Střední škola, která ti rozumí. Tak láká Anglo-německá obchodní akademie své potenciální studenty.
Umět komunikovat mezi školou, učiteli a studenty je důležité, školy totiž často mohou působit na omladinu jako těžkopádné instituce s neprogresivním přístupem.
Anglo-německá obchodní akademie v Praze se rozhodla tento názor změnit. Zkusila netradiční přístup, jak nalákat své potenciální studenty a ukázat, že ona inovativní přístup k mladým má.
Na Facebooku přidala sponzorovaný příspěvek (reklamu), která vyobrazuje slohovou práci nazvanou Můj nejhorší den. V té je znázorněna mluva mladých lidí obsahující slova jako „felit“, „poflexil“, „gear“ nebo „vypastil“, kterou používají součastní teenageři. Za bb navíc prý uživatelé vyhrají příští raffle.
Poněkud nevšední reklamní grafika se na Facebooku však setkala s lehce rozpačitým přijetím. Jedna strana přístup sice oceňuje, druhá ho však ostře kritizuje.
„Proboha, co je toto za novoty... kdybyste radši učili normálně a nešířili tenhle zk*rvenej ‚hypebeast‘ životní styl. Č*ráků máme v tomto národě už dost, další nepotřebujem. Styďte se, bando cringy kreténů,“ vyjádřil se v komentářích uživatel Jakub M.
„Weird flex but ok,“ komentuje Vojtěch J. Jiní naopak oceňují smysl pro humor a nad přihláškou na tuto školu díky tomu začnou uvažovat.
Jestli zvolená komunikace byla dobrou volbou, pozná škola teprve až podle počtu přihlášených zájemnců o studium. Podle komentářů na Facebooku si za příspěvkem stojí. Podle ní jde o vtip, nadhled, navíc reflektující současnou komunikaci jejich studentů, mezi které patří samozřejmě i hype beasts.