Čtvrtek 21. 9. 2017 svátek má Matouš

hledej na refresheru

Tech - Software

YouTube zablokoval kanály se severokorejskou propagandou. Akademici se bouří, používali je ke zkoumání potenciálních hrozeb

YouTube si došlápl na severokorejskou propagandu. Svým krokem si však populární server vysloužil kritiku ze strany akademiků.

9. září 2017, 13:09
9. září 2017, 13:09

Populární server YouTube během pátku zablokoval dvojici kanálů, přes které byly zveřejňovány propagandistické materiály severokorejského diktátorského režimu. Jedním z nich byl kanál s názvem Stimmekoreas, který měl více než 20 tisíc odběratelů, druhým pak byl kanál Uriminzokkiri s více než 18 tisíci odběrateli. Oba pravidelně přidávaly záběry ze zpravodajství tamní státní televize a také další videa, která nasbírala miliony zhlédnutí. Informoval o tom britský server The Guardian.

 

Rázný krok ze strany známého serveru nicméně vyvolal vlnu nevole mezi řadou odborníků a akademiků, kteří oba zmíněné kanály sledovali k lepšímu zmapování a vyhodnocení potenciálních hrozeb, zejména těch spojených s raketovým programem země. Jedním z nich byl například expert na kontrolu zbraní Jeffrey Lewis, který na zveřejňovaných videích analyzoval odpalování raket nebo tovární interiéry. Muž proto vyzval YouTube, aby své nedávné rozhodnutí v rámci mezinárodní bezpečnosti změnil.

 

YouTube zablokoval kanály se severokorejskou propagandou. Akademici se bouří, používali je ke zkoumání potenciálních hrozeb

 

Jak zpravodajský server The Guardian dále uvádí, kanál Stimmekoreas byl s nejvyšší pravděpodobností spravován podporovatelem Severní Koreje, který v zemi přímo nežije. Jeho identita není známá, na svůj kanál však přidával videa státní agentury ve vysokém rozlišení a hned několika světových jazycích. Uriminzokkiri pak přidával obsah zaměřený zřejmě na Severokorejce žijící v zahraničí.

 

Youtube zatím svůj zásah proto propagandě Severní Koreje nijak blíže nekomentoval, údajně by však za zákazem kanálů mohly stát finanční výnosy z reklam, které by byly v rozporu s americkými sankcemi. Podle serveru NK News to však nebylo poprvé, co něco podobného učinil. V minulosti si totiž YouTube tímto způsobem došlápl už na několik kanálů, které rovněž podporovaly severokorejskou propagandu, mezi nimi například KoreanCentralTV1

Vyjádři svůj názor na článek
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Odpad Méně takových článků
Super! Více takových článků
Řekni nám, proč se ti článek nelíbí:
Děkujeme za tvůj názor!
Pomáhá nám i autorům při zkvalitňování obsahu na stránce.
Odebírej REFRESHER videa