Kolaborace značek Jeep a Fiat se ještě více prohlubuje.
Americký Jeep v uplynulých dnech představil další, v poradil již druhý facelift svého nejmenšího modelu. Renegade, který je prvním modelem značky ve spolupráci s automobilkou Fiat, obdržel další kosmetické vylepší, a to jak v exteriéru, tak v interiéru. Malý crossover má upravené nárazníky, užší přední masku s modernizovanou grafikou LED technologie či zcela nový volant.
Téměř souběžně s odhalením modernizovaného modelu Renegade Jeep informuje o zcela nové verzi e-Hybrid, kterou reaguje na aktuální trend stále masivnější elektrifikace. Není tedy překvapením, že je určena zejména pro evropský trh. Přestože Jeep novou motorizaci zatím ukazuje na fotografiích v předfaceliftované podobě, lze předpokládat, že na trh nové hybridní ústrojí vstoupí rovnou v novějším podání. V čem však tkví pointa provedení e-Hybrid?
Nová motorizace nezastupuje plug-in hybrid, ale klasický hybrid (full-hybrid). Ten sice zvládne i čistě elektrickou jízdu, ale z důvodu nízkého výkonu se tak bude dít jen za velmi specifických podmínek, zejména při manévrování v nízkých rychlostech (parkování apod.). Motorem hybridní technologie je zcela nový, turbodmychadlem přeplňovaný 1,5litrový benzínový čtyřválec druhu Global Small Engine.
Přeplňovaný čtyřválec zkombinovaný s 48 V sítí a malým elektromotorem dosahuje podprůměrného systémového výkonu 97 kW/132 koní a 240 Nm, z toho 15 kW/20 koní a 55 Nm dodává právě elektromotor. O zpřevodování se stará 7stupňová automatická převodovka, poháněna jsou výhradně přední kola, což je u modelů Jeep vzácné. Důvodem je, že motor vyrábí Fiat, který ho chce použít v modelech 500X či koncernovém Tonalu (Alfa Romeo).