Do nabídky se začlenila varianta 50 quattro.
Před pár dny si na autosalonu v Los Angeles střihlo světovou premiéru další elektrické SUV od Audi. Tedy, abychom byli přesnější, jde od atraktivnější variantu jinak dobře známého modelu e-tron. Jak jsme tě informovali v samotném článku, zajímavostí bylo, že i když e-tron Sportback sdílí identickou techniku, dojezd byl o poznání větší.
Samozřejmě, do nemalé míry za to může lepší aerodynamika, nyní se ale dozvídáme, že nemalých zlepšení se dočkal i klasický e-tron. Audi uvádí, že vylepšená verze nabízí dojezd na úrovni až 436 kilometrů (dle metodiky WLTP), což je o 26 kilometrů více než dosud a zároveň o 10 kilometrů méně než e-tron Sportback.
Za lepším údajem je třeba hledat větší softwarovou optimalizaci a efektivnost – vývojáři snížili zbytkový brzdný moment, čímž celá elektrická soustava a její rekuperace může fungovat ještě hospodárněji. Zároveň se zvýšila i kapacita baterie – nadále platí, že její kapacita je 95 kWh, místo dosud využitelných 83,6 kWh však lze nově počítat až s 86,5 kWh.

Po stránce pohonného ústrojí se nic nemění, na výběr už budou ale dvě verze – 50 quattro a 55 quattro. Silnější provedení má 2 asynchronní elektromotory se společným výkonem 265 kW / 360 koní a 560 Nm. K dispozici je však krátkodobý Boost, díky kterému se na přibližně 8 sekund dostaví až 300 kW / 408 koní a 664 Nm. Systém podporuje až 150 kW nabíjení, přičemž akcelerace z 0 na 100 km/h je na úrovni 5,7 sekundy.
Padesátková verze má výkon „jen“ 230 kW / 312 koní a 540 N.m, zatímco o 120 kilogramů lehčí baterie má kapacitu „jen“ 71 kWh (64,7 kWh využitelných). Tato verze pokoří stovku za 6,8 sekundy. Závěrem dodejme, že do nabídky se zároveň začleňuje i optický sportovní paket S-line, který dostal po vzoru Sportback sportovnější nárazníky a blatníky lakované v barvě karoserie.