opravdu nic nechybělo. No u žlutých vlaků nám nejenže nic nechybí, ale vždy nás dokáží překvapit, a tak jsou sice státní vlaky vážným konkurentem, cenou i nabídkou však stále mírně zaostávají.

 

P.S. Pozdrav patří presscentru Českých drah, které nám odmítlo poslat prezentační fotografie.

 

Vyplatí se mezi Prahou a Bratislavou více RegioJet, nebo státní vlaky? Přinášíme ti velké srovnání

Vyplatí se mezi Prahou a Bratislavou více RegioJet, nebo státní vlaky? Přinášíme ti velké srovnání

Vyplatí se mezi Prahou a Bratislavou více RegioJet, nebo státní vlaky? Přinášíme ti velké srovnání

Vyplatí se mezi Prahou a Bratislavou více RegioJet, nebo státní vlaky? Přinášíme ti velké srovnání

Vyplatí se mezi Prahou a Bratislavou více RegioJet, nebo státní vlaky? Přinášíme ti velké srovnání

Vyplatí se mezi Prahou a Bratislavou více RegioJet, nebo státní vlaky? Přinášíme ti velké srovnání

Vyplatí se mezi Prahou a Bratislavou více RegioJet, nebo státní vlaky? Přinášíme ti velké srovnání

 

Tento článek není sponzorován ani jedním z dopravců a vychází z osobních pocitů; některé fotografie mohou pocházet z propagačních materiálů.

Vyjádři svůj názor na článek
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Odpad Méně takových článků
Super! Více takových článků
Řekni nám, proč se ti článek nelíbí:
Děkujeme za tvůj názor!
Pomáhá nám i autorům při zkvalitňování obsahu na stránce.
Líbil se ti článek? Sdílej ho přátelům
NAHORU
Diskuse18 komentářů
Diskuse je jen pro přihlášené
18 komentářů
Seřadit komentáře podle oblíbenosti času přidání
avatar
Andrej Danko22. prosinec 2016, 18:43

Nie je problém keď budem na východe aby som sa dopravil aj bez limuzíny na východ.

PS: Otváram rozpravu o tomtom bode programu

76 Odpovědět · Nahlásit
avatar
Lippi22. prosinec 2016, 21:24

Ja síce necestujem z Bratislavy do Prahy , ale cestujem z Bratislavy do Košíc a regiojet u mňa vyhráva na plnej čiare. To len taký debilko ako je náš dokonalý pán Danko by najradšej zakázal tie žlté vlaky pretože údajne ruinujú štátneho dopravcu. Okrem toho že zdravá konkurencia aj na železničnej trati neuškodí tak majú aj neporovnateľne lepšie služby a lepší prístup stewardov. Ale to taký hlupáčik ktorý sa vyváža v limuzíne mimochodom za naše love nikdy nepochopí.

36 Odpovědět · Nahlásit
avatar
Mashaly2023. prosinec 2016, 1:36

Zdravá konkurencia áno ale problém je ten, že RJ je chorá konkurencia. RJ je samozrejme službami o stupeň vsššie ako ZSSK, ale zase povedzme si, káva je grc, čo som počul tak nádoby od muštu nečistia a na vlaku nejdem preto, aby som sa najedol, ale niekam dopravil. RJ som ako študent využíval pretože to bolo v podstate IC za nízku cenu. Ale tak minulý rok tu Jančura plakal ako mu slov. železnice nedajú dýchať. Podarilo sa mu vytlačiť IC vlaky a samozrejme, ostal monopol (takže buď si sa prepravoval rýchlo RJetom alebo ZSSK ktorý stojí v každom meste). To by nebolo zlé ale ako vravíš konkurencia neuškodí no RJ ju nemal takže čo sa stalo? Samozrejme že zaje*al dvojnásobnú cenu ale šak prečo ne? Môžem si robiť čo chcem, pokiaľ sú plné vlaky ľudia si tak či tak budú musieť kúpiť predražený lístok na RJ (ktorý mimochodom pomaly ide ku cenám ktoré mali ICčka). A teraz sa IC vracajú a pán riaditeľ sa pýta že prečo? Tak nech si nalepí na čelo nálepku s nápisom "nenažraný" a pozrie do zrkadla. Či už dám tie peniaze ZSSK alebo RJ mi je jedno.

-7 Odpovědět · Nahlásit
avatar
Lippi23. prosinec 2016, 2:53

V podstate máš tiež dobrý prehľad o danej problematike a aj keď je môj názor odlišný tak pozrel som sa na to aj z tvojho uhla pohľadu, ale o tom by mala byť diskusia. S čím však rozhodne nesúhlasím je to, že káva v RJ možno nie je špičková, no je zadarmo a ver mi, mám za sebou aj cesty v prvej triede vlakov ZSSK a tam si kávu musíš kúpiť tuším za 1,10 € a je asi 100-krát horšia ako tá zadarmo v RJ. Samozrejme, že primárny ciel cesty vlakom je dostať sa z bodu A do bodu B lenže keď mi tá cesta trvá 5 hodín tak s radosťou využijem služby palubného servisu a ten má regiojet zvládnutý určite lepšie ako ZSSK. A čo sa týka tých cien pri RJ tak máš pravdu , išli výrazne hore ale vzhľadom na to, že domov nechodím až tak často tak potom obetujem aj tých 15-20 eur na pohodlnú cestu domov . Možno IC vlaky budu na vyššej úrovni ako rýchliky ZSSK ale to zatiaľ neviem zhodnotiť ....

5 Odpovědět · Nahlásit
avatar
JOAN*SUPRA23. prosinec 2016, 13:51

nabudúce nezabudnite olepiť celý vlak refresher nalepkami, kazdemu ich j*bnut na celo a stewardovi dat plagat refresher pod pazuchu..strasne mi tie nalepky a propagacia refresheru lezie na nervy, tak isto mozem povedat aj za ludi co ich drzia v ruke, vyzera to strasne...

27 Odpovědět · Nahlásit
avatar
Jeff Vader23. prosinec 2016, 16:11

Tak tohle je dobrý cringe. Doporučil bych jezdit nenápadně a trošku si něco nastudovat z trasy Praha - Ostrava.
Je pravda, že RJ výrazně pomohl ČD zamakat, ale stane se v Regiojetu aby steward zavolal na centrálu a vlak na Váš přestup počkal 5 min? No to asi ne.
Tahle recenze je úplně zcestná. Doporučil bych autorovi, aby začal více jezdit vlakem a méně lidem strkat reklamní kraviny.

12 Odpovědět · Nahlásit
avatar
damndaniel23. prosinec 2016, 18:51

Takže ČD jsou ochotné napravit zpoždění nebo neschopnost návaznosti svých spojů - proto je tato recenze scestná. Vážně?

1 Odpovědět · Nahlásit
avatar
Jeff Vader23. prosinec 2016, 19:03

Monika (18): "RegioJet jsem si vybrala, protože jsem studentka a mám zde například slevu díky ISIC kartě.
Tihle lidé tě budou klidně přemlouvat. Ta holka je blbá jako Carrie Kirsten s BMW. To vypadá jak kdyby ČD nedávaly žádnou slevu.

3 Odpovědět · Nahlásit
avatar
damndaniel23. prosinec 2016, 19:26

V dnešní době akceptuje ISIC kde jaký obchod, ale ČD ani náhodou. Ani jako doklad o studiu. Pak mají být dráhy jakkoliv atraktivní pro studenty...

2 Odpovědět · Nahlásit
avatar
Jeff Vader23. prosinec 2016, 20:24

Pokud máš Isic dostáváš slevu na INkartu

2 Odpovědět · Nahlásit
avatar
Peter2123. prosinec 2016, 21:49

Na to viem povedať z vlastnej skúsenosti len toľko že ČD chodím 15-20x do roka a INkarta zo základu je taká drahá že aj po zľave sa mi to len pri takomto objeme ciest ledva vráti , naproti tomu keĎ RJ akceptuje ISIC tak ho rád uprednostím, nemám potom povinnosť cestovať x-krát aby sa mi tá INkarta vôbec vrátila

2 Odpovědět · Nahlásit
avatar
Jeff Vader23. prosinec 2016, 18:58

Ta recenze je hodně jednoznačná. Tohle se dá hodnotit s odstupem třeba půl roku. Stačí se podívat jaký byl nástup Regiojetu na trať Pha-Ova a jak to tam vypadá teď. Hlavně provozní věci jako klimatizace, funkčnost celé jednotky apod.
Ono si tu hodně lidí kopne do ČD, protože v tom skvělém Regiojetu dostanou břečku jménem káva zdarma. No, nebudu to tady nikomu rozmlouvat. Ale Regiojet se dívá na vlaky jako SC (Pendolino) nebo RailJety pěkně zdola. Mít dráhy trochu lepší management, tak zajezdily RJ a LE do země.

6 Odpovědět · Nahlásit
avatar
damndaniel23. prosinec 2016, 19:30

Uvědomte si, jak dlouho tu je RJ a jak dlouho tu jsou ČD. Jak dlouho trvalo RJ aby se zlepšilo a jak dlouho to trvá dráhám! V Pendolinu jsem nejel, tudíž nejsem toho hodnotit, ale co se týče 2. třídy v RJ a ČD, favorit je pro mě jasný. Stejně jak říkáte, ať si názor udělá každý sám, stejně jako si ho udělal Refresher.

4 Odpovědět · Nahlásit
avatar
Petr Hnyk23. prosinec 2016, 14:01

Škoda, že se v recenzi neobjevila informace o mobilních aplikacích dopravců - ČD s aplikací Můj vlak by RJ s tím jejich nepoužitelným shitem strčily těžce do kapsy. Navíc v ní se dá v pohodě vybírat místo z plánku vlaku a rezervace bývá většinou také zadarmo (nevím jak do Bratislavy, ale na vnitrostátních spojích jsem za místenku už tak půl roku u ČD nic neplatil... jen je potřeba si ji naklikat - nedávají ji automaticky) :)

11 Odpovědět · Nahlásit
Ježkovy Oči24. prosinec 2016, 1:33

Tahle srovnání, kdy se jednou někdo projede, jsou k ničemu.

8 Odpovědět · Nahlásit
avatar
janko z lazov26. prosinec 2016, 14:22

ja cestujem Zilina-Trencin . Nestoji to na ziadnej zastavke medzi tymito mestami, co celu cestu urychli. Dostanem mineralku a kavu alebo caj zadara, takisto casopis a mam miesto na sedenie. Personal je prijemny, a ked idem polozit kabel na zachode, nebojim sa ze dostanem mor. A hlavna vec, plati mi ISIC na zlavu na vlaky aj ked mam 26rokov, co mi ZSSK absolutne neuznava...koncim, prepinam

6 Odpovědět · Nahlásit
avatar
JPMorgan7. srpen 2017, 12:13

V Regiojetu nejezdím, protože je přecpaný lidma... v ČR se svezu první třídou za pakatel a je většinou poloprázdná. :-) Navíc ČD mě na Slovensko odvezou i s autem, sice ne do Blavy, akorát ne EuroNight vozy, ty smrdí... musí klasicky první třídou.

0 Odpovědět · Nahlásit
Nismo Nismiaci Belický6. únor 2017, 17:50

Čo ti jebe , slovenské železnice jedna veľká vyrábka , piča prístup , piča vlaky , piča ceny a Danko je tiež piča piče do piče

-1 Odpovědět · Nahlásit
ZOBRAZIT DALŠÍ KOMENTÁŘE
Nejčtenější