Největší světový řetězec kaváren Starbucks představuje italským návštěvníkům nový nápoj.
Jelikož je italská kávová scéna proslulá svými nezávislými a často rodinnými kavárnami, americký gigant Starbucks musel přijít s něčím neotřelým, aby kávové gurmány dokázal oslovit. A to zejména proto, že v minulosti proběhly protesty proti tomu, aby řetězec vůbec otevíral své pobočky v Itálii. Na trh proto Starbucks uvádí kávové nápoje s olivovým olejem, píše BBC.
Řada bude nést název „Oleato“. Podle oficiálních stránek společnosti Starbucks bude pražírna v Miláně od 22. února v rámci této řady podávat espresso, latté, cold brew, ledové cortado nebo espresso Martini. Nápoje přitom nejsou olivovým olejem pouze ochuceny, nýbrž do každého z nich je přidána lžička oleje, což znamená zhruba 120 kalorií navíc.
Šéf společnosti Howard Schultz míní, že právě olivový olej má „nečekanou, sametovou, máslovou chuť, která kávu obohatí a krásně přetrvává na jazyku“. „Za více než 40 let si nepamatuji okamžik, kdy bych byl více nadšený – to dokazuje hrdost, kvalitu, vášeň, dědictví a řemeslo, které Starbucks umí,“ dodal.
Po Itálii začne společnost Starbucks prodávat olejové nápoje na vybraných místech po celém světě. Na jaře budou uvedeny v Jižní Kalifornii ve Spojených státech, později v Japonsku, na Středním východě a ve Velké Británii.