
Brutální Ford F-150 Raptor se vrací. Nová generace dostala opět pod kapotu V8
Ford F-150 Raptor nové generace je realitou.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.

Po šesti letech od uvedení 2. generace extrémní verze F-150 nám Ford představuje novou, v pořadí 3. generaci modelu Raptor. Ten se v Americe těší mimořádné oblibě, protože za poslední roky se zařadil mezi nejprodávanější vysoce výkonné vozy tamních automobilek. Raptor přitom nespadá mezi tradiční sportovní počiny v pravém slova smyslu, ale jde spíše o terénní bestii.
Novinka přichází s decentně oprášeným exteriérovým designem, který na první pohled vybízí k tomu, že jde jen o lehký facelift. Nová, ještě agresivnější maska dostala výraznější světelné prvky a výhradně full-LED technologii, no a decentní změny neminuly ani zadní partie, díky čemuž vypadá Raptor moderněji.

Na pohled největší změny najdeme v interiéru – sériová výbava zahrnuje nové 12" digitální budíky a 12" displej infotainmentu Ford Sync4u. Také pro Raptor zároveň platí, že se pyšní bezplatnými aktualizacemi po celou životnost modelu, a to bez nutnosti použít kabel. Přejděme ale k důležitějším faktům.

To podstatnější se odehrálo pod povrchem. Rám je mezigeneračně ještě více vyztužen, zadní náprava má pevnější 5prvkové zavěšení a vinuté pružiny. Novinkou jsou elektronicky ovládané tlumiče Fox Live Valve, vzadu je standardně umístěný samosvorný diferenciál, zatímco vepředu je volitelná elektronická uzávěrka diferenciálu. Ve výsledku tak změny mají zaručit nejen větší komfort na asfaltové silnici, lepší stabilitu ve vyšších rychlostech, ale umožnit i lepší průchodnost terénem a zvládat v něm extrémní situace.
Zajímavostí je, že Ford na novou generaci v rámci příplatkové výbavy nabízí přímo z výroby až 37" pneumatiky, tedy vůbec největší obutí, jaké kdy tato automobilka pro daný typ vozidla nabízela. S nimi má Raptor světlou výšku až 33,3 centimetrů, přední nájezdový úhel je přitom na úrovni přes 33°, zatímco zadní (nájezdový) je téměř 25°. Při volbě 35" pneumatik je však rozsah tlumičů větší. Pro zajímavost – v tomto případě se dokáže přední kolo ve svislém směru pohybovat v rozmezí až 35 centimetrů .
Tento článek dočteš bezplatně, ale s předplatným REFRESHER+ získáš přístup k více než 1751 zamknutým článkům a dostaneš další benefity.
VÍCE O PŘEDPLATNÉM
Z nových systémů je třeba určitě zmínit funkci Trail 1-Pedal Drive, v jejímž rámci je řidiči usnadněno zdolávat opravdu náročný terén. Plynový pedál totiž funguje na akceleraci i deakceleraci – po sešlápnutí pedálu se vozidlo rozjíždí, při uvolňování naopak začíná brzdit.

Jisté překvapení přichází společně se zprávou o pohonném ústrojí. Minulá generace totiž dala sbohem 6,2litrové V8, kterou vystřídal šestiválec. Ford nyní informuje, že příští rok se V8 pod kapotu Rapotra vrátí, konkrétně půjde o verzi Raptor R. Bližší informace automobilka nezveřejnila, s největší pravděpodobností ale půjde o 5,2litrový osmiválec V8 Predator přeplňovaný kompresorem. Očekává se tedy výkon přes 700 koní jako odpověď na úhlavního nepřítele, nový RAM 1500 TRX.
Než však Raptor R přijde, v nabídce bude do nadále „jen“ obyčejný Raptor a jeho 3,5litrový motor V6 EcoBoost, který je spárován s 10stupňovou automatickou převodovkou. Vzhledem k tomu, že mezigeneračně upravený motor zatím neprošel certifikačním procesem, bližší parametry ještě neznáme. Dá se ale předpokládat, že výkon se v porovnání s předchůdcem zásadní nezmění, očekáváme tedy cca 450 koní.
Ford závěrem informuje o zvětšené nádrži na 36 galonů (přes 136 litrů). První kusy se očekávají už toto léto, nemalá skupina zákazníků však asi počká až na příští rok, kdy se nabídka rozšíří o Raptor R. Nadále přitom platí, že vrcholná verze F-150 bude stát necelých 60 tisíc dolarů. Provedení s dodatkem R bude pochopitelně dražší. O kolik, to se dozvíme až příští rok.
Zobrazit galerii 8

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.