Na blížící sa autosalon si italský výrobce připravil slušné překvapení.
Autosalon ve Frankfurtu klepe na dveře, což v automobilové oblasti značí, že v průběhu následujících dnů se prakticky roztrhne pytel s různými novinkami. Výjimkou není ani Ferrari, právě naopak, na poměry italské značky jsme v uplynulých hodinách překvapivě poznali hned dvě velké novinky zároveň. V obou případech jde o otevřené varianty a v obou případech jde o velmi zajímavé počiny.
Ve smyslu hierarchie značky začneme novým modelem F8 Spider, tedy s otevřenou variantou nedávno představeného kupé F8 Tributo. Nástupce 488 ve verzi Spider se pyšní mimořádně půvabnými křivkami, pozoruhodnější však je samotný systém skládací střechy.
Samozřejmě, nadále jde o pevné řešení střechy, nově je ale celý mechanismus citelně kompaktnější a navíc i lehčí – v porovnání s předchůdcem o 20 kilogramů. Střecha je složená ze 2 částí, skládá se nad motor a celý proces, který je možné provést do rychlosti 45 km/h, trvá 14 sekund. Srdcem F8 je dvakrát přeplňovaná V8, která byla svého času tou nejvýkonnější v historii značky (nově ho předběhl model SF90 Stradale).
3,9litrový motor je naladěn na výkon až 530 kW / 720 koní a 770 Nm. To je o 50 koní více než dosud, jinými slovy, F8 Spider je vůbec nejvýkonnější sériový osmiválcový model bez střechy v historii značky. Zároveň je pochopitelně i nejrychlejší, protože akceleraci z 0 na 100 km/h zvládá za 2,9 sekundy a maximální rychlost je až 340 km/h!
Druhou, rozhodně ještě působivější novinkou je model Ferrari 812 GTS. Je třeba říci, že GTS je zároveň i poměrně velkým překvapením, protože po dlouhých 50 letech Ferrari do své nabídky opět začleňuje „standardní“, tedy kusově neomezený sériový model bez střechy a s V12 pod kapotou (LaFerrari Aperta, F60America či 550 Barchetta byly limitované záležitosti).
Italové tak odkazují na slavnou Daytonu, čili 365 GTS/4. Jak napovídá název, novinka vychází z kupé 812 Superfast, její podstatou je tedy atmosférický dvanáctiválec. 6,5litrový motor má výkon 588 kW / 800 koní a točivý moment 718 Nm. I když to na dnešní dobu již není nic neobvyklého, je vcelku paradoxní, že i takový počin je již vybaven filtrem pevných částic.
I druhá dnešní novinka má pevnou skládací střechu, se kterou je možné manipulovat do rychlosti 45 km/h, přičemž celý akt trvá shodných 14 sekund. Jakousi zajímavostí je, že vzadu je možné elektricky vytáhnout okno, čímž se zlepší obtékání karoserie a více odizoluje od větru, v nižších rychlostech se zároveň jeho zasunutím do kokpitu přenáší více zvuku od motoru.
Ferrari uvádí, že nové 812 GTS dokáže akcelerovat na stovku pod 3 sekundy, na dvoustovce je za 8,3 sekundy a maximální rychlost je přes 340 km/h. Nepočítáme-li limitovaný hypersport LaFerrari Apera, nové GTS je nejvýkonnější a nejrychlejší dvanáctiválcové Ferrari bez střechy. Poháněna jsou nepochybně výhradně zadní kola, o přenos síly se stará 7stupňová dvouspojková převodovka. Obě novinky se na trh dostanou ještě v průběhu tohoto roku.