Pod kapotou budou výlučné benzinové agregáty, které lze zkombinovat s elektrickou soustavou.
Přestože pod označením 408 prodává automobilka Peugeot na asijském trhu kompaktní model 308 v karosářské verzi sedan, v Evropě toto číselné označení ponese úplně jiný počin.
Novinka zastupuje jakýsi crossover připomínající kupé, pořád se však bavíme o vozidle segmentu C, i když svými rozměry 4 687 × 1 848 × 1 478 se přibližuje až ke koncernovému sourozenci C5 X značky Citroën. Právě s ním sdílí také platformu EMP2 (Efficient Modular Platform).
Přední partie vycházejí z nové 308, zde ale nabývají svalnatějšího dojmu, samotná maska je přitom v barvě karoserie. Světla zastřešuje Matrix-LED technologie, chybět přitom nemohou ani pověstné světelné kly.
Novinka nejvíce zaujme při pohledu z profilu, kde jsou vidět velmi netypicky tvarované disky (17 až 20"), několik hran na panelech karoserie a elegantně klesající linie střechy. Ve spodní části karoserie evidujeme kontrastní oplastování, které vrcholí vzadu na mohutném nárazníku. Koncová světla opět disponují působivou grafikou.
Peugeot 408 sdílí v interiéru palubní desku s modelem 308. Jak jsme si tedy již zvykli, je přítomen tzv. i-Cockpit neboli malý volant se seříznutým věncem dole i nahoře a nad ním umístěné 10" digitální budíky s 3D efektem. Centrem palubky je 10" displej infotainmentu, který zároveň ve spodní části přidává další dotykovou plochu se základními záložkami multimediálního systému, jež je možné si předem nakonfigurovat.
Ve volitelné výbavě se nacházejí také sedadla s certifikátem AGR a masážní funkcí či audio-soustava Focal. Zavazadlový prostor má 536 litrů, po složení sedadel druhé řady vznikne plocha o velikosti 1 611 litrů.
Na výběr budou jen 3 benzinové motorizace. Základem je tříválcový agregát bez elektrifikace, ale nad ním stojí čtyřválec doplněný elektromotorem o výkonu 81 kW. Plug-in hybrid se bude v závislosti na výkonu spalovacího agregátu nabízet ve dvou výkonnostních stupních. Společným znakem všech tří motorizací je pohon výhradně předních kol a osmistupňová automatická převodovka. Parametry jsou následující:
1.2 PureTech 130 – trojválec, 95 kW/130 koní
1.6 PureTech 180 – čtyřválec + elektromotor, 132 kW/180 koní
1.6 PureTech 225 – čtyřválec + elektromotor, 165 kW/225 koní
Plug-in hybridní verze mají lithium-iontový akumulátor s kapacitou 12,4 kWh. Věcí standardní výbavy je palubní nabíječka o výkonu 3,7 kW, za příplatek se v nabídce objevuje 7,4 kW řešení.
S naftovým motorem se už nepočítá. Naopak později se má do portfolia motorizací začlenit čistě elektrická varianta. Cenové relace zatím známé nejsou, nový Peugeot 408 se totiž na trhu ukáže až začátkem roku 2023.