Polská hra dorazí o něco později, než se původně plánovalo.
CD Projekt Red ohlásilo datum vydání Cyberpunku 2077 na loňské E3. Během konference Microsoftu vytáhli na stage Keanu Reevese, který pronesl, že se hry dočkáme již v dubnu 2020. Bohužel (nebo spíše naštěstí, jak se dozvíš v řádcích níže), byl titul včera odložen. CDPR vydalo důležité oznámení. Jejich nejnovější projekt se na pulty obchodů dostane 17. září, což je více než 5 měsíců po původním datu.
Důvodem je klasicky více potřebného času pro doladění technických aspektů, opravení bugů, testování a podobně. Koneckonců, jde o gigantickou hru a nechtěli bychom, aby nám její hraní pokazily chyby. Zároveň si lidé z branže a hráči, kteří jsou si vědomi toho, jak takové velké projekty vznikají, oddechli. Znamenalo to, že vývojáři budou mít na práci více času a nebudou dělat tolik přesčasů (tzv. crunch).
Poslední týdny/měsíce před vydáním velké AAA hry se v podobně obrovských společnostech pracují povinné přesčasy, aby se stihly deadliny. Osmdesáti až stohodinové pracovní týdny nejsou ničím výjimečným a mnoho lidí už kvůli tomu vyhořelo, přišlo o rodiny a podobně.
V květnu minulého roku CDPR veřejně prohlásilo, že jejich crunch během vývoje Zaklínače 3 byl nehumánní a do budoucna se tomu chtějí vyhnout. A tak jsme byli včera zprávou o odložení hry nadšení. V prvním půl roce i tak vyjde velké množství her, takže se nebudeme vůbec nudit, zároveň budou mít Resident Evil, Doom či The Last of Us Part 2 více prostoru.
Nejhlavnější však bylo, že vývojáři budou mít volnější finální měsíce a také, že hra vyjde blíže k vydání nové generace konzolí. Jejich příchod se očekává na říjen/listopad, a tak si zřejmě mnoho hráčů počká na next-gen verze hry, aby si je užili naplno a nebyli omezení extrémně starým hardwarem.
A zatímco se můžeme radovat z důvodu krátkého čekání na next-gen verze, zaměstnanců CDPR nám může být líto i tak. Během Q&A (fanoušci se ptají, vývojáři odpovídají) se jeden z hráčů zeptal, zda budou po zaměstnancích vyžadovat crunch, a tedy velké porce přesčasů. Odpověděl Adam Kiciński, jeden z CEO společnosti.
„Do jisté míry ano, abychom byli upřímní. Snažíme se omezit crunch, jak se to jen dá, ale jsme ve finálních částech vývoje. Snažíme se v tomto ohledu být rozumní, ale ano, crunch bude, bohužel.“
Zdá se, že bez crunche se to u tak obrovských projektů nedá a jde o pracovní kulturu mnoha studií. Musíme věřit, že to CDPR nebude přehánět a že se postará o to, aby jejich zaměstnanci kvůli přesčasům netrpěli.
P. S. – Na rok 2021 byl v plánu i multiplayer (zřejmě něco jako GTA Online). Tvůrci se však nechali slyšet, že pravděpodobně vyjde až v roce 2022. Na dalšího Zaklínače si tedy ještě chvilku počkáme a je možné, že celkově na něj budeme od vydání třetího dílu čekat i 10 let.