Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
10. září 2019 11:51
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Ferrari překvapivě odhaluje dvě super rychlé novinky zároveň. Obě mají na krku rekordy

Ferrari překvapivě odhaluje dvě super rychlé novinky zároveň. Obě mají na krku rekordy
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="http://media.ferrari.com/en/cars/news/ferrari-812-gts-the-v12-spider-returns/" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">ferrari.com</a>
TECH FERRARI
Uložit Uložené

Na blížící sa autosalon si italský výrobce připravil slušné překvapení.

Autosalon ve Frankfurtu klepe na dveře, což v automobilové oblasti značí, že v průběhu následujících dnů se prakticky roztrhne pytel s různými novinkami. Výjimkou není ani Ferrari, právě naopak, na poměry italské značky jsme v uplynulých hodinách překvapivě poznali hned dvě velké novinky zároveň. V obou případech jde o otevřené varianty a v obou případech jde o velmi zajímavé počiny.

Ferrari prekvapivo odhaľuje až dve super rýchle novinky zároveň. Obe majú na krku rekordy
Ferrari prekvapivo odhaľuje až dve super rýchle novinky zároveň. Obe majú na krku rekordy Zdroj: media.ferrari.com

Ve smyslu hierarchie značky začneme novým modelem F8 Spider, tedy s otevřenou variantou nedávno představeného kupé F8 Tributo. Nástupce 488 ve verzi Spider se pyšní mimořádně půvabnými křivkami, pozoruhodnější však je samotný systém skládací střechy.

Samozřejmě, nadále jde o pevné řešení střechy, nově je ale celý mechanismus citelně kompaktnější a navíc i lehčí – v porovnání s předchůdcem o 20 kilogramů. Střecha je složená ze 2 částí, skládá se nad motor a celý proces, který je možné provést do rychlosti 45 km/h, trvá 14 sekund. Srdcem F8 je dvakrát přeplňovaná V8, která byla svého času tou nejvýkonnější v historii značky (nově ho předběhl model SF90 Stradale).

Doporučeno
Nové Super Ferrari přepisuje historii značky. Tisícikoňový hypersport zvládne 200 km/h za 6,7 sekundy Nové Super Ferrari přepisuje historii značky. Tisícikoňový hypersport zvládne 200 km/h za 6,7 sekundy 31. května 2019 9:57

3,9litrový motor je naladěn na výkon až 530 kW / 720 koní a 770 Nm. To je o 50 koní více než dosud, jinými slovy, F8 Spider je vůbec nejvýkonnější sériový osmiválcový model bez střechy v historii značky. Zároveň je pochopitelně i nejrychlejší, protože akceleraci z 0 na 100 km/h zvládá za 2,9 sekundy a maximální rychlost je až 340 km/h!

Ferrari prekvapivo odhaľuje až dve super rýchle novinky zároveň. Obe majú na krku rekordy
Ferrari prekvapivo odhaľuje až dve super rýchle novinky zároveň. Obe majú na krku rekordy Zdroj: media.ferrari.com

Druhou, rozhodně ještě působivější novinkou je model Ferrari 812 GTS. Je třeba říci, že GTS je zároveň i poměrně velkým překvapením, protože po dlouhých 50 letech Ferrari do své nabídky opět začleňuje „standardní“, tedy kusově neomezený sériový model bez střechy a s V12 pod kapotou (LaFerrari Aperta, F60America či 550 Barchetta byly limitované záležitosti).

Italové tak odkazují na slavnou Daytonu, čili 365 GTS/4. Jak napovídá název, novinka vychází z kupé 812 Superfast, její podstatou je tedy atmosférický dvanáctiválec. 6,5litrový motor má výkon 588 kW / 800 koní a točivý moment 718 Nm. I když to na dnešní dobu již není nic neobvyklého, je vcelku paradoxní, že i takový počin je již vybaven filtrem pevných částic.

Ferrari prekvapivo odhaľuje až dve super rýchle novinky zároveň. Obe majú na krku rekordy
Ferrari prekvapivo odhaľuje až dve super rýchle novinky zároveň. Obe majú na krku rekordy Zdroj: media.ferrari.com

I druhá dnešní novinka má pevnou skládací střechu, se kterou je možné manipulovat do rychlosti 45 km/h, přičemž celý akt trvá shodných 14 sekund. Jakousi zajímavostí je, že vzadu je možné elektricky vytáhnout okno, čímž se zlepší obtékání karoserie a více odizoluje od větru, v nižších rychlostech se zároveň jeho zasunutím do kokpitu přenáší více zvuku od motoru.

Ferrari uvádí, že nové 812 GTS dokáže akcelerovat na stovku pod 3 sekundy, na dvoustovce je za 8,3 sekundy a maximální rychlost je přes 340 km/h. Nepočítáme-li limitovaný hypersport LaFerrari Apera, nové GTS je nejvýkonnější a nejrychlejší dvanáctiválcové Ferrari bez střechy. Poháněna jsou nepochybně výhradně zadní kola, o přenos síly se stará 7stupňová dvouspojková převodovka. Obě novinky se na trh dostanou ještě v průběhu tohoto roku.

Domů
Sdílet
Diskuse