Twitter zakáže reklamu některým společnostem. Přístup ke klimatické krizi je pro společnost důležitý.
Společnost Twitter na svých stránkách nebude poskytovat inzerentům reklamu, která bude v rozporu s vědeckými poznatky ohledně klimatické změny. Následuje tak společnost Google. Běžných uživatelů by se tato změna neměla dotknout, bude se týkat jenom „zavádějících“ inzercí. Informovala o tom stanice NBC a CNN.
„Reklamy by neměly odvádět pozornost od důležitých poznatků o klimatické krizi,“ uvedla společnost v prohlášení. To přišlo jen několik hodin před tím, co se státy Evropské unie dohodly, že je potřeba více se zaměřovat na nenávistné projevy, dezinformace a podobný obsah na internetu.
Změna pravidel na Twitteru by se neměla týkat běžných uživatelů sociální sítě. Společnost pouze nechce poskytovat reklamu těm lidem, kteří se o klimatické změně vyjadřují v rozporu s vědeckými poznatky. Společnost má na svých stránkách již vyhrazenou sekci o klimatu a plánuje ji dále rozšířit.
Twitter uvedl, že v nadcházejících měsících poskytne o tom, jak plánuje poskytovat „spolehlivý a důvěryhodný kontext ke konverzacím o klimatu“ více informací. Jeho součástí mají být zprávy vědeckého panelu podporovaného OSN o důvodech a důsledcích klimatické změny.