Ford F-150 Raptor nové generace je realitou.
Po šesti letech od uvedení 2. generace extrémní verze F-150 nám Ford představuje novou, v pořadí 3. generaci modelu Raptor. Ten se v Americe těší mimořádné oblibě, protože za poslední roky se zařadil mezi nejprodávanější vysoce výkonné vozy tamních automobilek. Raptor přitom nespadá mezi tradiční sportovní počiny v pravém slova smyslu, ale jde spíše o terénní bestii.
Novinka přichází s decentně oprášeným exteriérovým designem, který na první pohled vybízí k tomu, že jde jen o lehký facelift. Nová, ještě agresivnější maska dostala výraznější světelné prvky a výhradně full-LED technologii, no a decentní změny neminuly ani zadní partie, díky čemuž vypadá Raptor moderněji.
Na pohled největší změny najdeme v interiéru – sériová výbava zahrnuje nové 12" digitální budíky a 12" displej infotainmentu Ford Sync4u. Také pro Raptor zároveň platí, že se pyšní bezplatnými aktualizacemi po celou životnost modelu, a to bez nutnosti použít kabel. Přejděme ale k důležitějším faktům.
To podstatnější se odehrálo pod povrchem. Rám je mezigeneračně ještě více vyztužen, zadní náprava má pevnější 5prvkové zavěšení a vinuté pružiny. Novinkou jsou elektronicky ovládané tlumiče Fox Live Valve, vzadu je standardně umístěný samosvorný diferenciál, zatímco vepředu je volitelná elektronická uzávěrka diferenciálu. Ve výsledku tak změny mají zaručit nejen větší komfort na asfaltové silnici, lepší stabilitu ve vyšších rychlostech, ale umožnit i lepší průchodnost terénem a zvládat v něm extrémní situace.
Zajímavostí je, že Ford na novou generaci v rámci příplatkové výbavy nabízí přímo z výroby až 37" pneumatiky, tedy vůbec největší obutí, jaké kdy tato automobilka pro daný typ vozidla nabízela. S nimi má Raptor světlou výšku až 33,3 centimetrů, přední nájezdový úhel je přitom na úrovni přes 33°, zatímco zadní (nájezdový) je téměř 25°. Při volbě 35" pneumatik je však rozsah tlumičů větší. Pro zajímavost – v tomto případě se dokáže přední kolo ve svislém směru pohybovat v rozmezí až 35 centimetrů .