Instagram testuje novinku, kterou se vizuálně přiblíží TikToku.
Sociální síť Instagram testuje novinku, kterou se vizuálně přiblíží TikToku. Rozhodla se své fotky a videa „rozšířit“, čímž se dostanou více do popředí podobně jako ve feedu čínské sociální sítě. Na test upozornil šéf Instagramu Adam Mosseri, jenž v doprovodném videu dodává, že „videa jsou čím dál častějším produktem, jenž se na síti objevuje,“ čímž vyžadují víc místa.
Po otevření aplikace tak uživatel uvidí vertikálně postavený obsah, který má „přinést video více do popředí“. Jinými slovy, jak fotky, tak videa zaberou mnohem větší prostor obrazovky než dříve. „Budoucnost fotografií a videí tkví se skrývá v mobilních telefonech. Proto budeš ve svém feedu vídat vyšší videa a fotky,“ upřesnil Mosseri.
Podobnost s TikTokem není náhodná. Služba Instagram Reels, která prakticky nabízí úplně stejné možnosti jako čínská sociální síť, je totiž zahlcena videi, která byla původně nahraná na TikTok. Sám Mosseri v dubnu informoval o tom, že obsah z TikToku bude Instagram upouzaďovat.
The Verge také připomíná Mosseriho prohlášení z konce dubna, ve kterém uvedl, že kromě upozadění repostovaného obsahu z cizích sítí bude investovat do nástrojů pro tvůrce, čímž si slibuje postupnou eliminaci obsahu od konkurence. Instagram začal taky testovat šablony, které tvůrcům umožňují používat stávající formáty Reels na jejich vlastních videích.