Cena začíná na 40 tisíci amerických dolarech.
Dlouho očekávané vozidlo s názvem Tesla Cybertruck bylo předmětem diskusí automobilových nadšenců již od roku 2012, kdy Elon Musk vůbec poprvé oznámil, že společnost pracuje na plně elektrickém pick-upu. Novinky jsme se dočkali po sedmi letech v plné kráse.
Jak informuje portál The Verge, Cybertruck byl představen včera v Los Angeles v osm večer místního času. Vozidlo bude dostupné ve třech různých verzích: RWD, AWD se dvěma motory a AWD se třemi motory.
Varianta se zadním náhonem disponuje dojezdem přes 400 km a zrychlením kolem 6,6 sekundy na 100 km/h s maximální rychlostí 177 km/h. Dvoumotorová verze se pyšní dojezdem 480 km, se zrychlením méně než 5 sekund a s maximálkou na úrovni 193 km/h. Co se týče nejvýkonnější verze se třemi motory, ta má mít dojezd až 800 km, stovku pokoří za něco víc než 3 sekundy a dokáže jet i rychlostí 203 km/h.
Americká společnost se opět může pochlubit skutečně unikátním designem, který spíše než pickup připomíná nějaké obrněné či mimozemské vozidlo. V přední části hranaté nebarvené karosérie najdeš obrovské LED světlo v tenoučkém pásku. Skvostné jsou zejména části z oceli Ultra-Hard 30X Cold-Rolled.
Exteriér cyberpunkové novinky má být mnohem odolnější, než jsme zvyklí u běžných aut či u samotných Tesla vozidel. Nerezová ocel má zabránit poškození a při výstřelu ze zbraně s 9 mm náboji je prý kompletně neprůstřelná.
Stejně odolné by mělo být i sklo, i přesto, že při prezentaci se sklo na dveřích při testu rozbilo ocelovou koulí. A to hned dvakrát. Musk však na tento trapas vtipně zareagoval způsobem, že koule alespon neprošla skrz.
Elon Musk accidentally broke the Tesla Cybertruck's windows in its debut. https://t.co/rdOPBM304P pic.twitter.com/PKzyAXYYsC
— Complex (@Complex) November 22, 2019
Kromě samotného vozidla Musk na včerejší události představil i čtyřkolku s podobným cyberpunkovým designem, která se dá navíc zaparkovat na zadní část vozidla. Z kufru se totiž dokáže vysunout tzv. rampa na plynulý přechod. Čtyřkolka by se měla dát nabíjet ze samotné kabiny vozidla.
Zmíněný transformující kufr může kromě rampy nabídnout i kempovací plochu. Zavazadlový prostor disponuje objemem o velikosti 2 800 litrů. Nechybí také rychlé nabíjení s nabíjecím výkonem 250 kW.
Co se interiéru týče, jde o poměrně minimalistický design. Opět dominují ostré hrany, volant připomínající herní konzoli a opět obrazovka uprostřed palubní desky, jak jsme u Tesly zvyklí. Nejlevnější verze se bude prodávat za 39 900 dolarů (v přepočtu zhruba 918 tisíc korun), nejdražší za 69 900 dolarů (v přepočtu zhruba 1 610 000 korun) a na trh by se vozidlo mělo dostat někdy během roku 2021.