Mladík z Texasu se již třetím rokem po sobě stal nejlépe placeným youtuberem.
Většina z nás si ve svých devíti letech hrála venku na pískovišti, sledovala pohádky a dělala cokoli jiného, ale určitě nevydělala 29,5 milionu dolarů. Ryanovi Kajimu, mladému youtuberovi z Texasu se to ale podařilo. Nasbíral na svém kanálu 27,6 milionu odběratelů. Nejen díky tomu se už třetí rok po sobě stal nejlépe placeným youtuberem, informoval o tom portál Ladbible.
Peníze z YouTube nejsou to jediné, z čeho chlapec vydělává. 200 milionů dolarů vytěžil na značkových hračkách a oblečení jeho firmy Ryan's World, mezi nimiž je i i pyžamo Marks & Spencer.
„Dětský influencer“ se spolu se svou rodinou stará celkem až o devět kanálů, přičemž nejpopulárnějším z nich je Ryan's World. Jedno z jeho nejsledovanějších videí na tomto kanálu má více než dvě miliardy zhlédnutí.
Youtuberovu rodinu obvinili
Loni obvinilo sdružení na ochranu před reklamou Truth In Advertising jeho rodiče z toho, že přimíchávali do videí reklamu. „Když se ve videu na YouTube s cílovou skupinou mladší než jsou děti do pěti let mísí reklama s programovým obsahem, jak to často dělají videa Ryana ToysReview, publikum nedokáže pochopit ani identifikovat rozdíl mezi marketingovým materiálem a organickým obsahem. Sponzorovaný obsah Ryana ToysReview je prezentován způsobem, který mylně zastírá rozdíl mezi reklamou a organickým obsahem pro cílové publikum,“ psali ve stížnosti na kanál, kterou sdružení poslalo Federální obchodní komisi.
V reakci na obvinění rodiče Ryana uvedli, že vždy dodržují reklamní předpisy. „Spokojenost našich diváků je pro nás vždy nejvyšší prioritou a důsledně dodržujeme podmínky poskytování služeb všech platforem, jakož i všechny stávající zákony a nařízení včetně požadavků na zveřejnění reklamy.“