Vánoční příběh pojednává o dědečkovi a jeho vnučce. Reklama od J&B chce poukázat na přijetí, respekt a toleranci LGBTQ+ lidí.
Období Vánoc je ve znamení rodinných setkání a setkání s blízkými. Pro mnoho LGBTQ+ lidí to však může být období uzavřenosti, frustrace a bolesti kvůli odmítání společnosti. Na to upozornila značka whisky J&B.
Tříminutové video, které je doplněno písní Elvise Costella She, vypráví příběh staršího muže, který se seznamuje s make-upem. Tajně si kupuje potřebné produkty, zkouší různé techniky malování rtů nebo očí a k tomu si studuje časopisy a katalogy s kosmetikou.
A jak to celé dopadne? Pozor, pod videem je spoiler.
Nakonec se ukáže, že chce podpořit Anu, svou vnučku, která ho navštíví na Vánoce. Dědeček ji nalíčí a představí ji celé rodině během slavnostní večeře.
Společnost vysvětlila, že reklama je odrazem přijetí, respektu a především tolerance. Chce tím zviditelnit realitu LGBTQ+ lidí, kteří hledají bezpečný prostor k tomu se otevřeně ukázat. „Ale také rodiny, které také často trpí nepřítomností těch blízkých, kteří kvůli svému pohlaví nebo sexuální preferenci nejsou na večírcích přítomni,“ uvedla J&B ve svém prohlášení.
LGBTQ+ reklamy přitom přibývají i v Česku. I mimo Prague Pride se trans inkluzi dosud věnoval například Footshop, Vodafone nebo Česká spořitelna.