Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
20. května 2018 13:46
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Úplně nový Mercedes-Benz třídy E ve verzi All-Terrain je jednoduchý návod na to, jak se trefně vyhnout SUV

TECH
Uložit Uložené

Luxusní kombi s terénními ambicemi jako zajímavá alternativa k velkým SUV.

Mercedes-Benz má s výrobou modelů typu SUV a off-road skutečně bohaté zkušenosti. V Stuttgartu si však dobře uvědomují, že časy se mění a terénní vzhled je in nejen mezi tradičními zástupci tohoto druhu. Odpovědí na to je proto příchod třídy E ve zcela nové verzi All-Terrain. Čerstvý přírůstek do rodiny vozů s hvězdou ve znaku jsme měli možnost vyzkoušet osobně, proto vám v tomto článku naznačíme, proč se vozy tohoto druhu těší stále větší popularitě.

 

Úplně nový Mercedes-Benz třídy E ve verzi All-Terrain je jednoduchý návod na to, jak se trefně vyhnout SUV
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

„Oplastovaný“ kombík má ve vodách třídy E premiéru, po verzích sedan, kombi, kupé a kabrio jde tak o pátou variantu. Pozastavovat se nad designem E jako takového už asi nemá po předešlých testech význam, takže rovnou k věci. All-Terrain má standardně ochranný paket – zakrytovaný podvozek, odolnější přední a zadní nárazník s četnými plastovými prvky, masivnější plastové blatníky a prahy, nakonec přibylo několik hliníkových detailů a mohutnější maska s lamelami ve stylu velkých SUV.

Testovaný exemplář stál na 19" discích, které jsou již v základu, za příplatek je však možné sáhnout po dvacítce. I díky pneumatikám s vyztuženou bočnicí (+14 mm) má All-Terrain o 29 milimetrů větší světlou výšku, přičemž tu je možno ještě regulovat – standardem je totiž vzduchový podvozek Air Body Control v rozsahu od 121 po 156 milimetrů. Samozřejmě nechybí ani příplatkové MultiBeam full-LED světla se špičkovou svítivostí či koncové světlomety se Startdust efektem.

 

Úplně nový Mercedes-Benz třídy E ve verzi All-Terrain je jednoduchý návod na to, jak se trefně vyhnout SUV
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

Pompézně vypadající interiér zůstává prakticky beze změn, jedinou odlišností jsou jen pedály z nerezové oceli a odolnější koberečky. Chloubou tedy zůstává dvojice 12,3" obrazovek zalitých v lepeném skle a velmi luxusní dojem z elegantně navržené palubní desky. Pokud vás zajímá detailní funkcionalita oněch budíků, jakož i hlavní koncept návrhu palubky, určitě se podívejte náš prvotní test nové generace třídy E, kde jsme se jim věnovali podrobně.

Kombinace černé kůže s hnědým dřevem sice místy evokuje starší auta, za přítomnosti početně zastoupených hliníkových detailů a klavírního laku však nevypadá vůbec špatně. Bohužel, připravte se na otisky, škrábance a prach na středové konzole. Tmavému interiéru v tomto případě efektně sekunduje skutečně rozměrná panoramatická střecha, která vnitřek pěkně prosvětluje.

Úplně nový Mercedes-Benz třídy E ve verzi All-Terrain je jednoduchý návod na to, jak se trefně vyhnout SUV
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

Možná se už budeme opakovat, ale i v All-Terrainu platí, že jeho nejsilnějšími stránkami jsou komfort a pohodlí. Ať už jde o sezení vpředu nebo vzadu, Mercedes-Benz si dal sakra záležet na tom, aby se posádka cítila maximálně pohodlně. Vytknout však musíme kratší zadní sedáky, navíc, člověk musí při nastoupení obkročit masivnější blatník a zároveň si sedá do mírně utopené polohy. To je však v dnešní době již dříve jakýmsi pravidlem. Zejména u německých prémiových automobilů, které mají motory umístěny spíše za přední nápravou.

Samozřejmě, zapomenout nelze ani na nejdůležitější údaj pro českou rodinu – velikost kufru. Zavazadlový prostor má nadále úctyhodných 640 litrů, ba co víc, po sklopení zadních sedaček až 1820 litrů, což je údaj, za který by se nemusela stydět ani velká SUV. Plusem je přitom velmi málo členitá plocha, takže v zadní části můžete dělat kdeco. Ostatně, ukázali jsme vám to v testu klasického kombi.

Pod kapotou testovačky se nacházel 2litrový čtyřválec s výkonem 143 kW/195 koní a 400 Nm, který spolupracoval s devítistupňovým automatem. Agregát zaujme zejména svou pružností – akcelerace na stovku za 8 sekund není zdaleka nic převratného, při pružném zrychlení ale slušný točivý moment rychle pocítíte. Snad největším překvapením je spotřeba. Při 130 km/h motor točí jen 1400 otáček a žádá si jen přibližně 6 l/100 km. Ve zkratce, při dlouhodobém průměru při běžné jízdě jezdíte s přehledem za pět a půl litru.

Daní za parádní spotřebu je však kultivovanost jedničky, která prostě není na úrovni šestiválce. Kromě toho, čtyřválec OM654 umí být za studena, respektive při prudké akceleraci, vskutku surový a hlučný. Otázkou je, zda jde o projev motoru jako takového nebo věc horšího odhlučnění. Nicméně, jakmile se zahřeje a zahájíte konstantní jízdu, v tom momentě ho prakticky neslyšíte, což je naopak opravdu pozoruhodné.

 

Úplně nový Mercedes-Benz třídy E ve verzi All-Terrain je jednoduchý návod na to, jak se trefně vyhnout SUV
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

Vyšší světlá výška ovlivňuje hluk v kabině velmi minimálně. Obrovským plusem je 4Matic se systémem Air Body Control – vzducháč v reálném čase reaguje na situaci na silnici a díky prediktivní změně pérování umí výborně filtrovat nerovnosti. Komfort na palubě je prostě mnohem lepší. Terén?

Na rozdíl od označení jako Allroad či Alltrack zachází Mercedes-Benz ambiciózní názvem All-Terrain ještě dále. Opravdu zvládne jakýkoliv terén? Upřímně, kombi, které je snad delší než týden před výplatou, to v těžším terénu pochopitelně moc hrotit nebude, navíc maximální světlost 156 milimetrů je výrazný podprůměr nejen mezi kompaktními SUV, ale i vůči přímé konkurenci (V90 Cross Country má až 215 mm), ale... V nejvyšší poloze a s novým režimem All-Terrain (do 35 km/h) se oplastované E nezpevněného povrchu opravdu nebojí. Několik šikovných pomocníků dohlíží na trakci a kontrolu prokluzu (systém 4ETS brzdí prokluzující kolo) a ani při křížení náprav nemá problém efektivně zúročit téměř 200 koní ve svůj prospěch.

Úplně nový Mercedes-Benz třídy E ve verzi All-Terrain je jednoduchý návod na to, jak se trefně vyhnout SUV
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

Dalším plusem je, že plastové doplňky mu až překvapivě sluší. Podstatné však je, že mu dodávají zásadní psychologický efekt – odolnější, bezpečnější a hlavně SUV feeling. A ten je v dnešní době vyhledávaným prodejním artiklem. Je ale třeba říct, že All-Terrain skutečně přináší do již tak velmi univerzálního počinu další využitelný rozměr.

Kromě luxusu, pohodlí a špičkových technologií, které dostanete v půvabném, a navíc praktickém balení, se s takto nakonfigurovanou třídou E dokážete klidně dostat tam, kde byste dosud byli „odkázáni“ pouze na vozy typu SUV. Ty však, chválabohu, ne každý chce, a právě nový All-Terrain je možnost, jak se jim trefně vyhnout. Kromě toho, All-Terrain koupíte za 1,3 milionu korun, což je na to, co daný typ vozidla nabízí, velmi zajímavá hladina, zejména ve srovnání s SUV.

Domů
Sdílet
Diskuse