Marvel Studios na dlouhá léta větší film do kin nepustí, pokud vůbec.
Disneymu by stačilo tento rok vydat jen Captain Marvel, Endgame a Lvího krále a asi by i tak bylo nejvýdělečnějším studiem tohoto roku. Hlavně remake Lvího krále nesmíme vůbec podceňovat. Aby však mohly ty miliardy padat, filmy musí náležitě zpropagovat. Pokud si myslíš, že Disney do propagace Endgame nenalilo velké prachy, protože je to Avengers a každý přece ví, že v dubnu je premiéra, jsi na omylu.
Sám vidím na svém okolí, že za poslední měsíc, kdy reklamní kampaň vrcholí, projevily o snímek zájem dvě osoby, které MCU vůbec neznají (vědí jen, že je nějaký Iron Man, Hulk, Thor či Captain America). Endgame začíná vykukovat z každého rohu. Přesně to se také čekalo a Marvel udělal s rozdělením filmu na dvě části geniální tah (i tak, sedět v kině 5 hodin bys asi nechtěl).
Snímek Infinity War skončil skvěle a každý byl od té doby zvědavý, co se s jejich oblíbenými hrdiny stane, kdo nakonec přežije a zda Thanose dokážou porazit. Všechny tyto otázky nám budou zodpovězeny už příští týden. Tehdy začne Disney a Marvel počítat oficiálně tržby, které za premiérový víkend nebudou menší než 900 milionů dolarů.
Jistě, můžeme si troufnout i na miliardu, ale při té částce mě začíná bolet hlava a nedokážu si představit, jak by se jim to mohlo podařit. Velkým otazníkem bude Čína, z níž klidně může přijít i více než 300 melounů. Jednoduše řečeno, ta miliarda je více než reálná. Společnosti se tedy nemusí zabývat tím, zda na tomto projektu neprodělají. Tak či onak, celkové náklady pro výrobu, propagaci a všechny možné skryté či neveřejné položky pro Avengers 3 a 4 mohou činit něco mezi 850 miliony dolarů až miliardou.
Kevin Feige řekl, že výroba obou snímků by měla Marvel vyjít na 500 milionů dolarů, přičemž reklamní kampaň Infinity War stála 150 milionů dolarů. A Endgame ji překonává o závratných 50 milionů navíc. Jde tak o nejdražší reklamní kampaň historie Marvel Studios v hodnotě více než 200 milionů dolarů. Hned za posledními dvěma Avengers filmy je Spider-Man: Homecoming (140 mil.).
Na reklamě pro Endgame spolupracuje Disney s mnoha celosvětově známými značkami. Více se o všech těchto spolupracích společně s některými video reklamami dozvíš zde.